Jag började skriva ett inlägg i denna tråd igår, ungefär #10 i ordning om just leasingbilar men det lät så bittert och mörkt så jag raderade och lät bli men ett nytt hopp tändes när jag såg min broder skriva!
Jag måste bara lägga till mer information. Alla idioter som kört 2900 mil på 1 år, trots att kontraktet är 1500mil/år, således kan den nya leasingtagaren bara köra bilen 600 mil dom kommande åren (om hen inte vill få kraftigt ökad månadskostnad).
Dessutom andas många annonser som du skriver - ren desperation när ekonomin är totalt körd i botten. Ofta anges skälet "Tyvärr pga en utlandsflytt är jag tvungen att göra mig av med min älskade bil..."
Citat:
Ursprungligen postat av
kaerakel
Överlåtelse av leasingavtal på svindyra bilar. Inläggen är ofta utsmyckade med floskler i stil med ”då var det dags att lämna över den här pärlan”, snarare än ”åh helvete jag sitter i skiten med 12000:- i månaden för en Mercedes Benz i två och ett halvt år till”.
Att läsa leasingöverlåtelser på blocket är som att skumma fattigariddare.se. Du får facit av mörkret som väntar ifall du slarvar med ekonomin.