2026-06-20, 21:17
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaandersson
En fördom och missuppfattning. Man måste behandla djuren väl och de flesta som arbetar med försöksdjur gör så.

Jo, det gör dom säkert.
Men man måste va lite kall om man står ut att se kaniner fängslade med massa apparater.
Visst, forskning måste göras, men det krävs en viss (kall) typ för att inte vilja rädda dem ur buren.
Citera
2026-06-20, 21:21
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja det står om det i samma förhör.

s1293

"Förhörsledaren läser upp transkribering av röstmeddelande från Emma till Joanna
20250106 15:04:42.
Jag är påväg hem nu och jag har kollat kameran hela dan och Daya har varit så snäll och
bara vart i sängen, så jävla duktig

Ja, det var den jag menade.

Citat:
" Förhörsledaren berättar om att Joanna svarat Awwww + emojis med hjärta, stjärnor med
mera. Samt Daya kan + emojis med tumme upp, stjärnor, och hjärta.

"

Trodde jag läste att det var den andre kompisen, som har samma namn som en kändis,,
i det förhöret bara skönmålade hon allt, jag var snopen att förhörsledarn inte tagit upp sms:et, men det var ju fel person

Bra då har vi rett ut det, Tack!
Senast redigerad av -Pelle 2026-06-20 kl. 21:29.
Citera
2026-06-20, 21:44
Medlem
-Pelles avatar
Just detta white-trash-tänket

"hon gör som hon vill -det är HEnnes BArn"

att trashen tror att dom Äger ungen som man äger en pryl

F=förhörsledaren

Citat:
F. Finns det fler tillfällen där Emma pratat om att Danaya lämnades själv hemma?
Ja, det finns det. Jag har varit lite rädd för att nämna det, men hade tänkte jag skulle nämna
det. Men jag…hon dejtade runt en del.
[.....]

Men sen vet jag att hon åkt ut och träffat någon kille, jag vet att jag vid något tillfälle ifrågasatte hur länge hon varit borta. Jag frågade om Danaya fortfarande sov när hon kom hem.
[...]

mellan 10-20 gånger isch skulle jag nog säga.

F. 2023, då var Danaya runt 2,5-3 år. Hur tänkte du kring det?
Vad jag kommer ihåg att jag tänkte, jag tyckte inte om det. Men Emma gör som hon vill, det
är hennes barn. Men jag vet att jag nämnde för henne att är det verkligen bra

(s 1295)
Citera
2026-06-21, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanneniBjorkhagen
Nu fattar jag att anhöriga kan behöva kapa banden till missbrukare för att rädda sig själv ibland. Men om det nu rörde sig om ett missbruk i ens eget hem som ingen annan tog skada av, så låter du faktiskt som en psykopat.

Särskilt som du inte ens sörjer personen.

Jo jag sörjer personen, typ lika mycket som jag sörjer en random människa som dör i en trafikolycka eller krigsoffer i Ukraina.
Det är tragiskt att en person är avliden. Det hade inte behövt hända om hen hade tagit sitt ansvar och tagit emot hjälpen och ryckt up sig.
Att man har "blodsband" betyder inte mer empatiska tankar om personen. Helt ärligt, jag skulle sörja mer om min kollega på sjukhuset avled, som jag inte har några blodsband till men en bättre relation till pga att kollegan kan bete sig & göra rätt för sig i samhället.

Att min anhörige missrukade "hemma i sin lägenhet" och ingen annan tog skada av just knarket, menar jag att dorger m.m förvarades & injicerades eller snortades där av dom som vat i lägenheten. Dock var personen påverkad ute och hemma hos andra. Även om inte hen tog med sig droger ut så blev andra påverkade av hens beteende och dåliga val i sociala sammanhang.
Tragiskt att en person är avliden - oavsett vem personen är så är det tragiskt.
Citera
2026-06-21, 10:59
Medlem
versalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattimilis
Mormor sa också i förhöret att Viktor sa att katterna och Danaya brukade vara hos honom? Så antingen ljuger han för mormorn eller för polisen..

Jag tror att mormor och morfar har varit helt ovetande hur deras barnbarn har lämnats av E.
Med tanke på att de hämtade flickan på fsk för att hon ska slippa långa dagar och verkar måna om henne. De har nog tänkt att deras dotter hade bett om hjälp om hon hade behövt barnvakt.
Men jag tror att det är väldigt svårt att ta in att E gjort såhär och de lever i förnekelse.
Citera
2026-06-21, 12:13
Medlem
Någon som kan länka en FUP som fungerar? Hittar inte..
Citera
2026-06-21, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanessa29
Någon som kan länka en FUP som fungerar? Hittar inte..

finns på sida 1

FUP: https://nippydrop.com/v/uLDdV4et
Citera
2026-06-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Andra intressanta sms:

Någon skriver att Emma är "världens bästa mamma" (s866)

Fadern där han vädjar att han kan ta hand om Daya i Bulgarien.
Han uttrycker oro över att hennes syn påverkas av att sitta med plattan hela dagen, och att Daya behöver komma ut till parker och lekplatser.
Han vädjar att han vill ta över ansvaret om hon inte orkar, samt känner oro över piller som finns runt dem
(s 813, 814, 818)

Förundersökningen är upplagd kronologiskt så sms har lagts in mellan skärmdumpar från filmklippet
"ur vardagen".

Undra hur många såna här "bra mammor" det finns i Sverige.
Hade inte barnet råkat tutta eld på lägenheten hade hon växt upp och glömt detta, alla hade berömt Emma för att ha lyckats uppfostra en dotter själv, bara hon själv hade vetat.
Citera
2026-06-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Jag tror att mormor och morfar har varit helt ovetande hur deras barnbarn har lämnats av E.
Med tanke på att de hämtade flickan på fsk för att hon ska slippa långa dagar och verkar måna om henne. De har nog tänkt att deras dotter hade bett om hjälp om hon hade behövt barnvakt.
Men jag tror att det är väldigt svårt att ta in att E gjort såhär och de lever i förnekelse.

Ja, jag tror de var ovetande.
Verkar bry sig mkt om barnbarnet, skulle nog aldrig tillåta detta om dom ens anade.
Men förmodligen visste dom inte ens att hon var och sög kuk på kvällarna.
Citera
2026-06-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Hade inte barnet råkat tutta eld på lägenheten hade hon växt upp och glömt detta, alla hade berömt Emma för att ha lyckats uppfostra en dotter själv, bara hon själv hade vetat.

Håller med. Hon får mkt slit med all rätt men det är nog inte sååå ovanligt att brista i föräldraskap.. hur många har inte traumatiska barndomar? Ofta fattar man inte det förrän senare eller som jag själv när jag fick barn och fatta att man växte upp med två omogna, själviska föräldrar. Pappa lämnade mig också över natten för p gå p festa när jag var liten men inte har det uppdagats nånstans.. säkert många såna fall! Men de flesta överlever, där är skillnaden
Citera
2026-06-21, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Finns säkert mängder av den sorts olämpliga föräldrar likt E där det aldrig uppdagas att barnen haft en riktigt dålig barndom men där det inte varit uppenbart för att det inte synts utåt och barnen inte ens förstått att det inte varit normalt hemma,
Var ju inte länge sedan en mamma brukade lämna sitt lilla barn ensam hemma när hon jobbade natt där blev det känt först när mamman hittades gravt berusad i Stockholmstrakten och barnet var ensamt i spjälsäng i bostaden utanför Uppsala.
Mängder av människor skaffar barn för att bli hela själva , för att det hör till och har en fantasi om det gulliga barnet som kan visa vuxenliv man kan ju sedan bli familje- influenser likt paret i Kungsör ...
Citera
2026-06-21, 15:42
Medlem
Hon måste ju själv helt ha saknat kärlek å trygghet innan hon adopterades till Sverige å av den anledningen blivit rejält skakad i psyket, det är såklart dock absolut ingen ursäkt men jag funderar på om hon själv jämför sin uppväxt med sin dotterns å på så vis anser att hon har de bra som har ett hem, leksaker osv. Eller försöker hon plåga dottern för att hon själv haft de så hemskt...Jag fattar inte hur fan detta ens kan ske...Jag har själv haft en hemsk uppväxt å av den anledningen velat ge mina egna barn raka motsatsen med all trygghet å närhet som det bara går!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in