2026-06-25, 01:33
Medlem
Öppnade produkter. Typ tvättmedelsförpackningar på facebook market place. Ofta pundare som vill få loss lite pengar.
Citera
2026-06-25, 01:42
Medlem
Det jag tycker är lite anmärkningsvärt är alla knäppisar som handlar från Temu och Shein och sedan lägger ut sakerna dyrt på Facebook eller Tradera.

Förövrigt kan jag inte komma på något då folk säljer så mycket skit. Men en person som bör ha varit väldigt desperat efter pengar sålde det mesta han ägde (personen verkade inte äga särskilt mycket) typ några udda porslinsprodukter, pennor osv. Riktigt skräp som gav en hint om att det var någon i stort behov av mat, antagligen. Sakerna var inte särskilt fina eller fräscha utan mer som om om man skulle sälja sin gamla skollinjal, tofflorna och kattlådan.
Citera
2026-06-25, 08:57
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Annars förundras jag alltid över annonser där priset på varan är runt 20-30 kr, eller allt under 100 kr egentligen. Är det ens värt besväret?

Fattar inte detta heller. Sett högvis med sådant på Tradera. En vit liten spetsduk, 20kr.. Frakten är väl minst 39kr även med vanligt brev.
Det tar mer tid att skriva annonsen än att plocka pant för samma värde (som nu är värt 2 upp till 3 kr!).
Citera
2026-06-25, 11:20
Medlem
Hivmannnens avatar
Det som fick det att tippa över så jag tog bort hela mitt facebook-konto var en kärring som sålde en begagnad luftmadrass för med än vad den kostar ny. En såndär riktig skitmadrass där man skär sig på kanterna. Punka hade den säkert också

Annars var många "bysidor" eller vad man ska kalla det riktiga guldgruvor om man ville titta på sopor som folk försökte sälja typ vi som bor i " " kommun.

Det tråkiga nu är att blocket är så dumknullat efter stora uppdateringen så jag överväger att skaffa facebook igen bara för att få tillgång till marketplace
Citera
2026-06-25, 11:21
Medlem
bangarangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Fattar inte detta heller. Sett högvis med sådant på Tradera. En vit liten spetsduk, 20kr.. Frakten är väl minst 39kr även med vanligt brev.
Det tar mer tid att skriva annonsen än att plocka pant för samma värde (som nu är värt 2 upp till 3 kr!).

https://www.blocket.se/recommerce/forsale/item/23933965
bordsduk för 20 kronor. Frakt 39 + "blocket extra avgifter" 18 kr

Sjukpensionärer och andra med gott om ledig tid, tror jag.
Citera
2026-06-25, 11:27
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangaranga
https://www.blocket.se/recommerce/forsale/item/23933965
bordsduk för 20 kronor. Frakt 39 + "blocket extra avgifter" 18 kr

Sjukpensionärer och andra med gott om ledig tid, tror jag.
Kostar inte annonsen mer?
Citera
2026-06-25, 11:30
Medlem
needAlifes avatar
Varken köper eller säljer själv men ser ibland på youtube vad folk kränger. Är ganska roligt. Har aldrig fattat hur folk orkar lägga upp ett penn-troll för 5kr men vet att min mamma kanske skulle kunna göra det. Hon betonar alltid att allt kan säljas som svar på varför inget ska slängas. När man påpekar att det är ett par 20 år gamla halvt utslitna fotbollsskor som legat längst in på vinden kan hon ge sig men annars ska det säljas...någon gång i framtiden som aldrig händer.

Brukar fråga henne om och i så fall hur mycket hon själv skulle velat betala om någon annan sålde den saken hon säger sig vilja sälja. Hon verkar tro att bara för att hon vill sälja nåt så finns det köpare på kö. Jag tvivlar starkt haha.
Citera
2026-06-25, 11:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag sålde min rakapparat för 20 år sedan på blocket, kom en snål jävel och betalade 300 kr. Då på den tiden kunde man även sälja sin sunkiga gamla dammsugare som ny kostade 900 kr för 650 kr, eller en armbandsklocka med lite repor för 1000 kr. Prylar hade helt annat värde för 20 år sedan.
Citera
2026-06-25, 11:36
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Kostar inte annonsen mer?

Det är gratis
Citera
2026-06-25, 11:41
Avstängd
.NateHiggers.s avatar
Coca Cola James Bond burken när den var ny för några veckor sen. Snubben fick sålt den för 100 kr. Fick säkert sålt flera. Köparen hade själv kunnat ge 9 kr på valfri Coop.
Citera
2026-06-25, 11:41
Medlem
Två skruvar och två plastpluggar i en liten påse som blivet över från nått köp av nån lampa, bokhylla eller motsvarande

5:- ville de ha för detta.

Hur fan orkan man lägga ut annonser för att få in 5 spänn?
Citera
2026-06-25, 11:49
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Det enda som är värt att sälja/skänka mot upphämtning på blocket är möbler som är för tunga att slänga på tippen, allt annat är det tippen som gäller.
Fattar inte att någon tycker det är värt besväret att både köpa och sälja beggat förutom kanske vintagesyntar och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in