2026-06-25, 12:13
Medlem
Min personliga favorit är de som lägger upp tappade/välta tv-apparater med spräckt skärm på marketplace för runt 1000-lappen.

De ska ha tur om de får någon som erbjuder sig att köra skräpet till återvinningen för den summan.
Citera
2026-06-25, 12:18
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Jag sålde en halv uppäten prinsesstårta efter jul. En gubbe på runt 75 år hörde av sig, kom samma kväll och betalade kontant utan att ens pruta. Han sa att marsipanen “mognat”.

Och ingen tror på det här.

Alla annonser under typ 300kr.

Vem orkar lägga tid och energi på att hantera prutare, dårar mm för ingenting? Vissa är extrema som ska ha 45kr för något.. snälla! Släng skiten förfan.
Citera
2026-06-25, 12:22
Medlem
kaerakels avatar
Överlåtelse av leasingavtal på svindyra bilar. Inläggen är ofta utsmyckade med floskler i stil med ”då var det dags att lämna över den här pärlan”, snarare än ”åh helvete jag sitter i skiten med 12000:- i månaden för en Mercedes Benz i två och ett halvt år till”.

Att läsa leasingöverlåtelser på blocket är som att skumma fattigariddare.se. Du får facit av mörkret som väntar ifall du slarvar med ekonomin.
Citera
2026-06-25, 12:30
Medlem
barkeepers avatar
8-10 år gamla kylskåp och frysar måste vara bland det sunkigaste
Citera
2026-06-25, 12:37
Medlem
Jag skulle köpa ett pingisbord, satt en timme i bilkö med släpkärra , bara för att konstatera att det var ett stort hål i bordsytan, säljaren tyckte inte det var värt att nämna eftersom han hade satt en klisterlapp över
Citera
2026-06-25, 12:40
Medlem
2n00b4Us avatar
Finns ju massor av exempel nu, såg någon som sålde Mcdonalds Ronaldinho-mugg för 1000 kronor. Fattar de inte hur pinsamt det är och tror de verkligen att någon kommer att köpa den?
Citera
2026-06-25, 12:57
Medlem
.nilss avatar
Allt sjukt jävla krimskrams måste nämnas först. Alltså, rent skit man inte förstår att någon har användning av? Typ konservöppnare som ser ut som Janne Långben håller en finsk flagga. 120kr, tack!

Värsta var någon sunkarab som skulle sälja en, helt uppenbart stulen, kundvagn som ser ut som dom från Ikea. Utan korg men typ två gafflar bara.

Han hade 6st, kommer inte ihåg priset, och under INGA omständigheter fick man komma och lukta på grejerna eller vara ifrån Åkersberga?

Skulle ha tagit screenshot, jag är 99% säker det också stod att inte "prutta" för han hör röster.
Citera
2026-06-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowboy
Min personliga favorit är de som lägger upp tappade/välta tv-apparater med spräckt skärm på marketplace för runt 1000-lappen.

De ska ha tur om de får någon som erbjuder sig att köra skräpet till återvinningen för den summan.

Ofta är det ju ofta defekta tv-apparater som säljs för 1000 kr och så står det att det "enkelt" går att laga för 1000-1500 kr och då får man en tv värd 4000-5000 kr.

Men gör det själv då!
Citera
2026-06-25, 13:03
Medlem
BritishSmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Och ingen tror på det här.

Alla annonser under typ 300kr.

Vem orkar lägga tid och energi på att hantera prutare, dårar mm för ingenting? Vissa är extrema som ska ha 45kr för något.. snälla! Släng skiten förfan.
Så tänker normala människor. Men jag kan ge mig fan på att det finns en hel del som tycker att det är kul att ge sig in i evighetsdiskussioner med knäppskallar som aldrig leder nånvart. Det har typ blivit deras ”grej”.

Jag ser inget alternativ förutom att vissa faktiskt är roade av det.

Topic: Personligen har jag nog inte sett så mycket. Däremot har jag varit med om några stolpskott som vill byta saker hux flux, helt orelaterat.

En gång sålde jag en ipad på tradera. Köparen ringer upp och säger att han har det lite tight just nu men han har en finfin båtmotor jag kan få i stället.
Senast redigerad av BritishSmile 2026-06-25 kl. 13:08.
Citera
2026-06-25, 13:07
Medlem
Kaellkritiks avatar
Mitt första och enda besök på Vinted resulterade i tre skärmdumpar:

1) Tom förpackning Rosa Mjölk från Arla 300kr
2) Ett kvitto från Ica med ”tillfredställande summa på 67,67kr, som såldes för samma summa.
3) En bok som hette ”Prinsessen och n*g*rdräng*n” 40kr (e)

Vet inte vilken som var knäppast.

Själv la jag ut en liten frys för bortskänkes/avhämtning på gården en gång. Står den kvar får man ta den typ.
Överhörde sedan en upprörd diskussion mellan två personer som båda ansåg att de varit först på plats och att de förtjänade frysen mest.
Då intog jag läget ”är inte hemma” tills de lämnat gården.
Citera
2026-06-25, 13:14
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Det enda som är värt att sälja/skänka mot upphämtning på blocket är möbler som är för tunga att slänga på tippen, allt annat är det tippen som gäller.
Fattar inte att någon tycker det är värt besväret att både köpa och sälja beggat förutom kanske vintagesyntar och liknande.

Det är ett ypperligt sätt att bli av med saker vid tex renovering.
Ställde ut allt från kök och badrum och skrev slutdatum.
Det enda som blev kvar var elektronik eftersom det hade ösregnat på grejorna 😄
Citera
2026-06-25, 13:25
Medlem
Imnshos avatar
Troligen nån typ av kontaktannonser. Kanske människor som inte har vänner eller familj. Eller förtäckta knullannonser med kodspråk.

T ex gammal elektronik, vill bli tagen i röven, eller gamla dagstidningar, tänder på masochism i kvinnokläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in