2026-06-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Fattar inte varför hon inte bara lämnade henne max tid på förskolan sen resten av tiden hos sina föräldrar... så kunde hon haft sin egentid hur mycket som helst... knappast att man kan skylla på PTSD för de skulle märkas på andra vis, då klarar man inte av att sköta ett jobb, träna å ligga runt med män...

Vet nån om de finns information om hur hon var med D när hon var nyfödd? Kunde hon knyta an till henne? Har hon någonsin visat kärlek alls? Första året är man ju massor på bvc, vaccinationer , läkarbesök osv, har verkligen ingen reagerat då? Detta måste ju märkts från första början? Hur kan hennes föräldrar inte fattat något alls!!???
Enligt pappan så visade hon inte mamma- instinkter från början och ville sluta amma när dottern var 15 dagar för att inte förstöra sina bröst , han menar att det var han som skötte det mesta i hemmet och med dottern .
Citera
2026-06-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Biologiska pappan som hon stängde ut totalt (bor i tyskland) sa att hon hade inga mamma känslor när barnet föddes. Han tyckte inte att hon betedde sig eller tänkte som en mamma ska göra, inga moderskänslor. Han fick städa och laga mat och fixa alltind i princip. Sedan var inte han perfekt men han visste hur en mamma ska hålla sitt barn. Och fet gjorde inte hon. Han klagade jämt på henne och hon var väldigt empatilös beskrev han. Finns i biologiska pappans förhör . Jag tycker inte att han kastar skit eller skuldbelägger, han försökte på sitt kanske sätt att få henne att öppna ögonen . Han sa också att innan hon blev gravid hade dom det bra. Tills hon blev gravid och barnet kom blev hon en helt annan person och dålig anknytning till barnet som var oplanerat. Det markerar mamman på mycket att barnet INTE VAR PLANERAT

Kanske graviditeten satte igång saker i henne? Dels att hormoner kan ha påverkat och dels att det kan ha triggat igång obearbetade saker från att bli skild från biologiska föräldrarna etc. Att hon hamnade i någon slags inre kris. 🤷🏻‍♀️

Men vården skannar väl för sådant? Och i hela Sverige borde det väl vara så?
Dvs att man blir intervjuad av barnmorskan om allt möjligt… och att om E då varit ärlig så borde hon ha blivit erbjuden samtalsstöd redan under graviditeten.

Undrar när hon fick den påstådda svåra PTSD diagnosen och vad den baserades på, om den fanns innan eller har kommit efter graviditeten. Om den ska röra barndomshändelser eller den påstådda misshandeln och händelser senare i livet?

Det är synd att flickan inte fick bo hos pappan istället. Han verkar mer lämpad.
Svårt att inte vara mer lämpad, dock.
Citera
2026-06-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Kanske graviditeten satte igång saker i henne? Dels att hormoner kan ha påverkat och dels att det kan ha triggat igång obearbetade saker från att bli skild från biologiska föräldrarna etc. Att hon hamnade i någon slags inre kris. 🤷🏻‍♀️

Men vården skannar väl för sådant? Och i hela Sverige borde det väl vara så?
Dvs att man blir intervjuad av barnmorskan om allt möjligt… och att om E då varit ärlig så borde hon ha blivit erbjuden samtalsstöd redan under graviditeten.

Undrar när hon fick den påstådda svåra PTSD diagnosen och vad den baserades på, om den fanns innan eller har kommit efter graviditeten. Om den ska röra barndomshändelser eller den påstådda misshandeln och händelser senare i livet?

Det är synd att flickan inte fick bo hos pappan istället. Han verkar mer lämpad.
Svårt att inte vara mer lämpad, dock.
I personutredningen uppger hon att hon fick diagnos för PSTD och depression i samband med seperation från Ds pappa , dock så nämns det att hon under uppväxten lidit av ångest , ätstörning och självskadebeteende samt haft svårt att få vänner under skoltiden
Citera
2026-06-24, 19:55
Medlem
Otrolig historia detta!

Och mormorn! Kan hon också ha borderline eller någon annan personlighetsstörning? Det är så konstigt att kämpa så för ett barn(adoption) och stötta barnet genom hela livet och sedan förlora båda två(den ena död, den andra i fängelse snart) bara för att man är så blind och inte ’vill se’ vad det är som försegår. Hon hade kunnat rädda flickan, hon om någon, om hon hade varit ’normal’ hade hon kunnat rädda flickan.

Vållande till annans död kan ge 8 år och det hoppas jag mamman får, minst..gärna livstid. Såklart hoppades mamman att en olycka skulle ske när hon låste in flickan, hon ville inte ha henne, tragiskt!
Citera
2026-06-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Otrolig historia detta!

Och mormorn! Kan hon också ha borderline eller någon annan personlighetsstörning? Det är så konstigt att kämpa så för ett barn(adoption) och stötta barnet genom hela livet och sedan förlora båda två(den ena död, den andra i fängelse snart) bara för att man är så blind och inte ’vill se’ vad det är som försegår. Hon hade kunnat rädda flickan, hon om någon, om hon hade varit ’normal’ hade hon kunnat rädda flickan.

Vållande till annans död kan ge 8 år och det hoppas jag mamman får, minst..gärna livstid. Såklart hoppades mamman att en olycka skulle ske när hon låste in flickan, hon ville inte ha henne, tragiskt!
Mormor och morfar är båda kring 70 år , ingen annan släkting finns i förhör så det kan vara så att det varit mycket liten erfarenhet av något gällande barn innan de adopterade E och med tanke på att hon haft en hel del problem under tonåren så kan de ha varit blinda för att något var skevt särskilt som bvc skickat remiss för utredning.
Citera
2026-06-24, 20:35
Medlem
Citat:
Otrolig historia detta!

Nej, (grovt) vållande till annans död kan ge max 6 år...
Citera
2026-06-24, 20:42
Medlem
Citat:
Otrolig historia detta!

Både mormor och Emma visar tydliga narcissistiska drag
Citera
2026-06-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseGrabber
Tyvärr så hade jag aldrig kunnat föreställa mig att hon skulle göra allt det här

Du får jättegärna hjälpa till att nyansera bilden om du vill, orkar och kan. Måste kännas över-jävligt såhär i efterhand, att ha varit nära nog att ha kunnat påverka.
Citera
2026-06-24, 21:45
Medlem
Känner att jag måste outa mig själv här där jag kan göra det anonymt.

Jag var vän med Emm*. Såg inga tydliga narcissistiska drag i hennes barndom, visst visste jag att hon var adopterad, men fick aldrig veta mer angående det.

Jag fick barn lite innan henne och vi träffades aldrig under den tiden, men jag såg på sociala medier när hon fick dottern, till synes såg det normalt ut.

Sen blev jag blockerad,

Jag funderade länge hur det kom sig och varför. Jag fick aldrig höra hennes syn på när hon och pappan separerade, kanske det var för jag hade kvar honom på Facebook?

Och det hade jag, det var så jag fick reda på hennes bortgång. Oerhört tragiskt och jag önskar att jag hade varit mer initiativ till att träffa henne och dottern. Jag vet att man inte ska tänka så men jag förstår inte hur hennes kollegor/kompisar haft vetskapen om att hon blivit lämnad ensam och inte ringt polisen? Hämtat flickan?

Ilskan kokar inom mig. Så många bär skulden för hennes död.
Citera
2026-06-24, 22:01
Medlem
Brunothesuperstar på instagram skriver att Emmas vänner satt och skrattade tillsammans i väntrummet in till tingsrätten.

En sån makaber samling empatistörda människor. Helt avsaknad av minsta lilla humanitet. Medbrottslingar till mord är de allihop.
Citera
2026-06-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Biologiska pappan som hon stängde ut totalt (bor i tyskland) sa att hon hade inga mamma känslor när barnet föddes. Han tyckte inte att hon betedde sig eller tänkte som en mamma ska göra, inga moderskänslor. Han fick städa och laga mat och fixa alltind i princip. Sedan var inte han perfekt men han visste hur en mamma ska hålla sitt barn. Och fet gjorde inte hon. Han klagade jämt på henne och hon var väldigt empatilös beskrev han. Finns i biologiska pappans förhör . Jag tycker inte att han kastar skit eller skuldbelägger, han försökte på sitt kanske sätt att få henne att öppna ögonen . Han sa också att innan hon blev gravid hade dom det bra. Tills hon blev gravid och barnet kom blev hon en helt annan person och dålig anknytning till barnet som var oplanerat. Det markerar mamman på mycket att barnet INTE VAR PLANERAT

Det om något måste ju mormorn och morfarn sett, om dom själva inte också är helt knäppa!!!!
Citera
2026-06-24, 22:39
Medlem
Vad blev domen på kossan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här