2026-06-24, 21:29
Avstängd
Citat:
Ryssland anser inte att en vapenvila i Ukraina är en förutsättning för att inleda förhandlingar. Detta uppgav den ryske utrikesministern Sergej Lavrov.

https://aif.ru/politics/lavrov-rossiya-ne-poydet-na-prekrashchenie-ognya-na-ukraine-radi-peregovorov

Jag håller också med om den uppfattningen. De bombade medvetet civila anläggningar och civila, och kastade själva bort chansen till vapenvila.

Vilket eländigt öde väntar de ukrainska svin som har förlorat ens möjligheten till vapenvila?
Citera
2026-06-24, 21:36
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag håller också med om den uppfattningen. De bombade medvetet civila anläggningar och civila, och kastade själva bort chansen till vapenvila.

Vilket eländigt öde väntar de ukrainska svin som har förlorat ens möjligheten till vapenvila?

Hej Rysstroll. Så vad är det som du vill diskutera?

A - Att Ukraina angriper legitima militära och civila mål?

B - Att träskmongolerna har angripit illegitima civila Ukrainska mål & begått ständiga krigsbrott under 1581 dagar i rad & att träskmongolerna är enorma hycklare?

C - Att den moskovitiska folkmordscirkusen aldrig håller sina löften om eldupphör?

D - Att diktaturens kreatur i Moskva är desperata?
Citera
2026-06-24, 21:40
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:

Ni ryssar bombar ju medvetet civila, och har gjort så i flera år.
Citera
2026-06-24, 21:51
Moderator
Chantres avatar
Ryssland har ju också stort gått ut med idag att vapenvila är meningslöst så länge inte avtalet som träffades i Alaska förra året hedras.

Kan inte tänka mig att Ukraina är intresserade av innehållet i det avtalet nu när man dels får fram nya fungerande vapen samt rör runt i grytan i Ryssland och ockuperade områden.
Citera
2026-06-24, 22:15
Medlem
Citat:
Det är Ukraina som befinner sig i en situation där de behöver något, inte Ryssland.
Du kan dra ett likhetstecken mellan Ukraina och Europa, vi har samma mål.

Vi behöver inget av Ryssland.
Citera
2026-06-24, 22:40
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Om Ukraina upphör med sina terrorattacker mot civila anläggningar, kommer Ryssland också att upphöra. Om de där svinen dödar civila, kommer den andra sidan inte bara att sitta passivt. Om de vill ha ett vapenvila behöver de bara ge efter. Det är Ukraina som befinner sig i en situation där de behöver något, inte Ryssland. Om Ukraina till exempel använder drönare för att utföra terrorattacker mot civila anläggningar, så hämnas Ryssland. Det är helt enkelt krigets natur.

De ryska svinen har gjort detta i flera år. Medvetet.
Citera
2026-06-24, 23:37
Medlem
Batagares avatar
Citat:

Sedan Ryssland inledde sin fullskaliga invasion av Ukraina den 24 februari 2022 har landet gjort vad som bara kan beskrivas som ren ondska: dödat tusentals civila, inklusive 700 barn, med missiler och drönare som träffade deras hem mitt i natten. Enbart under 2022 bombade Ryssland 218 ukrainska sjukhus, och kliniker och det har fortsatt sedan dess. Det har begåtts över 150 000 krigsförbrytelser, de har fört bort 20 000 barn från sina familjer och tvingat miljontals män, kvinnor och barn att fly till Europa och andra platser.

Reportage hos The Economist om sjukvårdskedjans erfarenheter från Ukraina. Bland annat att ta bort av alla former av röda kors från sjukvårdare, sjukhus, stabiliseringspunkter och ambulanser. Ett rött kors på en bil och inom femton minuter beskjuts den, då den därmed blir ett prioriterat mål, bland allt som Ryssland ser inom många mil från fronten.
Citera
2026-06-25, 00:42
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:

Ni är båda slaver. Sluta med folkmordet nu.
Citera
2026-06-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ryssland har ju också stort gått ut med idag att vapenvila är meningslöst så länge inte avtalet som träffades i Alaska förra året hedras.

Så vitt jag vet träffade Trump och Putin ett avtal. Det är inte något som Ukraina är inblandat i?

Och så vitt jag vet behövs det inget eldupphör mellan USA och ryssland. Det pågår ju inget krig. Men om putin tycker att det finns något problem där får han väl ringa Trump igen.

OK. Med det avklarat, åter till temat om rysslands invasion av Ukraina....
Citera
2026-06-25, 12:04
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Hej Rysstroll. Så vad är det som du vill diskutera?

A - Att Ukraina angriper legitima militära och civila mål?

Vad är legitima civila mål? Ge oss exempel.
Citera
2026-06-25, 13:11
Medlem
zergrushs avatar
Lavrov? More like LMAO!

Vem i helsike väster om kaliningrad bryr sig om vad kremls försupna grishundar och -orcher har att komma med...?
https://www.youtube.com/watch?v=D37v8FgzzjM
Drunken maria zakharova press conference *video*
https://www.youtube.com/watch?v=m6Mvlo5875A
Drunk Medvedev at a meeting *video*
Citera
2026-06-25, 13:15
Medlem
Det passar utmärkt för Ukraina. Ett eldupphör skulle bara leda till en fryst frontlinje. Ukraina vill krossa Ryssland så att de kan ta tillbaka samtliga ockuperade områden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in