Citat:
Det är ju bra att låta tiden gå lite om man dejtar någon för det kan vara så att personen visar lite fler sidor så man kan göra sig en bättre bedömning.De är exempelvis kapabla att vara en bra förälder eller inte?
De hanterar livet "bättre" själva efter avslutad relation än innan kanske?
Bästa sättet att ta reda på hur någon tänker är att gå efter handlingar snarare än vad någon säger.
Jag skulle kunna dejta en person som har barn sedan tidigare. Men de ska själv inte gräva sin egen grav som att sätta sitt barn först i alla avseenden... just det som ingår där i den definitionen är inte att ens barn ska bestämma och man curlar därefter. Att bara uttrycka sig sådär tycker jag låter nedvärderande. Självklart finns det andra aspekter som jag inte lyfter fram men någon logik att se det bästa hos folk existerar väl? Varför ska man annars vara tillsammans med någon?
Per definition är en som har ett barn en bättre uppgraderad version av sig själv. Dock kan man ha fel som jag nämnde i början av inlägget. Notera dock att: en del kan även få dessa kunskaper på andra vägar genom sitt arbete eller hjälpa andra.
Vem ska man prata med som förstår vad man är med om som extra förälder när man precis börjar eller försöker känna in sig i rollen som den som blir ihop med en som redan har barn?
Skämt åsido men:
Poem: Galet skriven 2026-06-24 00:05
Det är gap, skrik kallabalik. Helt normalt. Mitt i natten sömnen störs och alla i huset förstår dig inte för nu är det bara du som gör fel. Du får inte säga till bara, göra det som ska tills natten tar sitt. Du ska upp men först ska du hjälpa till och föregående dags hit blev aldrig av, nu lovas det samma sak om och om igen tills muren byggts upp och där står du nu, utanför
- just another day
Det är gap, skrik kallabalik. Helt normalt. Mitt i natten sömnen störs och alla i huset förstår dig inte för nu är det bara du som gör fel. Du får inte säga till bara, göra det som ska tills natten tar sitt. Du ska upp men först ska du hjälpa till och föregående dags hit blev aldrig av, nu lovas det samma sak om och om igen tills muren byggts upp och där står du nu, utanför
- just another day