Resultat: Vilken partiledare vill du ta en öl med?
Ebba Busch (KD)
37,84%
14 röster
Jimmie Åkesson (SD)
21,62%
8 röster
Nooshi Dadgostar (V)
13,51%
5 röster
Amanda Lind (MP)
5,41%
2 röster
Simona Mohamsson (L)
5,41%
2 röster
Elisabeth Thand Ringqvist (C)
0%
0 röster
Ulf Kristersson (M)
0%
0 röster
Daniel Helldén (MP)
0%
0 röster
Magdalena Andersson (S)
0%
0 röster
Annan, skriv i tråden
16,22%
6 röster
2026-06-23, 12:39
Medlem
glockenreins avatar
1. EBT
2. JÅ
3. UK
4. Simona
5. Arga Maggan
6. Nooshi
7. De två miljötalibanerna
Citera
2026-06-23, 13:15
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Att Ebba vinner är väl för att folk hoppas att trosorna åker av efter ett par öl.
Klart att det handlar om det, Ebba är ju klar etta men Nooshi och Simona borde ha varit lika klara tvåor och treor.
Känns helt logiskt med de tre i botteklägget förutom att även amanda lind borde ha varit där.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-06-23 kl. 13:20.
Citera
2026-06-23, 13:46
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Jag håller med listan 100%. Det mest underhållande är ju inte Kristerssons usla siffra utan att Maggan är sämst. Jimmie hade varit roligast att prata och skåla med.

Jag hade även velat gå och bada med Busch. Eller på någon lyxig restaurang där hon dyker upp i en fin dräkt. Äh, jag gör vad som helst med Busch.
Citera
2026-06-23, 13:51
Avslutad
Jag hade gärna tagit en öl med Ebba eller Jimmie. Men jag hade också kunnat tänka mig ta en öl med Kristersson, tycker han verkar rätt trevlig och lättsam. Att Maggan hamnar sist förvånar mig inte, tycker hon är en rätt grå och tråkig person.
Citera
2026-06-23, 13:54
Medlem
De som vill skåla med jimmie blr söka in sig på Pub anchor i stockholm, där har han setts flera gånger tagit en bärs med sina fellow hårdrockare.
Citera
2026-06-23, 14:26
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag håller med listan 100%. Det mest underhållande är ju inte Kristerssons usla siffra utan att Maggan är sämst. Jimmie hade varit roligast att prata och skåla med.

Jag hade även velat gå och bada med Busch. Eller på någon lyxig restaurang där hon dyker upp i en fin dräkt. Äh, jag gör vad som helst med Busch.

Förslag. Lägg din röst på KD.
Citera
2026-06-23, 14:41
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Förslag. Lägg din röst på KD.
Jag kan lägga mig på KD.
Citera
2026-06-23, 15:48
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Jag kan lägga mig på KD.
Du kan lägga ditt feta fläsk på Ebba, men gissa vad som händer sedan? Sedan kommer Vladimir Putin rusandes och vrålar "Du rör inte min Ebba!" Sedan sparkar han bort dig så att du flyger ned i ån.
Citera
2026-06-23, 15:53
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Du kan lägga ditt feta fläsk på Ebba, men gissa vad som händer sedan? Sedan kommer Vladimir Putin rusandes och vrålar "Du rör inte min Ebba!" Sedan sparkar han bort dig så att du flyger ned i ån.
Så länge vi har Ebba kommer inte Putin att skada någon i Sverige.
Citera
2026-06-23, 15:58
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Så länge vi har Ebba kommer inte Putin att skada någon i Sverige.
Kan ligga något i det. Kärlekens kraft är stor.
Citera
2026-06-23, 16:28
Medlem
Ebba: har träffat henne faktiskt. Trevlig. Snygg. Är ju svårt att säga nej eftersom jag ör man och dessutom röstar KD.

Åkesson: verkar rätt trevlig att hänga med. Lite kategorisk kanske, men han gillar ju dessutom hårdrock.

Nooshi verkar också rätt skön. Jag har ofta svårt för vänstern men här har de lyckats skrapa fram en skicklig partiledare som når det folkliga.

MP är ju det absolut sista partiet jag skulle rösta på. Men som person verkar Amanda Limd intelligent. Och jag har stor respekt för psykologer. Fast hon har ett kråkbo på huvudet.

Simona: sannolikt intressant att prata med då om hon vill lätta på hjärtat och berätta om sina djupaste tankar. Däremot skulle jag aldrig rösta L.

Center tanten: känns ungefär lika kul att ta en öl med som att träffa en HR-tant på kommunen som ska dra en meningslös power point som snickrats ihop på något pseudovetenskapligt möte. Typ färger och personligheter.

Daniel Helldén: totalt lidande eftersom han ör kastrerad med en osthyvel

Maggan: hon skulle mest vara sur och arg tror jag. Oskön bara
Citera
2026-06-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
På frågan om vem väljarna helst tar en öl eller kaffe med en kväll
så är det KD-ledaren Ebba Busch som toppar listan med 22 procent.

https://www.tv4.se/artikel/1e2oA5QpLtZwez4hbUEJFT/haer-aer-partiledarna-som-flest-vill-ta-en-oel-med-yes

I höstas fick Uffe Kristersson 17 procent i mätningen.
Men nu är det åtta procent som vill ta en kall med statsministern.
Trots raset för moderatledaren ligger han bättre till än Magdalena Andersson.
Magdalena Andersson hamnar i absoluta botten.

Ebba Busch (KD) 22%
Jimmie Åkesson (SD) 19%
Nooshi Dadgostar (V) 19%
Amanda Lind (MP) 12%
Simona Mohamsson (L) 11%
Elisabeth Thand Ringqvist (C) 8%
Ulf Kristersson (M) 8%
Daniel Halldén (MP) 8%
Magdalena Andersson (S) 7%

Vilken politiker vill ni ta en eller två öl med?
(undvik bara namn, dvs, listtråd)

Jag får också säga Ebba men hade satt Mohamsson i absoluta botten. Daniel Halldén som tvåa. Jag tror det hade varit trevligast, roligast och mest intressant helt enkelt.
Jag hatar Halldéns sparkcyklar men Miljöpartister är alltid roliga att prata med (till skillnad från Vänstern). Välutbildade och många filosofiska tankar. De är dessutom mer toleranta än Vänstern mot andra åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in