Israel är ett fantastiskt land men bara en massa startups. Inga stora företag. De AGERAR, men har väldigt svårt för att argumentera. Mycket verkstad, så att säga. I Ryssland är Israel oerhört populärt och vice versa. Om USA inte sköter sina kort kommer de att tappa Israel till Ryssland, och det vore kanske inte så bra med alla hemligheter Israel vet om kring USA. Det är ju uppenbart att Israel har många hållhakar på USA.
Alla vet att Ukraina är ett naziland och Zelensky är ett nyttig idiot åt Tyskland, nazilandet framför andra. Tysklands taktik för NAZI är inte förnekelse, det duger inte, utan att minimera betydelsen av sina brott. Det ser man i filmer, i uttalanden, överallt, tyskars relativerering av sig själva och sin historia, kryddat med lite genomvidrigt koketteri.
Judehatarnas Tyskland har funnits i 1000-tals år. Minst sedan 1100-talet åtminstone. När de franska korsriddarna ville få hjälp av Tyskland för att återkristna Libanon och Syrien och Israel, var det kalla handen. Detta för alltså mer än 1000 år sedan. Svaret de fick var så bestickande: "Vi har nog med våra judar". Så antisemitismen ligger i tyskarnas DNA, bokstavligt talat och har gjort det i tusentals år. Även gaskamrar ligger i tyskars DNA.
Som jude och israel hatar jag Tyskland över allt annat på jorden (som helvetet självt, vilket det på sätt och vis är) och vill att det landet ska brinna i helvetet. Inte fel med ett antal atombomber där hihi

Men det är jag nog å andra sidan inte ensam om att tycka. Vi är många som hatar tyskar. De flesta ryssar tycker exakt likadant och går emot Pu,tin, som själv är en fjantig germanofil, säkert själv kvasinazze, ganska totalt.
Svenskar har en trist tendens att totalt identifiera sig med tyskar, när det handlar om WW2, vilket för mig är obegribligt. Det är också en giganisk skillnad mellan svenskar och tyskar, som svenskar borde anamma i stället för skämmas för, vilket nu verkar vara fallet.