2026-06-24, 16:27
  #3625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Då du tar dina pauser från säljandet. Hur brukar dina stammisar ta detta?

Vad spännande att dina stammisar är fulla av experimentlusta. Mina brukar bara vilja ha det gamla vanliga, dvs vaniljsex rakt igenom och det har aldrig fallit mig in att själv föreslå något. Inte med en kund.

De jag träffat mest har varit glada för min skull när jag tagit pauser. Det kanske låter lite konstigt, men de tycker att om jag vill träffa någon mer seriöst så ska jag satsa på det. De håller inte på att diktera vad jag borde eller inte borde göra utan lyssnar in på vad jag säger och kommer med råd efter det. Obs, det är ett fåtal jag kan prata med detta om och jag pratar inte direkt detaljerat om mitt dejtingliv med kunder, utan mer generellt om livet och vad man önskar för sig själv. Förutom med en kund där vi ibland kan prata om män jag dejtar och hur jag upplever dejtingkulturen. Han är nyfiken eftersom han aldrig har dejtat på det sättet som man gör idag.
Något säger mig, baserad på våra tidigare diskussioner här, att du inte pratar om livets stora frågor med kunder 😜

Majoriteten av kunder vill ha samma eftersom man träffas låt oss säga varannan eller var tredje månad. Fast med kunder jag träffar mer frekvent kan det hända ibland, vid enstaka tillfällen, att vi testar något nytt. Man utforskar ihop helt enkelt och lägger fram önskemål försiktigt för att se hur det mottas. Jag har bland annat fått frågan om fantasier som jag vill uppfylla eller själv hintat ibland om lite nya inslag 🙂
Det har även hänt att vissa kunder haft väldigt specifika önskemål, och då har jag valt att ta tid på mig innan jag gått med på det. Jag har till exempel en kund som jag träffar ungefär var tredje månad. Till en början höll vi oss alltid till samma upplägg, men efter ungefär ett år valde vi att testa hans fetisch.
Är nya inslag något du vill testa eller är du nöjd som det är nu?
__________________
Senast redigerad av LillyRosee 2026-06-24 kl. 16:40.
Citera
2026-06-24, 16:51
  #3626
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillyRosee
De jag träffat mest har varit glada för min skull när jag tagit pauser. Det kanske låter lite konstigt, men de tycker att om jag vill träffa någon mer seriöst så ska jag satsa på det. De håller inte på att diktera vad jag borde eller inte borde göra utan lyssnar in på vad jag säger och kommer med råd efter det. Obs, det är ett fåtal jag kan prata med detta om och jag pratar inte direkt detaljerat om mitt dejtingliv med kunder, utan mer generellt om livet och vad man önskar för sig själv. Förutom med en kund där vi ibland kan prata om män jag dejtar och hur jag upplever dejtingkulturen. Han är nyfiken eftersom han aldrig har dejtat på det sättet som man gör idag.
Något säger mig, baserad på våra tidigare diskussioner här, att du inte pratar om livets stora frågor med kunder 😜

Majoriteten av kunder vill ha samma eftersom man träffas låt oss säga varannan eller var tredje månad. Fast med kunder jag träffar mer frekvent kan det hända ibland, vid enstaka tillfällen, att vi testar något nytt. Man utforskar ihop helt enkelt och lägger fram önskemål försiktigt för att se hur det mottas. Jag har bland annat fått frågan om fantasier som jag vill uppfylla eller själv hintat ibland om lite nya inslag 🙂
Det har även hänt att vissa kunder haft väldigt specifika önskemål, och då har jag valt att ta tid på mig innan jag gått med på det. Jag har till exempel en kund som jag träffar ungefär var tredje månad. Till en början höll vi oss alltid till samma upplägg, men efter ungefär ett år valde vi att testa hans fetisch.

Alltså. Jag skulle bli jätteförvånad om en stammis helt plötsligt skulle komma upp med nya ideer om hur sexet skulle vara. De få gånger jag stött på kunder med lite annorlunda ideer har detta nämnts av kunden redan i skrivstadiet med frågan om jag ställer upp på detta. Då ber jag kunden i detalj förklara och sedan är det för mig take it or leave it som gäller.

Det är INTE OK att mitt under mötet HELT PLÖTSLIGT gå från vaginal till analt, utan att vi kommit överens om detta innan, vilket hände mig och var en skräckupplevelse då jag inte var sköljd invärtes och inte heller mentalt förberedd på detta.

Men jag är avis på dig som aldrig dealat med diverse clowner och att precis alla av dina kunder varit exemplariska sådana, men jag har förstått att jag haft långt fler kunder än du. Kanske också dina "modeller'" och " upplägg" sett helt annorlunda ut mot mina egna?

Nej, alltså. Att prata livets stora frågor med en kund känns bara så opassande. Kunden betalar för sex och jag levererar och om pratet rör väder och vind, så fine med det. Ingen stor fråga liksom.
__________________
Senast redigerad av Lill-Ann 2026-06-24 kl. 16:55.
Citera
2026-06-24, 16:56
  #3627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Du som förenar nytta med nöje med dina kunder hur sätter du mentala gränser mellan er så inte kunden upplever det hela för äkta och får känslor och förväntningar osv eller för den delen du själv..

Även om vissa av kontakterna har pågått under en längre tid, så ser jag det som tillfälliga förbindelser som kan få ett abrupt slut. Man åldras, lägger av pga omständigheter, familj och samliv blir mer prio för dels kund och jag själv, sexlust avtar från båda osv.
Att jag håller ett fåtal av mina kunder mer känslomässigt ”vänskapligt” nära, i form av att jag genuint inte vill dem något illa, betyder inte att jag hoppas på att det ska utvecklas till romantiska känslor. Och just med dessa kunder som jag är nära hade det av praktikaliteter inte fungerat.

Jag är ganska trygg i detta och är inte naiv, jag vet vad detta går ut på, det tror jag att de också vet. Jag är även övertygad om att kunder som lever i relationer inte kommer att lämna det de har byggt upp med sin familj för min skull, och att jag är konsekvent i min kommunikation utan dubbla signaler.

Jag har också haft två kunder som varit singlar och som jag uppfattat som lite flirtiga mellan våra träffar. Jag har inte besvarat flörtarna på ett sådant sätt utan jag känner att jag har skött det snyggt. Lite lustigt att jag matchade med båda på dejtingappar när jag varit singel och letat efter seriösa fasta partners.. (mest för skojs skull att man gick med på en matchning).
__________________
Senast redigerad av LillyRosee 2026-06-24 kl. 17:34.
Citera
2026-06-24, 17:11
  #3628
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillyRosee
Även om vissa av kontakterna har pågått under en längre tid, så ser jag det som tillfälliga förbindelser som kan få ett abrupt slut. Man åldras, lägger av pga omständigheter, familj och samliv blir mer prio för dels kund och jag själv, sexlust avtar från båda osv.
Att jag håller ett fåtal av mina kunder mer känslomässigt ”vänskapligt” nära, i form av att jag genuint inte vill dem något illa, betyder inte att jag hoppas på att det ska utvecklas till romantiska känslor. Och just med dessa kunder som jag är nära hade det av praktikaliteter inte fungerat.

Jag är ganska trygg i detta och är inte naiv, jag vet vad detta går ut på, det tror jag att de också vet. Jag är även övertygad om att kunder som lever i relationer inte kommer att lämna det de har byggt upp med sin familj för min skull, och att jag är konsekvent i min kommunikation utan dubbla signaler.

Jag har också haft två kunder som varit singlar och som jag uppfattat som lite flirtiga mellan våra träffar. Jag har inte besvarat flörtarna på ett sådant sätt utan jag känner att jag har skött det snyggt. Lite lustigt att jag matchade med båda på dejtingappar… (mest för skojs skull att man gick med på en matchning).

Nu hänger jag inte med gällande det sista. Letar du kunder på dejtingsajter och ”uppfattar” dem flirtiga?. Så du skrivet när du matchat där att du bara är där för att sälja ?
Citera
2026-06-24, 17:29
  #3629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Alltså. Jag skulle bli jätteförvånad om en stammis helt plötsligt skulle komma upp med nya ideer om hur sexet skulle vara. De få gånger jag stött på kunder med lite annorlunda ideer har detta nämnts av kunden redan i skrivstadiet med frågan om jag ställer upp på detta. Då ber jag kunden i detalj förklara och sedan är det för mig take it or leave it som gäller.

Det är INTE OK att mitt under mötet HELT PLÖTSLIGT gå från vaginal till analt, utan att vi kommit överens om detta innan, vilket hände mig och var en skräckupplevelse då jag inte var sköljd invärtes och inte heller mentalt förberedd på detta.

Men jag är avis på dig som aldrig dealat med diverse clowner och att precis alla av dina kunder varit exemplariska sådana, men jag har förstått att jag haft långt fler kunder än du. Kanske också dina "modeller'" och " upplägg" sett helt annorlunda ut mot mina egna?

Nej, alltså. Att prata livets stora frågor med en kund känns bara så opassande. Kunden betalar för sex och jag levererar och om pratet rör väder och vind, så fine med det. Ingen stor fråga liksom.

Jag håller med om att specifika önskemål görs upp innan självfallet. Det gäller oavsett vem önskemålen kommer ifrån, bland annat senast med min stammis för 2 v sedan. Men vid ett fåtal tillfällen har det hänt att det skett spontant. Jag nämnde tex ovan inlägg om kunden med fetischen som bland annat involverar analt (samt något annat). Han har aldrig tjatat på ett jobbigt sätt men frågat inför varje träff om det var aktuellt eller inte. Jag har sagt nej i över 1 år, och även sagt indirekt att han borde fråga en annan SW som erbjuder det om han nu verkligen går igång på en viss grej. Under vår senaste träff (sjunde träffen kanske) så var jag extremt kåt på situationen och när jag red honom sa jag att jag vill testa hans fetisch. Döm av hans förvåning 😂 Jag tror det var alias Saanndraa som beskrivit hur hon går på känsla med sina träffar, och det fick jag med honom helt enkelt. Men allt sker på mina villkor och jag hade blivit skitsur om någon går från vaginalt till analt utan att ha gjort upp i förväg utan ett okej från mig, dvs det du fick erfara. CIM är också något vissa kunder blir förvånade över, det är inte alltid uttalat att det ska ingå under träffen. Det har hänt att kunden förvarnar att de är på väg att komma när jag suger för att låta mig ändra position, så de kan lägga satsen någon annanstans, döm av förvåning när jag fortsätter suga och de får avsluta i munnen (och ibland även CIF).

Majoriteten av samtal med kunder handlar såklart om väder och vind, men med de kunder jag tex träffar under flera timmar eller dygn åt gången och har haft kontakt med i flera år blir det naturligt att samtalen ibland också blir mer personliga. För 2 månader sedan träffade jag en ny kund och han bokade in 5 timmar som en första träff. Två sexskter och för samt efterspel tar ju ca 2 h och resten av tiden då? Jag tycker att det är betydligt jobbigare att kallprata i 3 timmar med en okänd än att bli personlig, men såklart inte för privat. Det är en hårfin linje tycker jag.
Kör du längre träffar också med dina stammisar? Vad pratar du om då isåfall? Det behöver inte vara längre träffar i och för sig för att bli personlig om det är en stsmmid känner jag.
__________________
Senast redigerad av LillyRosee 2026-06-24 kl. 17:57.
Citera
2026-06-24, 17:31
  #3630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Nu hänger jag inte med gällande det sista. Letar du kunder på dejtingsajter och ”uppfattar” dem flirtiga?. Så du skrivet när du matchat där att du bara är där för att sälja ?

Nej nej! Under vissa singelperioder har jag haft dejtingappar när jag ”dejtar seriöst” och jag har sett två kunder där, och vi matchade (mest för skojs skull). Jag raggar absolut inte kunder på dejtingsidor/appar 🙂
Jag skrev om det stycket nu så det inte ska misstolkas av andra med hehe.
__________________
Senast redigerad av LillyRosee 2026-06-24 kl. 17:33.
Citera
2026-06-24, 18:18
  #3631
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillyRosee
Jag håller med om att specifika önskemål görs upp innan självfallet. Det gäller oavsett vem önskemålen kommer ifrån, bland annat senast med min stammis för 2 v sedan. Men vid ett fåtal tillfällen har det hänt att det skett spontant. Jag nämnde tex ovan inlägg om kunden med fetischen som bland annat involverar analt (samt något annat). Han har aldrig tjatat på ett jobbigt sätt men frågat inför varje träff om det var aktuellt eller inte. Jag har sagt nej i över 1 år, och även sagt indirekt att han borde fråga en annan SW som erbjuder det om han nu verkligen går igång på en viss grej. Under vår senaste träff (sjunde träffen kanske) så var jag extremt kåt på situationen och när jag red honom sa jag att jag vill testa hans fetisch. Döm av hans förvåning 😂 Jag tror det var alias Saanndraa som beskrivit hur hon går på känsla med sina träffar, och det fick jag med honom helt enkelt. Men allt sker på mina villkor och jag hade blivit skitsur om någon går från vaginalt till analt utan att ha gjort upp i förväg utan ett okej från mig, dvs det du fick erfara. CIM är också något vissa kunder blir förvånade över, det är inte alltid uttalat att det ska ingå under träffen. Det har hänt att kunden förvarnar att de är på väg att komma när jag suger för att låta mig ändra position, så de kan lägga satsen någon annanstans, döm av förvåning när jag fortsätter suga och de får avsluta i munnen (och ibland även CIF).

Majoriteten av samtal med kunder handlar såklart om väder och vind, men med de kunder jag tex träffar under flera timmar eller dygn åt gången och har haft kontakt med i flera år blir det naturligt att samtalen ibland också blir mer personliga. För 2 månader sedan träffade jag en ny kund och han bokade in 5 timmar som en första träff. Två sexskter och för samt efterspel tar ju ca 2 h och resten av tiden då? Jag tycker att det är betydligt jobbigare att kallprata i 3 timmar med en okänd än att bli personlig, men såklart inte för privat. Det är en hårfin linje tycker jag.
Kör du längre träffar också med dina stammisar? Vad pratar du om då isåfall? Det behöver inte vara längre träffar i och för sig för att bli personlig om det är en stsmmid känner jag.

Jag gör i princip inga längre träffar längre. Jag orkar helt enkelt inte anpassa mig till en kund och vara 100% på alerten i allt från mitt kroppspråk till hur jag pratar och inetragerar med kunden. Detta är jag för spontan till och, nej, jag kan inte programmera mig till det heller har erfarenheten visat. Likadant på vanliga arbetet; korta kvällsturer är min favorit framför heldagar. Gör hellre två-tre korta träffar under ett dygn än långträff med en och samma kund. För rastlös för detta.

Men även då jag gjorde längre träffar med kunder, kom inte "livets stora frågor" upp på bordet. Varför liksom? Tror jag bara pratat med mamma om detta by the way. Att prata "livets stora frågor" förutsätter ju liksom att den jag pratar med är någon jag känner förtroende för och känner väl sedan tidigare och med en kund jag inte känner ...

Nej!

Är verkligen avis på dig då allt sker på dina villkor, men jag kan lova dig att ju fler kunder du får, ju större är risken att du träffar på någon som alls inte tycker att allt ska ske på dina villkor, utan på kundens. Så välkommen in i klubben, då den dagen kommer.

Med nykomlingar gäller kondom vid ALL form av sex. Går inte förhandlas bort. Med stammisar gör jag utan kondom oralt och även COF och CIM. Detta om stammisen ber om och inget jag gör bara sådär. CIF vet jag inte vad det är för något, men tror du syftar på det jag nämnde först. Du vet, engelska prepositioner (lägesord). On och inte in, vad gäller fejjan.

Så var det med det.
Citera
2026-06-24, 18:35
  #3632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Jag gör i princip inga längre träffar längre. Jag orkar helt enkelt inte anpassa mig till en kund och vara 100% på alerten i allt från mitt kroppspråk till hur jag pratar och inetragerar med kunden. Detta är jag för spontan till och, nej, jag kan inte programmera mig till det heller har erfarenheten visat. Likadant på vanliga arbetet; korta kvällsturer är min favorit framför heldagar. Gör hellre två-tre korta träffar under ett dygn än långträff med en och samma kund. För rastlös för detta.

Men även då jag gjorde längre träffar med kunder, kom inte "livets stora frågor" upp på bordet. Varför liksom? Tror jag bara pratat med mamma om detta by the way. Att prata "livets stora frågor" förutsätter ju liksom att den jag pratar med är någon jag känner förtroende för och känner väl sedan tidigare och med en kund jag inte känner ...

Nej!

Är verkligen avis på dig då allt sker på dina villkor, men jag kan lova dig att ju fler kunder du får, ju större är risken att du träffar på någon som alls inte tycker att allt ska ske på dina villkor, utan på kundens. Så välkommen in i klubben, då den dagen kommer.

Med nykomlingar gäller kondom vid ALL form av sex. Går inte förhandlas bort. Med stammisar gör jag utan kondom oralt och även COF och CIM. Detta om stammisen ber om och inget jag gör bara sådär. CIF vet jag inte vad det är för något, men tror du syftar på det jag nämnde först. Du vet, engelska prepositioner (lägesord). On och inte in, vad gäller fejjan.

Så var det med det.

Nu ligger ”i” och ”o” bredvid varandra på tangentbordet, och mitt finger slant, men jag tackar för tillrättavisningen av mitt stavfel.

Okej, men om du inte gör längre träffar längre, utan endast kortare på låt oss säga 1 timme med stammisar som du har känt länge, vad pratar ni om? Nu frågar jag inte efter detaljer såklart, men det måste väl vara mer ytligt än ”väder och vind?”. Min erfarenhet är att efter några träffar börjar man lära känna varandra lite och får någorlunda koll på varandras liv. Är det ingen som frågar vad du har gjort sedan sist, hur jobbet går, sommarplaner, hur du tänker kring vissa frågor? Jag jämför nu med han som fick sin fetisch uppfylld och vi hade väl sex i 45 min totalt och resterande 45 min hade vi en catch up om våra liv. Vi kom bland annat in på arbetsmarknaden och hur tuff det var för hans dotter nu och olika praktikplatser som hon hade sökt till och bad lite om tips. Såklart ett osexigt, men personligt ämne som han delade med sig.

Förhoppningsvis kan jag fortsätta hålla clowniga kunder borta, eftersom allt sex har varit på mina villkor. Frågor har ställts och önskemål har framförts, men om jag säger nej. Vad ska kunderna göra?
__________________
Senast redigerad av LillyRosee 2026-06-24 kl. 18:38.
Citera
2026-06-24, 18:51
  #3633
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillyRosee
Nu ligger ”i” och ”o” bredvid varandra på tangentbordet, och mitt finger slant, men jag tackar för tillrättavisningen av mitt stavfel.

Okej, men om du inte gör längre träffar längre, utan endast kortare på låt oss säga 1 timme med stammisar som du har känt länge, vad pratar ni om? Nu frågar jag inte efter detaljer såklart, men det måste väl vara mer ytligt än ”väder och vind?”. Min erfarenhet är att efter några träffar börjar man lära känna varandra lite och får någorlunda koll på varandras liv. Är det ingen som frågar vad du har gjort sedan sist, hur jobbet går, sommarplaner, hur du tänker kring vissa frågor? Jag jämför nu med han som fick sin fetisch uppfylld och vi hade väl sex i 45 min totalt och resterande 45 min hade vi en catch up om våra liv. Vi kom bland annat in på arbetsmarknaden och hur tuff det var för hans dotter nu och olika praktikplatser som hon hade sökt till och bad lite om tips. Såklart ett osexigt, men personligt ämne som han delade med sig.

Förhoppningsvis kan jag fortsätta hålla clowniga kunder borta, eftersom allt sex har varit på mina villkor. Frågor har ställts och önskemål har framförts, men om jag säger nej. Vad ska kunderna göra?

Det pratas helt vardagliga saker. Med stammisar blir det, som du säger, vi pratar lite vad som varit aktuellt sedan sist vi sågs, arbetsrealterade saker och vad som komma skall; jul, barnens skolavslutning, semester och diverse aktiviteter med kundens familj. Alls inget prat om "livets stora frågor". Tror jag skulle få väldigt svårt att gå från prat om detta till att sedan ha sex eller tvärtom. Konversationen skall hållas lättsam och inga djupa/tunga ämmen ska tas upp, inga politiska ställningstaganden, eller kontroversiella åsikter. Trevligt och lättsamt prat bara. Bara detta!!

Med nykomlingar och där finns den här tamburstelheten är prat om väder och vind ett säkert kort.

Ja, du har det bra. Bara för att en kund i skrift ger ett seriöst intryck är detta ingen garant för att han inte visar sig vara en clown hur hårt en än sållar. Har till och med haft stammisar, som jag träffat fler än tre gånger (brukar räkna en kund som stammis vid tredje mötet, men alla räknar vi olika), och som jag trott gått att lita på, men som clownat till det på ena eller andra sättet, så du har haft en otroligt tur som fått kunder som hållit hela vägen igenom. Grattis!!

Klart jag blir avis.
Citera
2026-06-24, 19:07
  #3634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Det pratas helt vardagliga saker. Med stammisar blir det, som du säger, vi pratar lite vad som varit aktuellt sedan sist vi sågs, arbetsrealterade saker och vad som komma skall; jul, barnens skolavslutning, semester och diverse aktiviteter med kundens familj. Alls inget prat om "livets stora frågor". Tror jag skulle få väldigt svårt att gå från prat om detta till att sedan ha sex eller tvärtom. Konversationen skall hållas lättsam och inga djupa/tunga ämmen ska tas upp, inga politiska ställningstaganden, eller kontroversiella åsikter. Trevligt och lättsamt prat bara. Bara detta!!

Med nykomlingar och där finns den här tamburstelheten är prat om väder och vind ett säkert kort.

Ja, du har det bra. Bara för att en kund i skrift ger ett seriöst intryck är detta ingen garant för att han inte visar sig vara en clown hur hårt en än sållar. Har till och med haft stammisar, som jag träffat fler än tre gånger (brukar räkna en kund som stammis vid tredje mötet, men alla räknar vi olika), och som jag trott gått att lita på, men som clownat till det på ena eller andra sättet, så du har haft en otroligt tur som fått kunder som hållit hela vägen igenom. Grattis!!

Klart jag blir avis.

Förstår och majoriteten av samtalen ser så ut för mig med, men sedan finns det några där diskussioner blir på en mer privat nivå, och stundtals djupa ämnen såsom politik, invandring, arbetsmarknad, intressen, ekonomi, relationer, dejting och familj. Inget mig emot om kunder är bekväma och trygga att prata med mig om dessa saker. Jag tycker att jag alltid visar på respekt för kunders privatliv och frågar inget i onödan, utan det växer fram successivt.

Jo, jag minns att du beskrev tre kunder som var stammisar, och som efter ett tag blev konstiga. Väldigt tråkigt att det blev så för dig. Bra kunder växer inte på träd, så man vill ju ha det bra med de man kommer överens med, utan krångel.
__________________
Senast redigerad av LillyRosee 2026-06-24 kl. 19:13.
Citera
2026-06-24, 19:18
  #3635
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillyRosee
Förstår och majoriteten av samtalen ser så ut för mig med, men sedan finns det några där diskussioner blir på en mer privat nivå, och stundtals djupa ämnen såsom politik, invandring, arbetsmarknad, relationer och familj. Inget mig emot om kunder är bekväma och trygga att prata med mig om dessa saker. Jag tycker att jag alltid visar på respekt för kunders privatliv och frågar inget i onödan, utan det växer fram successivt.

Jo, jag minns att du beskrev tre kunder som var stammisar, och som efter ett tag blev konstiga. Väldigt tråkigt att det blev så för dig. Bra kunder växer inte på träd, så man vill ju ha det bra med de man kommer överens med, utan krångel.

Ok!! Men då blir den enda egentligt intressanta frågan: Då kunden är sugen på att prata politik, invandring och arbetsmarknad, hur responderar du till detta? "Hänger" du på och lägger fram dina åsikter i frågorna? Jag har VISAT att jag inte är sugen på en politisk debatt och inte sagt någonting till svar, eller avböjt att svara om jag får direkt fråga.

Nu har detta inte hänt så ofta och det är jag tacksam över, men vid minst två tillfällen har jag haft med rättshaverister att göra och det var dränerande vill jag lova.

Jag kan faktikiskt styra samtalet om jag vill och de allra flesta kunder pratar inte politik, så varför skulle de göra det just med dig, eller lägger du fram politiska spörsmål att diskuteras? Inbjuder du själv till detta?

Just asking.
Citera
2026-06-24, 20:00
  #3636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Ok!! Men då blir den enda egentligt intressanta frågan: Då kunden är sugen på att prata politik, invandring och arbetsmarknad, hur responderar du till detta? "Hänger" du på och lägger fram dina åsikter i frågorna? Jag har VISAT att jag inte är sugen på en politisk debatt och inte sagt någonting till svar, eller avböjt att svara om jag får direkt fråga.

Nu har detta inte hänt så ofta och det är jag tacksam över, men vid minst två tillfällen har jag haft med rättshaverister att göra och det var dränerande vill jag lova.

Jag kan faktikiskt styra samtalet om jag vill och de allra flesta kunder pratar inte politik, så varför skulle de göra det just med dig, eller lägger du fram politiska spörsmål att diskuteras? Inbjuder du själv till detta?

Just asking.

Jag minns två kunder som pratade på om extremt tråkiga saker, jag bara nickade, log och lät dem prata på. Ena tog verkligen priset, och jag minns även att jag klurade på att de inte verkade kunna läsa av mina signaler, eftersom jag bara lyssnade och var inte engagerad i samtalet. Samtidigt kände jag att jag inte kunde visa att jag var ointresserad, men efter ett tag styrde jag om samtalet. Det var en längre träff på 3 timmar förra året och första gången vi sågs, så jag höll god min.
Obs, bara för att det stundtals var tråkiga ämnen, betyder det såklart inte att det var fel på träffarna i sig eller personerna.

Jag kan väl inte direkt påstå att jag är superintresserad av politik hehe men vissa ämnen kommer man helt enkelt in på. Tex han som berättade om sin dotter som har det tufft nu kom då in på
dagens arbetsmarknadspolitik. Likväl har kanske SR varit på i bilen om jag och en kund åkt iväg och det är reportage om inflationen, nyhetshändelser eller att vi lyssnar på dokumentärer om otrohetsdrama som leder till brottsfall. Övernattning hos kund som vill se på Nyheterna och något om Trump sägs eller invandring/SD.
Det är så vi kommer in på vissa ämnen, alltid av en händelse, och inte direkt att jag frågar min kund vad han tycker om inflationen. Roligare och sexigare än så är jag att umgås med 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in