2026-06-25, 00:16
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Tja har ni fått ångra det? Blev de jobbigare än va ni tänkt?

Om ja. Berätta va som blev jobbigt och om ni fortfarande är ihop
Det är ju bra att låta tiden gå lite om man dejtar någon för det kan vara så att personen visar lite fler sidor så man kan göra sig en bättre bedömning.

De är exempelvis kapabla att vara en bra förälder eller inte?
De hanterar livet "bättre" själva efter avslutad relation än innan kanske?
Bästa sättet att ta reda på hur någon tänker är att gå efter handlingar snarare än vad någon säger.

Jag skulle kunna dejta en person som har barn sedan tidigare. Men de ska själv inte gräva sin egen grav som att sätta sitt barn först i alla avseenden... just det som ingår där i den definitionen är inte att ens barn ska bestämma och man curlar därefter. Att bara uttrycka sig sådär tycker jag låter nedvärderande. Självklart finns det andra aspekter som jag inte lyfter fram men någon logik att se det bästa hos folk existerar väl? Varför ska man annars vara tillsammans med någon?

Per definition är en som har ett barn en bättre uppgraderad version av sig själv. Dock kan man ha fel som jag nämnde i början av inlägget. Notera dock att: en del kan även få dessa kunskaper på andra vägar genom sitt arbete eller hjälpa andra.

Vem ska man prata med som förstår vad man är med om som extra förälder när man precis börjar eller försöker känna in sig i rollen som den som blir ihop med en som redan har barn?

Skämt åsido men:
Citera
2026-06-25, 00:42
Medlem
Nejnej. Kom igen mannfolk. Vägra ta hand om andra mäns barn för helvete (om du själv är barnlös alltså).

Importera en filipinska eller nått istället.
Citera
2026-06-25, 02:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Det är snarare du som lever kvar i 70-talet. Så fort en kvinna ens andas ”skyddade personuppgifter” är umgänge uteslutet. Det är något som kommer bli en stor rättsskandal i framtiden när dessa barn växer upp. Så sluta sprida ren dynga.

Däremot håller jag med om att en sådan man är helt uteslutet för mina systrar och döttrar, helt enkelt för att man inte chansar. Tragiskt för de oskyldiga män som råkar ut för detta, förhoppningsvis får de upprättelse i framtiden.

Fast skyddade personuppgifter är enormt svårt att få i Sverige. Vi ska ju vara "ett öppet samhälle". Och ofta släpper myndigheterna uppgifterna fria igen efter något/några år, det är inte för alltid ens om man får igenom det. Dessutom slarvas det enormt mycket på olika myndigheter - t.o.m. domstolar - så pappan/mannen får ofta ut uppgifterna ändå.
Citera
2026-06-25, 03:36
Medlem
Jag tycker det är peak manlighet att ta hand om någon annans barn. Det kan hända att det inte är en perfekt situation, men barn, och i synnerhet små barn är oskyldiga varelser som förtjänar kärlek från en fadersgestalt. Världen behöver fler barn som vuxit upp med en bra pappa oavsett hur omständigheterna ser ut.
Citera
2026-06-25, 04:19
Medlem
dubbelpost.
Senast redigerad av Man.down 2026-06-25 kl. 04:21.
Citera
2026-06-25, 11:10
Medlem
Kleiners avatar
Det hade varit intressant att höra din historia/upplevelse av bonusbarn/familj, eftersom du uttrycka dig så säkert och generellt. Det låter som att du är blivit körd över?

Men om man inte kan/ska introducera barnen till den nya partner, är det då överhuvudtaget en partner som är bra för en?

Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Barn har inget med en ny partner att göra. Det blir bara pinsamt för alla parter
Citera
2026-06-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det hade varit intressant att höra din historia/upplevelse av bonusbarn/familj, eftersom du uttrycka dig så säkert och generellt. Det låter som att du är blivit körd över?

Men om man inte kan/ska introducera barnen till den nya partner, är det då överhuvudtaget en partner som är bra för en?
Har inga bonusbarn, mina barn har aldrig varit bonusbarn och jag har aldrig varit bonusbarn själv. End of story.

Det är inte så jag menar, utan att man ska spendera sin tid med sina barn. Inte bara upptagen med en ny partner. Punkt slut
Citera
2026-06-25, 11:42
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
För mig var barn sen tidigare länge en stenhård dealbreaker. Dels saknar jag intresse för andras ungar, men att för första gången bli förälder var också nåt jag ville uppleva tillsammans med min partner. Men så råkade jag bli helt otroligt kär i en kvinna som hade barn sen tidigare, och när man är så jävla kär så skiter man ju i alla regler.

Barnet var då fem år och ser idag mig som sin riktiga pappa, trots att vi kanske är mer kompisar än far och dotter. Men vi har en fin relation och tittar ofta på skräckfilm ihop nu när hon är äldre. Det är kul.

Ett stort plus med kvinnor som har barn sen tidigare är att du får en försmak på hennes lämplighet som mamma. Och så har hon erfarenhet, när det är dags att fostra er gemensamma avkomma. Det har varit guld värt. Har aldrig nånsin ångrat mitt beslut.

Såhär tänker jag mig väl också att jag skulle ha inställningen. Skulle lätt kunna ta hand om någon annans barn om barnet är OK och man får sätta gränser och sånt. Om man är kär i mamman. Mycket mycket hellre detta än att leva i fucking ensamhet herregud vad det är tråkigt
Citera
2026-06-25, 11:57
Medlem
needAlifes avatar
Är bara här för att påpeka hur otroligt dåligt du stavar. Sämsta rubriken i mannaminne. Men kan väl svara också när jag ändå är här. Hade absolut inte varit ett problem om jag gillat tjejen i övrigt. Barn är kul så länge som man är förberedd på att det blir mycket arbete men det får man igen tusenfallt.
Citera
2026-06-25, 12:01
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Har inga bonusbarn, mina barn har aldrig varit bonusbarn och jag har aldrig varit bonusbarn själv. End of story.

Det är inte så jag menar, utan att man ska spendera sin tid med sina barn. Inte bara upptagen med en ny partner. Punkt slut
Ja jo, klart man ska spendera tid med barnen men menar du att det skulle vara dåligt för ungarna om de fick en till "mamma" eller "pappa"? Speciellt om man är med från unga år kan det ju vara guld värt, föräldern får ju snarare mer tid till barnen om det finns någon att avlasta på? Ser inte att det är ett antingen eller scenario alls.

Att det blir pinsamt för alla parter måste mest vara något du själv upplevt och ligger på dig. 99% har inte den upplevelsen.
Citera
2026-06-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Tja har ni fått ångra det? Blev de jobbigare än va ni tänkt?

Om ja. Berätta va som blev jobbigt och om ni fortfarande är ihop

Två barn här. Ångrar ingenting. Nu är vi gifta och varit tillsammans i 14 år.
Jag förstår inte varför du frågar negativt istället för att vända frågan till något positivt. Vad får du ut av att ställa frågan så här tycker jag är intressant att diskutera.

Du kunde frågat om det var fantastiskt att bli tillsammans med en tjej som redan hade barn och frågat om man kunde beskrivs upplevelsen.
Senast redigerad av JohnWicks 2026-06-25 kl. 12:05.
Citera
2026-06-25, 12:06
Medlem
Kleiners avatar
If you say so

Och ändå är du här och uttala dig så förbaskat starkt om något som du inte ens har erfarenhet av.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in