2026-06-25, 19:43
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Talar som en sann våldtäktsman. Kul att du åtminstone är öppen med det! Skönt för andra att veta vem man ska hålla sig ifrån.

Så nu är man en våldtäksman för att man har konservativa åsikter? Du är då verkligen en dum jävel.

Jag ligger inte med någon innan jag lärt känna personen mycket väl. Det är inte något man gör efter en berusad kväll på en pub. Engångsligg är motbjudande.
Citera
2026-06-25, 19:43
Medlem
Om ett gift par har sex och kvinnan säger ”ta på kondom” och maken säger ”jag ska knulla dig utan idag” och kör in den. Ska det rimligen stå i paritet till 3 års fängelse och kallas för våldtäkt?

Jag anser inte att det är rimligt. Det borde möjligen kunna klassas som “framkallande av fara för annan”. Om det leder till att en könssjukdom sprids skulle det kunna vara “vållande till kroppsskada eller sjukdom”. Men att kalla det våldtäkt är helt felaktigt bedömt.
Citera
2026-06-25, 19:45
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huffpuff
Det sjukaste är väl att hon ens anmält det.
Och hon måste väl ändå ha märkt att han inte tog på sig en kondom?

Eller plockade han bort den i smyg? Det är ju isåfall en annan sak, men borde knappast ge 3 års fängelse om han är fri från könssjukdomar.

Skulle vara intressant att läsa fupen så man får lite medd info, för om man bara läser tidningsartikeln så låter det som att typ alla inblandade (psycho bruden, polisen, åklagare och nämndemän) är sjuka i huvudet.

Detta reagerade jag också på. Hon ser väl (eller åtminstone känner) om han har kondom på sig eller ej.
Citera
2026-06-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huffpuff
Det sjukaste är väl att hon ens anmält det.
Och hon måste väl ändå ha märkt att han inte tog på sig en kondom?

Eller plockade han bort den i smyg? Det är ju isåfall en annan sak, men borde knappast ge 3 års fängelse om han är fri från könssjukdomar.

Skulle vara intressant att läsa fupen så man får lite medd info, för om man bara läser tidningsartikeln så låter det som att typ alla inblandade (psycho bruden, polisen, åklagare och nämndemän) är sjuka i huvudet.

Är det inte sjukt att göra något mot den andres uttryckliga vilja? Han kan dels göra henne gravid, dels skulle han kunnat ge henne veneriska sjukdomar som i värsta fall kan leda till sterilitet.

Om du exempelvis drabbades av HIV för att någon mot din vilja genomförde oskyddat sex, hade du tyckt att 3 år var ett högt straff för vederbörande.

Om han nu prompt inte ville ha sex med kondom kunde han valt att bara låta bli och gå hem.
Citera
2026-06-25, 19:46
Medlem
[quote=Rullator-Ronny|95276250]
Okej jag har sett många sjuka "våldtäkts"-fall i det här landet, men det där tar nog priset. Två år för att skippa kondom

Kvinnan som anmälde bör hängas ut så att alla kan undvika henne.
[/QUOT

Julian Assange - okänd för dig?
Citera
2026-06-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Är det inte sjukt att göra något mot den andres uttryckliga vilja? Han kan dels göra henne gravid, dels skulle han kunnat ge henne veneriska sjukdomar som i värsta fall kan leda till sterilitet.

Om du exempelvis drabbades av HIV för att någon mot din vilja genomförde oskyddat sex, hade du tyckt att 3 år var ett högt straff för vederbörande.

Om han nu prompt inte ville ha sex med kondom kunde han valt att bara låta bli och gå hem.

Du bortser från att hon GARANTERAT märkte att han inte satte på en kondom, och ändå fortsatte samvaron. Är man osäker kan man ju faktiskt känna efter med handen.
Citera
2026-06-25, 19:48
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Så nu är man en våldtäksman för att man har konservativa åsikter? Du är då verkligen en dum jävel.

Jag ligger inte med någon innan jag lärt känna personen mycket väl. Det är inte något man gör efter en berusad kväll på en pub. Engångsligg är motbjudande.

Det är just sådana här åsikter som gör att nativiteten sjunker i Sverige; dagens ungdomar dricker ör lite sprit, knullar runt för lite och därför föds det så få barn.
Citera
2026-06-25, 19:49
Medlem
Om en kvinna säger hon äter p-piller, men så gör hon inte det och får barn. Är då hon en våldtäkskvinna?
Senast redigerad av Jahaaaaaaa 2026-06-25 kl. 20:06.
Citera
2026-06-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Kvinnan måste ha varit otrogen? Vem skickar meddelanden över en krypterad app som WhatsApp och kräver kondomanvändning för att hon nyligen haft sex med någon annan utan kondom?

Relevans?
Citera
2026-06-25, 19:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det du beskriver är inte våldtäkt.

Men att ligga med någon som uttryckligen har sagt att denna vill att partnern använder kondom/femidom. Vilket skyddar mot både oönskad graviditet och mot könssjukdomar. Och partnern struntar i det och säger att denna inte använde kondom/femidom, precis efter att utlösning skett. Det är ta mig fan våldtäkt! Den utsatta kommer ju känna sig extremt utsatt och inte lyssnad på... Kränkt som satan... och väldigt orolig över oönskad graviditet eller/och könssjukdomar...
Om jag vet med mig att jag har en könssjukdom och har sex med en kvinna utan att tala om det blir jag dömd för våldtäkt då?
Citera
2026-06-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1wkotkzp
Du bortser från att hon GARANTERAT märkte att han inte satte på en kondom, och ändå fortsatte samvaron. Är man osäker kan man ju faktiskt känna efter med handen.

Hur vet du att BO garanterat visste det? Om någon fyllde dig med sperma mot din uttryckliga vilja anser du det helt ok således? Trots alla risker det innebär
Citera
2026-06-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte

Det du sa var inget om engångsligg utan du kallade vissa kvinnor för "lösa horor" och att "de får skylla sig själv". Precis så resonerar en våldtäktsman. Du kanske inte har våldtagit någon men du resonerar precis som en sån person. Sluta försöka dra dig ur. Antingen erkänner du att du skrev det du skrev eller så tänker du till att "fan, han kanske har rätt att man inte ska döma någon för hur de klär sig och att samtycke gäller ovsett hur mycket sex man har.".

Gör om gör rätt. Det är fritt fram att ändra sina åsikter till det bättre. Du får gärna vara mer konservativ men att beskylla kvinnor (eller män för den delen) för att de gillar sex när de blir våldtagna är bara patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in