Citat:
Ursprungligen postat av
Lill-Ann
Ok!! Men då blir den enda egentligt intressanta frågan: Då kunden är sugen på att prata politik, invandring och arbetsmarknad, hur responderar du till detta? "Hänger" du på och lägger fram dina åsikter i frågorna? Jag har VISAT att jag inte är sugen på en politisk debatt och inte sagt någonting till svar, eller avböjt att svara om jag får direkt fråga.
Nu har detta inte hänt så ofta och det är jag tacksam över, men vid minst två tillfällen har jag haft med rättshaverister att göra och det var dränerande vill jag lova.
Jag kan faktikiskt styra samtalet om jag vill och de allra flesta kunder pratar inte politik, så varför skulle de göra det just med dig, eller lägger du fram politiska spörsmål att diskuteras? Inbjuder du själv till detta?
Just asking.
Jag minns två kunder som pratade på om extremt tråkiga saker, jag bara nickade, log och lät dem prata på. Ena tog verkligen priset, och jag minns även att jag klurade på att de inte verkade kunna läsa av mina signaler, eftersom jag bara lyssnade och var inte engagerad i samtalet. Samtidigt kände jag att jag inte kunde visa att jag var ointresserad, men efter ett tag styrde jag om samtalet. Det var en längre träff på 3 timmar förra året och första gången vi sågs, så jag höll god min.
Obs, bara för att det stundtals var tråkiga ämnen, betyder det såklart inte att det var fel på träffarna i sig eller personerna.
Jag kan väl inte direkt påstå att jag är superintresserad av politik hehe men vissa ämnen kommer man helt enkelt in på. Tex han som berättade om sin dotter som har det tufft nu kom då in på
dagens arbetsmarknadspolitik. Likväl har kanske SR varit på i bilen om jag och en kund åkt iväg och det är reportage om inflationen, nyhetshändelser eller att vi lyssnar på dokumentärer om otrohetsdrama som leder till brottsfall. Övernattning hos kund som vill se på Nyheterna och något om Trump sägs eller invandring/SD.
Det är så vi kommer in på vissa ämnen, alltid av en händelse, och inte direkt att jag frågar min kund vad han tycker om inflationen. Roligare och sexigare än så är jag att umgås med 😂