2026-06-23, 06:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Stämmer verkligen USAs arbetslöshetssiffror runt bara 4 %? Eller räknar USA bara de som registrerar sig som arbetslösa...? haha

"Allt färre amerikanska män arbetar eller söker aktivt arbete.
Enligt amerikansk arbetsmarknadsstatistik deltog 69,5 procent av män över 20 år i arbetskraften i maj. "
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/m%C3%A4n-kan-bli-arbetsl%C3%B6sa-redan-i-barndomen/ar-AA26gIFQ?uxmode=ruby&ctsrc=dgst&ocid=winp2fp&cvid= c97dc24af7944be8b0723f59c2e8de45&ei=20
De andra 30 procenten då? Är det verkligen så många som studerar eller är sjukskrivna...??
republikaner är tragikomiska med arbetslöshetssiffror och när det är samma myndighet som ger siffrorna oavsett styre, så är det tydligen alltid fel på dom när D styr.

Men vet dom räknar lite annorlunda i USA än tex vi gör, men här trixas det och fixas det lite med dom med.
Citera
2026-06-23, 11:57
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Asså seriöst, är du en idiot? Vad babblar DU om?
Du hävdade att det var strösslat med stavfel i min post, som det inte fanns ett enda stavfel i - utom "flagblå" -
och som sagt bara nollor - och mellanchefer som inte begriper vad som är viktigt - klagar på stavfel...
Nej, det har jag inte alls sagt något om. Men är du lika slarvig med faktakoll i ditt chefande, har du nog iaf en ljus framtid inom Maga. Kan du ens hålla isär dina underställda, eller är det bara total tombola vid utvecklingssamtal och löneförhandlingar om vem som har gjort vad?

Ok, lite hjälp på traven för Ers Trögvördighet. Det inlägg du citerar av mig var en kommentar till dessa ord av dig:
Det har alltid varit bara begåvningsreserven för annars hade de aldrig hållit på Trump...
som i sin tur var svar på mina ord
Btw, var har alla tRumpfans på Flashback tagit vägen? Är ju bara deras begåvningsreserv man ser numera.
Fatta'ru nu'rå??

Ok, man kan glömma ett inlägg eller två, eller vad någon annan brukar stå för, men det finns det ju flera snabba sätt att kolla upp här. Använd t ex bakåtpilen som finns i varje citerat inlägg. Eller klicka på användarnamnet och välj t ex att se alla dennes inlägg i tråden. Någon jävla ordning får det vara t o m på Flashback.
Senast redigerad av nerdnerd 2026-06-23 kl. 12:20.
Citera
2026-06-23, 13:47
Medlem
mearshimers avatar
Trumps fd rådgivare och nuvarande Fox News tv värd, Andy Mcarthy kallar Trump för den sämsta presidenten någonsin.

Han kallar även GOP för en MAGA-sekt

https://www.yahoo.com/news/politics/articles/disaster-fox-andy-mccarthy-goes-172832343.html?
Citera
2026-06-23, 15:00
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump försöker på nytt hota sig till att få ner den iranska regeringen pp knä, efter att ha misslyckats med precis detta samt misslyckats med att öppna upp Hormuzsundet, flera gånger i rad. Tydligen fick gubben ett fett psykbryt när han insåg vad det memorandum (prel avtal) han hade undertecknat faktiskt innebar, och nu försöker han desperat kasta skulden på Iran och ge sken av att "det är DOM som bryter mot reglerna!".

Om USA:s författning fungerade så hade den här åldrade, paranoida gubben redan varit bortlyft från Vita huset.
Så fort den iranska delegationen landat i Pakistan inför mötet med Jd Vance, så började Usas president att mordhota dem.

Så här ser demens ut för den som undrar..
Citera
2026-06-23, 17:04
Medlem
Europas nationalistiska ledare vänder sig i allt högre grad bort från USA:s president Donald Trump. Det som tidigare sågs som en politisk tillgång betraktas nu som en belastning inför kommande val, eftersom Trumps varumärke har skadats av handelstullar och stigande energipriser.
Citera
2026-06-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Europas nationalistiska ledare vänder sig i allt högre grad bort från USA:s president Donald Trump. Det som tidigare sågs som en politisk tillgång betraktas nu som en belastning inför kommande val, eftersom Trumps varumärke har skadats av handelstullar och stigande energipriser.
Trump och Vance gör dock vad de kan för att försöka tvinga även kommande brittiska regeringar att fjäska för honom och tillmötesgå hans önskemål. Samtidigt som man fortsätter backa upp Farage.
Citera
2026-06-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Citat:
Asså seriöst, är du en idiot? Vad babblar DU om?
Du hävdade att det var strösslat med stavfel i min post, som det inte fanns ett enda stavfel i - utom "flagblå" -
och som sagt bara nollor - och mellanchefer som inte begriper vad som är viktigt - klagar på stavfel...
Nej, det har jag inte alls sagt något om.
Jasså! Du svarade ju så här:
Citat:
Citat:
En expert skrattade åt mängderna, de kom med fastän det behövs tankbilar för att ändra vattnet tillräckligt för att få bort algerna.
Så du menar väl flagblå?
Det räcker med att Trump får en del av kakan
Det har alltid varit bara begåvningsreserven för annars hade de aldrig hållit på Trump...
Va? Det har väl Trump inte begripit?
Ja, men en del av dem kunde ju iaf skriva längre koherenta inlägg som inte var strösslade med stavfel.
...
Citat:
Men är du lika slarvig med faktakoll i ditt chefande, har du nog iaf en ljus framtid inom Maga. Kan du ens hålla isär dina underställda, eller är det bara total tombola vid utvecklingssamtal och löneförhandlingar om vem som har gjort vad?
Du är ju bedrövlig i DIN "faktakoll".
1. Varför skulle jag ha sådana? Mina företag är ju i SOasien

((F ö hade jag inga löneförhandlingar heller då jag hade 70 anställda i Sverige innan jag sålde det för länge sedan. De fick betalt efter hur mycket de fick gjort plus 10-35 % extra jämfört med konkurrentföretag till de anställda som förtjänade det. Plus trivselförmåner och frihet under ansvar som i moderna platta organisationer, fast jag hade sådan organisationsform 15 år INNAN ordet uppstod...
Även nu i SOasien betalar jag mer än vad som är normalt där. Först 10-15 % mer direkt, plus om de är kvar efter 5 år kommer att få stora bonusar relaterat till resultatet, plus stammen kommer att få något gemensamt även de som inte fått jobb i mina företag.))

2. Framtid inom MAGA

3. Då jag hade 70 anställda kunde jag t o m telefonnumren och hemadresserna till alla utom de som börjat nyligen...
Och utom en hade alla tydligt avgränsade arbetsuppgifter, för annars hade det ju inte gått att räkna ut deras prestationslöner...
Citat:
Ok, lite hjälp på traven för Ers Trögvördighet. Det inlägg du citerar av mig var en kommentar till dessa ord av dig:
som i sin tur var svar på mina ord
Btw, var har alla tRumpfans på Flashback tagit vägen? Är ju bara deras begåvningsreserv man ser numera.
Fatta'ru nu'rå??
Skulle det där föreställa argument emot mig? Det är ju argument mot dig själv men det fatta du inte.
Trumpfansen har ju ALLTID varit begåvningsreserven...
Citat:
Ok, man kan glömma ett inlägg eller två, eller vad någon annan brukar stå för, men det finns det ju flera snabba sätt att kolla upp här. Använd t ex bakåtpilen som finns i varje citerat inlägg. Eller klicka på användarnamnet och välj t ex att se alla dennes inlägg i tråden. Någon jävla ordning får det vara t o m på Flashback.
Just det. Så varför skriver du så korkat till mig?
Citera
2026-06-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Både USA och många andra västländer har ett betydande mörkertal på arbetslöshet. Och japp, det är i stort sett bara de som är inskrivna som arbetssökande (och som inte studerar osv) som räknas in i statistiken.
Alltså mycket missvisande statistik...
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
republikaner är tragikomiska med arbetslöshetssiffror och när det är samma myndighet som ger siffrorna oavsett styre, så är det tydligen alltid fel på dom när D styr.

Men vet dom räknar lite annorlunda i USA än tex vi gör, men här trixas det och fixas det lite med dom med.
Samma myndighet MEN Trump sparkade högsta statistikchefen då han inte gillade sifforna,
och tillsatte en Trumprövslickare, som inte kan ett dugg om statistik...

Egentligen behöver inte Trump någon statistik, eftersom då han inte gillar sifforna så ljuger han...
Citera
2026-06-23, 19:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Högerkandidaten förlorade Kanadas presidentval när Trump stöttade honom. AfD backade i valet till förbundsdagen jämfört med opinionssiffrorna innan Vance och Elon backade dem. Så ja Trump och hans krets är sänken politiskt.
Citera
2026-06-23, 19:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

USA har ministerstyre till skillnad från Sverige. Regeringen styr myndigheterna direkt och det är en del av systemet.
Citera
2026-06-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Så fort den iranska delegationen landat i Pakistan inför mötet med Jd Vance, så började Usas president att mordhota dem.

Så här ser demens ut för den som undrar..
Det är ingen större skillnad från då han var ung han har alltid varit en maktmissbrukare...
Citat:
Och kontraktsbrott och hotande...
Citera
2026-06-23, 20:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Alltså mycket missvisande statistik...
Samma myndighet MEN Trump sparkade högsta statistikchefen då han inte gillade sifforna,
och tillsatte en Trumprövslickare, som inte kan ett dugg om statistik...

Egentligen behöver inte Trump någon statistik, eftersom då han inte gillar sifforna så ljuger han...
Är det inte rätt intressant och lite komiskt att när D har office, så är aldrig siffrorna rätt.
Och ALLTID när R har office är de alltid korrekta.

Eller ja, utom när det är dåligt, och ALLTID samma myndighet,
Och när det sker, så är tydligen det en myndighet som de hatar.

MAGA är så patetiska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in