2026-06-25, 14:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du brukar vara vettig men här kan jag säga att du inte har rätt. Jag vet flera män som undanhålls rättigheten att få träffa sina barn. En man med bra jobb (invandrare) har inte fått se sina två barn på över 18 månader och det trots att det finns dom från tingsrätten som beviljar honom det. Mamman (också invandrare) kommer försent, glömmer tider, förhalar, ställer in pga sjukdom osv och myndigheterna låter bara allt passera utan åtgärd. "Nej så får man inte göra" men sedan händer det inget. Hans advokat verkar stånga sig blodig mot myndighetes-Sverige. Föreställ dig om det var tvärtom att pappan undanhöll mamman rätten att få se sina barn på 18 månader.

Sådana fall är ovanliga, men det kan såklart gå åt båda hållen när det går troll i ett ärende. Själv känner jag till detta fall: mamman försöker skydda sitt barn som börjar kissa på sig mot slutet av tvåveckorsperioden, när det är dags att åka till pappan för varannan-helg igen. Pappan anmäler mamman för umgängessabotage och poliserna hämtar barnet till pappan med våld, fast det skriker och gråter och alla kan se att det är skräckslaget för pappan.

Det händer även att en mamma (ELLER pappa) som försöker skydda sitt barn från den andra föräldern, förlorar vårdnaden helt med motivereringen att han eller hon "inte kan samarbeta" med den andra föräldern. Ibland bestämmer sig myndigheten från början för att tro på bara den ena föräldern, och då blir det han eller hon som får avgöra om den andra föräldern "kan samarbeta" eller inte...

Ingen lyssnar på barnet, eller OM poliserna eller socialtanterna eller barnets representant i rätten frågar barnet, så körs det över ändå. Myndigheterna använder argument som att "även om lille Kalle inte vill träffa sin pappa nu, så är det bäst för honom på lång sikt att ha kvar kontakten med pappan". Och eftersom pappa är vårdnadshavare, så får han ut papperen där han kan läsa vad Kalle har sagt om honom, när han har bett att få slippa åka till honom, eller han får höra det uppläst i rätten. Därefter blir Kalle och pappan ensamma i en lägenhet, där ingen annan vuxen finns som kan skydda Kalle mot pappans vrede...
Citera
2026-06-25, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
If you say so

Och ändå är du här och uttala dig så förbaskat starkt om något som du inte ens har erfarenhet av.
Mina föräldrar är gifta, så jo I say so. Tycker inte att det verkar normalt att tränga ihop sig under ett och samma tak. Eller att man öppnar plånboken för någon annans unge
Citera
2026-06-25, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja jo, klart man ska spendera tid med barnen men menar du att det skulle vara dåligt för ungarna om de fick en till "mamma" eller "pappa"? Speciellt om man är med från unga år kan det ju vara guld värt, föräldern får ju snarare mer tid till barnen om det finns någon att avlasta på? Ser inte att det är ett antingen eller scenario alls.

Att det blir pinsamt för alla parter måste mest vara något du själv upplevt och ligger på dig. 99% har inte den upplevelsen.
Har man en partner kommer bli för upptagen med den. Och kommer lämpa över barnet på mormor och morfar/farmor och farfar varje gång man ska träffa sin partner. Det är inte rättvist
Citera
2026-06-25, 17:36
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffotto
Haft två längre förhållanden med tjejer som redan hade barn när jag var yngre. Inga problem alls, såvida de inte råkar ha ett skogstokigt ex. Vill du själv ha barn får du dessutom se hur hon är som morsa. Med en tjej utan barn har du ingen garanti alls att hon fortfarande är vettig efter att hon fått barn. Finns dem som blir mammamonster och omöjliga att leva med, tro mig ...

Det är det enda till dags dato vettiga jag har hört som talar till ensamma mammors fördel, att man får en koll på att hon faktiskt är vettig även efter att hon fått barn. Sen ska hon ju vilja ha mina barn med annars är det cuckelur.
Citera
2026-06-25, 17:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sådana fall är ovanliga, men det kan såklart gå åt båda hållen när det går troll i ett ärende. Själv känner jag till detta fall: mamman försöker skydda sitt barn som börjar kissa på sig mot slutet av tvåveckorsperioden, när det är dags att åka till pappan för varannan-helg igen. Pappan anmäler mamman för umgängessabotage och poliserna hämtar barnet till pappan med våld, fast det skriker och gråter och alla kan se att det är skräckslaget för pappan.

Det händer även att en mamma (ELLER pappa) som försöker skydda sitt barn från den andra föräldern, förlorar vårdnaden helt med motivereringen att han eller hon "inte kan samarbeta" med den andra föräldern. Ibland bestämmer sig myndigheten från början för att tro på bara den ena föräldern, och då blir det han eller hon som får avgöra om den andra föräldern "kan samarbeta" eller inte...

Ingen lyssnar på barnet, eller OM poliserna eller socialtanterna eller barnets representant i rätten frågar barnet, så körs det över ändå. Myndigheterna använder argument som att "även om lille Kalle inte vill träffa sin pappa nu, så är det bäst för honom på lång sikt att ha kvar kontakten med pappan". Och eftersom pappa är vårdnadshavare, så får han ut papperen där han kan läsa vad Kalle har sagt om honom, när han har bett att få slippa åka till honom, eller han får höra det uppläst i rätten. Därefter blir Kalle och pappan ensamma i en lägenhet, där ingen annan vuxen finns som kan skydda Kalle mot pappans vrede...

Det är ju naturligtvis fruktansvärt. Det är fler kvinnor än män som slår barn. Inte för att det hjälper Kalle i det här fallet, men propagandan är att män spöar på och våldtar kvinnor på löpande band medan verkligheten ser annorlunda ut. Det är inte så många pappor som ger sig på sina barn utan snarare styvföräldrar, fosterföräldrar och pedofiler, vilka för övrigt är överrepresenterade bland gruppen homosexuella.
Citera
2026-06-25, 18:27
Medlem
Kleiners avatar
Äsch, du tycker för mycket om allt som berör inte dig.

Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Mina föräldrar är gifta, så jo I say so. Tycker inte att det verkar normalt att tränga ihop sig under ett och samma tak. Eller att man öppnar plånboken för någon annans unge
Citera
2026-06-25, 18:43
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tror de är för lata för att göra något åt sin situation.

Tror inte det är lathet utan snarare att de har fått nöja sig med att vara ihop med någon som har barn eftersom de som inte har barn inte är lika intresserade av dem, har ett exempel själv en skolkamrat till mig var bokstavligen singel i 15 år, funderade på vilket land han skulle åka till för att kunna hitta en kvinna men rätt som det var innan han hann sätta planen i verk dök det upp en attraktiv kvinna med 2 små barn som ville ha lugn och ro i livet och där kom han in i bilden, självklart vill ha inte ta hand om ungar men efter 15 år som singel så såg hon plötsligt väldigt attraktiv ut
Citera
2026-06-25, 20:10
Medlem
skulle ALDRIG i mitt liv dejta någon som har barn sen tidigare. sinnessjukt tanke att låtsas älska och försörja någon annans avkomma, enligt mig måste det ligga något sjukt hos mannen som väljer att ta hand om någon annans mans barn
Citera
2026-06-25, 20:39
Medlem
StonedAssassins avatar
'' Men are put on this earth to start a family, not to join one''
Citera
2026-06-25, 21:49
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Har man en partner kommer bli för upptagen med den. Och kommer lämpa över barnet på mormor och morfar/farmor och farfar varje gång man ska träffa sin partner. Det är inte rättvist
och du har erfarenhet förutsätter jag?
Citera
2026-06-25, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
och du har erfarenhet förutsätter jag?
Jag har barn och vet hur det är. Det tar tid
Citera
2026-06-25, 23:44
Medlem
Kosmos.s avatar
Nej. Det kallas cuckholding. Fostra och betala för en annan mans avkomma, vilket du vare sig du vill eller inte kommer att göra vid en seriös relation (inte bara kk).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in