Citat:
Ursprungligen postat av
Undermedvetenh3t
Vem ska jobba där då? Kan det möjligtvis vara så att det är dags att höja lönerna inom äldrevården så att folk vill jobba där?
Glöm inte bort att vi är en åldrande befolkning, dvs att vi blir färre och färre i arbetsför ålder. Gör man inget så lär både du och jag behöva utföra basal anhörigvård för våra föräldrar och våra barn (om du har det) behöver utföra det på oss. Det får man inte betalt för

Jadu, samma om man frågar en kommunist om man kommer få köpa en PS5 i det kommunistiska samhället.
https://www.reddit.com/r/EnoughCommieSpam/comments/13gbci8/socialist_professor_explains_how_to_get_a/
Det kommer inte att gå, men det får vara värt det.
Det handlar om ideologi och vi har då inte samma.
Men Sverige fungerade väl när vi har 8 miljoner med, eller hur?
Det blir ingen Fodoora.
Syftar på
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-erbjuds-studenter-i-pakistan-falska-bankutdrag-for-att-ta-sig-till-sverige
där pakistanska "studenter" åker hit och sedan börjar jobba med Fodoora. Gärna ska hela familjen med såklart, men du tycker ju detta är bra

Jag tycker vi river upp och sparkar ut. Så blir det ingen Fodoora.

(personligen använt 2ggr i mitt liv så klarar mig)
Det kanske inte blir någon plats på äldreboendet, men kanske värt det om man slipper bli våldtagen?
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/de-ar-mannen-som-valdtar-i-aldrevarden/
Men du vill ha mer
Höj lönerna, visst. Kommer gå jättebra.