Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Vart har jag påstått det? Kan du inte citera där jag har skrivit att folk inte kan ha flera intressen eller att man inte kan träna och köra sportbil?

Återkom först med källa på att intresset för sportbilar minskat.
Citat:
Syftade på att min far köpte skog istället för någon sportbil, men ja det är kul att få komma och jaga hos polaren.
Din far är alltså din polare och det har något med krympande intresse för sportbilar hos yngre människor att göra?
Citat:
Ja vi har förstått att du samlar på barnporr, och hatar dumpen.
Du har pratat om pokemonsamling i tråden, jag har inte nämnt vare sig Dumpen eller porr av något slag i tråden. Sportbilar är iofs porr för mig.
(Neutralt inställd till Dumpen, tittar typ en gång per månad för att se om någon jag känner/känner till fastnat i nätet, hittills har jag kammat noll. Inte särskilt förtjust i barn på något vis så nej.)
Citat:
Det har jag inte heller gjort, bara att det är vanligt förekommande även bland folk som är knegare som har ett genuint intresse för bilar.
Du måste inte vara någon "borgare" för att köpa sportbil.
Intresset har alltså inte minskat eftersom var och varannan äger sportbil, även vanliga knegare?
Citat:
No shit att priset stiger ju färre det blir av en äldre sportbil
Eftersom det finns en efterfrågan.
Citat:
Grejen är ju att den disponibla inkomsterna har ökat.
Efter en period av nedgång.
Citat:
Fler har råd med sportbil, husen idag har betydligt högre standard, datorer, telefoner, abonemang, resor (folk reser utomlands mer), resturangbesök osv.
"Ungefär 2 till 3 procent av den vuxna befolkningen (cirka 160 000 till 240 000 personer) har ett sparande eller en nettoförmögenhet på minst 2 miljoner kronor exklusive bostad" enligt AI. Så inte särskilt många alltså, och främst äldre.
Citat:
Bara för att säg fler äger en äldre sportbil så innebär det inte att intresset har blivit större.
Om intresset mäts i hurvida man äger en sportbil eller inte så kan man säga att intresset har ökat eftersom det finns fler registerade äldre sportbilar jämfört med säg 70-talet.
Intresset har alltså snarare ökat än minskat.
Citat:
Men lägger man in faktorer som befolkningstillväxt och den kraftigt allmäna ökade konsumtionen så är mönstret inte alls tydligt utan det är andra intressen som tar betydligt större andel nu jämfört med tidigare.
Fattigdomen ökar, äldre som investerat klokt har däremot råd på äldre dar, därför kör äldre män sportbil, medan yngre tittar på med avundsjuka i blicken.