2026-06-22, 22:47
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Kul att det blev bättre med tiden, tar ju ett tag att komma in i jobbet och lära känna brukaren. Gällande att jobba 90%, var är det för fel med det?

Det dokumentet tar jag gärna del av, sen vet vi att kommuner sköter äldreomsorgen på väldigt olika sätt. Detta då de kan ha väldigt olika ambitionsnivå gällande hemtjänsten, vissa kommuner satsar multum och andra gör minsta möjliga. Det där med kommunikation och svenska språket är väl bra om personen har den kunskap som krävs från början, således att man får utveckla sitt språk under arbetstid. Ser det som naturligt och bra steg mot ett bättre språk för de som har utrymme att utveckla språket. Sen måste det finnas en gräns för vad som är tillräckliga språkkunskaper. Det kan ju inte vara så svårt att ta reda på vid en anställningsintervju.
Om man inte förstår ett språk och sänds ut och gör ett dåligt jobb, då är det kommunens fel.
Det går inte att lära folk som inte kan språket att ta ut färdigrätten ur micron, för de talar inte vårt språk. 🥹
Citera
2026-06-22, 23:23
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidSommarVinter
Vad bra.

Tyvärr kommer vänstern vinna och rasera detta men men.



Svenskar, speciellt kvinnor, utbildar sig i allt större utsträckning.

Varför ska de jobba som USK på äldreboende för 19k när de har examen och kan jobba på kontor för 40k?

Och de som är utan utbildning kan jobba på fabrik med OB och tjäna bra med pengar.

https://da.se/2026/06/pappersarbetaren-linn-21-tjanar-45-000-blev-chockad-nar-lonen-kom/

Eller du tänker hela Sveriges ekonomi ska vara skola, sjukvård och äldrevård? Blir bra det. Idioti.

Vem ska jobba där då? Kan det möjligtvis vara så att det är dags att höja lönerna inom äldrevården så att folk vill jobba där?

Glöm inte bort att vi är en åldrande befolkning, dvs att vi blir färre och färre i arbetsför ålder. Gör man inget så lär både du och jag behöva utföra basal anhörigvård för våra föräldrar och våra barn (om du har det) behöver utföra det på oss. Det får man inte betalt för
Citera
2026-06-22, 23:24
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Om man inte förstår ett språk och sänds ut och gör ett dåligt jobb, då är det kommunens fel.
Det går inte att lära folk som inte kan språket att ta ut färdigrätten ur micron, för de talar inte vårt språk. 🥹

Självklart är det kommunens fel, ofta är upphandlingarna rakt åt skogen.
Citera
2026-06-22, 23:30
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Självklart är det kommunens fel, ofta är upphandlingarna rakt åt skogen.
Man drar ner på lönerna via dessa invandrar anställningar för att ha råd att betala ut bidrag? (Kanske även se detta som ett "bidrag"?)
Citera
2026-06-22, 23:50
  #41
Medlem
scips avatar
Kalergiplanen flyter på i oförminskad fart.
Citera
2026-06-22, 23:53
  #42
Medlem
Pinoputchins avatar
>Valfläsk...skit är vad det är.
Citera
Igår, 00:30
  #43
Medlem
Sänd ut ett par hundra - ta in en million om året.

EU verkar enbart cosplaya som "högerextremt".
Meloni vann hela sitt val på det samtidigt som hon frivilligt tar in millioner invandrare.
Citera
Igår, 04:56
  #44
Medlem
Varför kommer dessa lagar nu? Skulle ju kommit direkt!

Fyfan, kommer inte dessa lagar tas bort direkt när de vänsterblivna vinner?
Citera
Igår, 06:38
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Vem ska jobba där då? Kan det möjligtvis vara så att det är dags att höja lönerna inom äldrevården så att folk vill jobba där?

Glöm inte bort att vi är en åldrande befolkning, dvs att vi blir färre och färre i arbetsför ålder. Gör man inget så lär både du och jag behöva utföra basal anhörigvård för våra föräldrar och våra barn (om du har det) behöver utföra det på oss. Det får man inte betalt för

Jadu, samma om man frågar en kommunist om man kommer få köpa en PS5 i det kommunistiska samhället.

https://www.reddit.com/r/EnoughCommieSpam/comments/13gbci8/socialist_professor_explains_how_to_get_a/

Det kommer inte att gå, men det får vara värt det.

Det handlar om ideologi och vi har då inte samma.

Men Sverige fungerade väl när vi har 8 miljoner med, eller hur?

Det blir ingen Fodoora.

Syftar på

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-erbjuds-studenter-i-pakistan-falska-bankutdrag-for-att-ta-sig-till-sverige

där pakistanska "studenter" åker hit och sedan börjar jobba med Fodoora. Gärna ska hela familjen med såklart, men du tycker ju detta är bra Jag tycker vi river upp och sparkar ut. Så blir det ingen Fodoora. (personligen använt 2ggr i mitt liv så klarar mig)

Det kanske inte blir någon plats på äldreboendet, men kanske värt det om man slipper bli våldtagen?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/de-ar-mannen-som-valdtar-i-aldrevarden/

Men du vill ha mer

Höj lönerna, visst. Kommer gå jättebra.
Citera
Igår, 06:51
  #46
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OGfog
Varenda punkt dom skulle tillföra Sverige nåt har ju fallerat totalt

Äldrevården ett exempel
funkade mycket mycket mycket bra innan dom kom hit för att knulla gamlingar

Älskar de nya lagarna men just äldrevården har du inte mycket kunnande om förutom vad du läst från Samnytt.
Citera
Igår, 09:11
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidSommarVinter
Jadu, samma om man frågar en kommunist om man kommer få köpa en PS5 i det kommunistiska samhället.

https://www.reddit.com/r/EnoughCommieSpam/comments/13gbci8/socialist_professor_explains_how_to_get_a/

Det kommer inte att gå, men det får vara värt det.

Det handlar om ideologi och vi har då inte samma.

Men Sverige fungerade väl när vi har 8 miljoner med, eller hur?

Det blir ingen Fodoora.

Syftar på

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-erbjuds-studenter-i-pakistan-falska-bankutdrag-for-att-ta-sig-till-sverige

där pakistanska "studenter" åker hit och sedan börjar jobba med Fodoora. Gärna ska hela familjen med såklart, men du tycker ju detta är bra Jag tycker vi river upp och sparkar ut. Så blir det ingen Fodoora. (personligen använt 2ggr i mitt liv så klarar mig)

Det kanske inte blir någon plats på äldreboendet, men kanske värt det om man slipper bli våldtagen?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/de-ar-mannen-som-valdtar-i-aldrevarden/

Men du vill ha mer

Höj lönerna, visst. Kommer gå jättebra.

Men herrejösses vad du missförstår mig. Ja, vi har nog rätt olika syn på samhället. Agree to disagree.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in