2026-06-26, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Varför använde hon den krypterade meddelandeappen WhatsApp? Förklara det.

Vad är märkligt med det? Hade det gjort nån om det var SMS?
Citera
2026-06-26, 01:46
Medlem
Väldigt överdrivet.
Vi behöver fler barn i Sverige dessutom.
Citera
2026-06-26, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ja de är normalt att fråga om en tjej har skydd om man ska köra utan kondom.
Om hon då säger att hon kör p-piller, stav eller vad det nu kan vara men inte gör det så ljuger hon ju? Då är det ju inte sex som man gett samtycke till där det finns en form av säkerhet mot graviditet som man som man inte har något att säga till om huruvida man ska behålla eller inte.

Nu frågade inte målsägande. Hon krävde att kondom skulle användas vid samlag. Och han sket i det. Vilket är = våldtäkt, eftersom hon inte samtyckte till sex utan kondom.

Fråga är inte synonymt med att kräva.

Har du någonsin krävt av en kvinna att hon ska ha p-stav tex. för att du ska vilja ha sex med henne? Jag tror inte det, du. Frågat har du säkert gjort. Men fråga är inte synonymt med att kräva, som sagt.
Citera
2026-06-26, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Vad är märkligt med det? Hade det gjort nån om det var SMS?

Pojkvännen kan inte läsa meddelandena i whatsapp appen till skillnad mot sms.
Citera
2026-06-26, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangaranga
Skulle en kvinna dömas för våldtäkt om hon ljuger om att hon äter p-piller? Mannen blir ofrivlligt far.

Lagen är väldigt olika för män och kvinnor.
P-piller är inte 100% säkert så nej. Du har dessutom valt att komma i henne och ta risken. Har hon sönder dina kondomer är det däremot annorlunda. Förövrigt så skrev jag inte något kring själva domen, vad jag minns iallafall. Bara attt man brutit mot samtycket om man kommer i någon som inte velat ha oskyddat sex.
Citera
2026-06-26, 01:58
Medlem
Majsmannen2s avatar
Om hon samtycker till sex på villkoret att hon ska få orgasm.

Han går med på premissen men lever inte upp till avtalet.

Riskerar det bli våldtäkt också?

Trots båda ville ha sex.
Citera
2026-06-26, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangaranga
Skulle en kvinna dömas för våldtäkt om hon ljuger om att hon äter p-piller? Mannen blir ofrivlligt far.

Lagen är väldigt olika för män och kvinnor.
Påminner om en tjej jag hade ihop det med som sa att jag kunde vara lugn då hon åt p-piller.. Skönt tänkte jag. Men sen efter ett par månader när jag ville gå vidare utan henne så körde hon kortet att hon var gravid för att nästla in mig i nätet.
Senast redigerad av Snickartasken 2026-06-26 kl. 02:11.
Citera
2026-06-26, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Påminner om en tjen jag hade ihop det med som sa att jag kunde vara lugn då hon åt p-piller.. Skönt tänkte jag. Men sen efter ett par månader när jag ville gå vidare utan henne så körde hon kortet att hon var gravid för att nästla in mig i nätet.
Det borde ju vara lika brottsligt.
Citera
2026-06-26, 02:05
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu frågade inte målsägande. Hon krävde att kondom skulle användas vid samlag. Och han sket i det. Vilket är = våldtäkt, eftersom hon inte samtyckte till sex utan kondom.

Fråga är inte synonymt med att kräva.

Har du någonsin krävt av en kvinna att hon ska ha p-stav tex. för att du ska vilja ha sex med henne? Jag tror inte det, du. Frågat har du säkert gjort. Men fråga är inte synonymt med att kräva, som sagt.

Men hon samtyckte ju uppenbarligen till sex och därmed så kan jag ju tycka att det är lite långsökt att kalla det våldtäkt. Går verkligen lagparagraferna in på huruvida preventivmedel påverkar vad som ska ses som våldtäkt? Även om det är som så att hon inte samtyckte till sex utan kondom, så känns domen väldigt konstig. Möjligen att man skulle kunna se det skedda som nån annan form av brott. Jag skulle nog tro att domen överklagas till hovrätten och att den dömde borde ha rätt goda chanser att bli friad. I varje fall för våldtäkt. Speciellt då inget, inte ens offret motsäger att samlaget varit frivilligt.
Citera
2026-06-26, 02:47
Medlem
Om kondom nu var ett absolut krav, varför bemödade hon sig inte ens om att titta efter? Handlandet talar för sig självt.

Har hon så bråttom att trycka in kukar i sig och struntar i att kontrollera skyddet, då klingar kraven i efterhand ganska ihåligt. Ett minimum av eget ansvar vore att faktiskt titta efter själv. Om det nu faktiskt var en så enorm sak för henne.

Rapsnazisterna från skåneland skrattar gott åt detta:
https://www.flashback.org/t3719866
Citera
2026-06-26, 02:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Men hon samtyckte ju uppenbarligen till sex och därmed så kan jag ju tycka att det är lite långsökt att kalla det våldtäkt. Går verkligen lagparagraferna in på huruvida preventivmedel påverkar vad som ska ses som våldtäkt? Även om det är som så att hon inte samtyckte till sex utan kondom, så känns domen väldigt konstig. Möjligen att man skulle kunna se det skedda som nån annan form av brott. Jag skulle nog tro att domen överklagas till hovrätten och att den dömde borde ha rätt goda chanser att bli friad. I varje fall för våldtäkt. Speciellt då inget, inte ens offret motsäger att samlaget varit frivilligt.

Det har gått inflation i begreppet våldtäkt, kvinnan har helt uppenbart samtyckt till sex men sen råkade inte kondomen vara på. Detta kan knappast betecknas som en riktig våldtäkt.

Vore intressant att få läsa FUP.
Citera
2026-06-26, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Problemet är att du är man och läser detta. Du tror att saker är simpla. Abort är ju bara ett piller. Som att kissa ut sperman!

Herregud, tänk till lite. Till att börja med så är det en extrem brist på tillit, samtycke helt borta och sen riskera med allt vad sjukdomar och potentiell graviditet heter.

Den här domen är BRA för det kommer få idioter att fatta att samtycke inte bara är ngt "woke" påhitt utan ngt att tas seriöst. Beter man sig som en jävla neandertalare bara för att man är kåt så får man ta konsekvenserna också. Nu kanske killar tänker till en sekund extra innan de flåsande trycker in kuken i närmsta öppning.

Visst, det är ju inte likvärdigt att med våld föra sig på någon och samma känslor av panik och skräck är inte med, men har vi ett minimistraff (FB ÄLSKAR ju att ha högt i straff, speciellt för invandrare) så får man helt enkelt leva med det. Minimi är just det, minimi.

Våldta inte en person. Simpelt jävla koncept.

Och snälla, "killen"? Kom igen, fullt vuxen jävla idiot på 40+.

Snackar inte om någon korkad tonåring som inte ens vet vad en vagina är.
Jag som man håller fullständigt med dig! Fler män måste börja tänka på detta utifrån kvinnors perspektiv. De flesta män saknar helt klart förmågan till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in