2026-06-25, 13:28
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Kirskålsplantor.
Kirskål går ju att äta, och för några år sedan var det någon som sålde, eller försökte sälja, ogräset på Tradera.
Kanske betalade någon för det...

Kirskål fungerar rätt bra att göra gödselvatten på, å andra sidan är det inte några problem att komma över gratis.
Citera
2026-06-25, 13:29
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Begagnad brödrost. En kaffekokare, typ man köper på ica.
Citera
2026-06-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowboy
Min personliga favorit är de som lägger upp tappade/välta tv-apparater med spräckt skärm på marketplace för runt 1000-lappen.

De ska ha tur om de får någon som erbjuder sig att köra skräpet till återvinningen för den summan.
Haha dom brukar va fina, "något för den händige" brukar det skrivas med.
Citera
2026-06-25, 14:11
Medlem
Giant Squids avatar
Såg en halv flaska schampo på en loppis.
Citera
2026-06-25, 14:35
Medlem
Typ vanlig jävla sten i varierande storlek som vart uppgrävd på tomten.

Alla dessa 15 år gamla ikeakök som folk tror är värda 20K och dessutom får köparen montera ner skiten.
Citera
2026-06-25, 14:54
Medlem
DraconianTimess avatar
Brukar ibland roa mig med att gå och titta på loppis av ren nyfikenhet.
Ibland hittar man någon som säljer trasiga leksaksbilar med typ 3 hjul. Leksaksbilen kostade max 50:- som ny. Man måste verkligen hata sin egen unge om man köper en sådan typ "Här har du! Bilen är ful och sne, men det är du också."

Det absoluta bottenträsket utgjordes nog av en WT när Facebook marketplace var nytt. Hon ville sälja sina begagnade piercing-navelsmycken för sådär 15:-/st. Ja, men tjena, jag vill ju verkligen ha hepatit eller blodförgiftning
Citera
2026-06-25, 15:33
Medlem
Jag såg någon hyra ut ett rum i sin källare i någon villa cirka en timme från Stockholm för 10 000kr i månaden.
Annonsen innehöll guldkorn såsom:

"Bara kvinnor"

"Inga besökare"

"Du måste ha ett jobb du är på om dagarna, du får inte sitta hemma"
Citera
2026-06-25, 15:35
Medlem
Såg nyligen en annons på Tadera, en liten tavla med motiv av Lasse Åberg, Katt och mus, för 1000 kronor... Jag köpte samma på loppis för en tjuga.
Citera
2026-06-25, 15:40
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfsMustasch
Har du sett dessa själv säljas på nämnda siter eller har du läst på reddit där folk bygger egna dumma annonser för att få likes?
Jag har under oboykrisen några år sedan sett folk försöka sälja O'Boy , öppnade paket till och med för hutlösa priser.

Mjölken, som är råsa har jag sett flera gånger också.

Värsta skiten jag sett är nog en madrass som borde kastats för 15-20 år sedan. Full med fläckar i alla möjliga färger
Citera
2026-06-25, 15:41
Medlem
norther1s avatar
I allmänhet gammal elektronik till ett ordentligt överpris. Ofta gamingdatorer, exempelvs något som inköptes 2015 för 10.000:-, säljes idag för 7500:-. Mödrar tror att dem gör en bra deal och sen märker sonen att Fortnite inte går att lira.

Mitt pris går förmodligen åt privatpersoner som under pandemin sålde toalettrullar på marketplace. Vissa var givetvis i satir, men jag fick en länk av en polare på en småbarnsmamma i Sätra som sålde billiga rullar, typ Eldorado, för 20kr st eller 6st för 100:- Hade en öppen profil på Facebook. Hon var helt seriös i detta.

Värsta som jag själv lagt ut var massor av kaffeburkar av Mon Amie. Var ett kul projekt att få tag på massor av enheter och sedan sälja till galna priser.
Citera
2026-06-25, 15:51
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nästa gång kan du sälja bajskorvar.

Det vore väll super om någon gjorde det, men det är ju förbjudet
Citera
2026-06-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Det enda som är värt att sälja/skänka mot upphämtning på blocket är möbler som är för tunga att slänga på tippen, allt annat är det tippen som gäller.
Fattar inte att någon tycker det är värt besväret att både köpa och sälja beggat förutom kanske vintagesyntar och liknande.

Är ju så uppenbart anledningen till att folk skänker eller säljer gamla fula soffor och dylikt också, de vill slippa att besväret och kostnaden för att frakta iväg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in