2026-06-23, 23:57
Medlem
AndersPersson99s avatar
Tobias Andersson är en stjärna. Lugn, rationell. Han hade passat bra.

Åkesson har ju dock varit väldigt skicklig, så han kanske kan köra på ett tag till.

Däremot får inte SD stagnera och bli pk. Låt Ebba jaga tjejerösterna från högerkanten av mitten-vänster-kanten. SD måste våga utmana den vänsterliberala kulturmarxismen. Inte minst hos moderaterna vilket blev uppenbart när Ulf fick feeling att byta kön på ungar från ingenstans.
Citera
2026-06-24, 05:25
Medlem
Ingen med friska hjärnceller tror på late fete Åkesson som åkt till Israel och erkänt sin lydighet.
Citera
2026-06-24, 07:10
Medlem
Jag hade gärna sätt Ludvig Aspling som partiledare. Han är vältalig, klipsk, statsmannamässig och skulle bära rollen som stadsminister mycket bättre än dom i partistyrelsen.
Citera
2026-06-24, 07:41
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Jag har röstat på SD i flera riksdagsval nu och jag tycker för det mesta om partiet och självklart även den fantastiska Jimmie Åkesson. Men fakta är att SD har slagit i taket och legat still i ungefär 4-5 år nu i opinionen. Dom har gjort många bra saker denna mandatperiod men för att ta nästa steg vore det inte lämpligt att byta partiledare? Övriga Tidö partier lär göra det efter valförlusten i september.

Jag tror ju att svensk höger är körd på obestämd tid och att om SD ska växa och högersidan bli större så måste SD byta partiledare till någon som är bra på att locka S-väljare.

Har jag rätt eller fel?

Du har fel. Partiledningen har nått deras mål, att sno åt sig maximalt av partikassan och gynna sina egna bolag på bekostnad av er dumma väljare.
Citera
2026-06-24, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallholm
Tobias Andersson är nog en bra kandidat. Visade sig vara bra när han var ungdomsledare, eller region ledare, i Stockholm. Håller bra till partilinjen, men har också vågar att gå emot den någon gång. Det visar att han har egna åsikter som han vågar stå för, inte bara följa. Han blev utfryst något inom partiet, men är ganska neutral egentligen. Om det gäller kvinnoröster så är han nog en magnet för unga kvinnor. Jag skulle nog vilja se honom i någon tv-debatt.

Andersson var en nyttig självgod idiot det var därför de tog fram honom efter de dumpat gamla SDU. Han var enkel att styra och slickade röv uppåt vilket passade partiledningen bra. Han kommer aldrig någonsin bli något riktigt ledarmaterial och det vet åkesson. Tyvärr bryr sig bara åkesson om att fylla plånboken just nu. Han har sålt ut sina väljare till rikemanspartierna och svenskt näringsliv och det kommer han fortsätta med så länge han bara kan eftersom pengarna strömmar in
Citera
2026-06-24, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Du har helt rätt i det du skriver. Men vem fan ska det vara i SD finns tyvärr ingen som kan ersätta Åkesson utan att SD hamnar på typ 10% kanche. Det bästa för SD vore om dom hittade en ledare som tog SD tillbaka till 2010 så skulle dom antagligen växa igen
Ebba Busch.
Citera
2026-06-24, 08:14
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Roev
Åkesson är SD! Utan honom hade de aldrig kommit så långt som de har gjort idag.

Åkesson är totalt osynlig och mer mitten än höger i dessa dar…
SD behöver förnyas, fräschas upp och backa tebax…
Citera
2026-06-24, 08:34
Medlem
Såg Åkesson på TV4 i morse.
Han var pigg och rapp, vann lätt över Thand/C.
Reagerade på att det var en godhjärtad stämning, det har det varit innan med när Magdalena Andersson och Jimmie Åkesson debatterade sist med.
SD har allt att vinna på att göra som S, att gå till val ensamma, utan att bestämma vilket lag man skall tillhöra.
Att klängra sig fast vid det döende Tidö projektet är destruktivt och hämmar framtida överenskommelser med andra partier i det nya politiska landskapet med S ledda mittenregeringar.

SD får svårt att ersätta Åkesson och han kommer definitivt inte lämna politiken/riksdagen förens 2029 då han fyller 50 år och kan få inkomstgarantin på 60-70 000:-/mån fram tills 65 årsdagen.
Citera
2026-06-24, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Andersson var en nyttig självgod idiot det var därför de tog fram honom efter de dumpat gamla SDU. Han var enkel att styra och slickade röv uppåt vilket passade partiledningen bra. Han kommer aldrig någonsin bli något riktigt ledarmaterial och det vet åkesson. Tyvärr bryr sig bara åkesson om att fylla plånboken just nu. Han har sålt ut sina väljare till rikemanspartierna och svenskt näringsliv och det kommer han fortsätta med så länge han bara kan eftersom pengarna strömmar in
Ne, nej inte den lilla obehagliga figuren.
Han ger mig Hitler Jugend vibbar.
Citera
2026-06-24, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Åkesson är totalt osynlig och mer mitten än höger i dessa dar…
SD behöver förnyas, fräschas upp och backa tebax…
Dom flesta SD väljarna vill se mindre högerpolitik och mer välfärdspolitik.
Det enda som höger erbjuder bättre är mer lag och ordning och i varje fall i teorin mindre invandring.
Men nu är det ju massinvandring av indier istället för araber.

Om SD backar tillbaks till det som var innan 2018 så är jag glad.
Citera
2026-06-24, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallholm
Vad sägs om motstånd mot marknadshyror?
Hmm, det skulle nog kunna locka över veliga sossar som hyr och behöver utlopp för sina känslor. Du har övertygat mig.
Citera
2026-06-24, 08:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Roev
Åkesson är SD! Utan honom hade de aldrig kommit så långt som de har gjort idag.

Det där är bara rent skitsnack. SD har kommit dit de är pga samhällsutvecklingen. De hade kunnat ha en toarulle som partiledare och ändå hamnat där de är idag. På senare år har dock Åkesson varit ett sänke för partiet med sitt Israelvurm och svansande för M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in