Citat:
Men snälla, lite eget ansvar kan man väl begära? Hade kunnat köpa det om det handlade om typ märkesvaror eller gamla vintageprylar som bara riktiga nördar har koll på priserna på, men guld är väl för fan den enklaste varan att hitta värde på bortsett från rena kontanter?? Internet finns, guldsmed finns, gå och fråga på biblioteket, tar 5 sekunder att få fram den infon för vem som helst. Just guldpriset finns överallt, det går inte att hävda att man inte visste.
Sen är det väl precis såhär affärer går till rent allmänt, vill du köpa nåt av mig men vill inte betala det jag vill ha så blir det ingen deal. Det är inte svårare än så.
Sen är det väl precis såhär affärer går till rent allmänt, vill du köpa nåt av mig men vill inte betala det jag vill ha så blir det ingen deal. Det är inte svårare än så.
Spelar ingen roll, man ska inte försöka blåsa sina kunder ändå genom att erbjuda dom skitpriser i första budet.
Tror inte folk är medvetna om detta heller, det är inte så att folk tror det är en auktion utan folk tror ju det är fast pris och att priset inte kan diskuteras eftersom det är en affär/företag.
Liksom, du prutar inte på en vanlig affär heller, eller hur?
Säger personalen på klädaffären att jackan kostar 5000kr så står du inte och försöker förhandla priset, samma sak tror folk när dom säljer guld till guldbrev.
När jag sålde 24 guldmynt till guldbrev så hade dom en lista för vad man fick för rent guld så då var det inget konstigt, men hade jag sålt myntet och dom hade försökt lowbalat mig kanske jag hade gått med på det priset bara för att jag inte visste att man kunde käfta emot och få ett bättre pris.