Citat:
Ursprungligen postat av
JacquesDuquesne
Haha en del lever i en bubbla, vi som vet vi vet.
Skidsemester till Österrike har borgare ägnat sig åt sedan jag var liten pojk, jag har passerat 60 idag, samma människor vars barn åkte dit hade inte sällan en Mercedes el. sportbil. Förmodligen precis samma idag.
Du och dina intressen är inte Topic i tråden. Allt du skriver tycks utgå från dig själv och inte hur det ser ut i landet som helhet. Tänker inte svara på mer trams från dig.
Riktiga män oavsett ålder kommer alltid att gilla muskelbilar/sportbilar oavsett ålder, men det är oftast vid högre ålder som man kan förverkliga drömmen. Som jag gjort, samt att jag reser utomlands två ggr per år. Inte mycket att skryta om utan det är standard för många av oss äldre som investerat klokt i livet. Har för övrigt det mesta av mitt kapital fortsatt investerat.
Apropå investeringar så har ju sportbilar visat sig vara en fantastisk investering, detta tror jag kommer att fortsätta.
Kommer som sagt inte svara på mer trams från dig. Adios.
Skillnaden nu är att fler svenskar än någonsin åker skidor.
Haha borgare? Du behövde inte vara någon borgare för 30 år sedan för att åka till Österrike för att åka skidor och absolut inte nu heller.
Mina intressen? Lilla gubben världen har förändrats sedan du var ung.
Haha riktiga män? Menar du överviktiga gubbar som vill förverkliga någon bardomsdröm och tror att det är samma status idag som för att ha en sportbil?
Vill du ha status som 60+? Va i god form.
Var och varannan fet gubbe har en sportbil eller någon veteranare.
Hur många 60 åringar är vältränade på riktigt? Ytterst få.
Wow reser utomlands 2 gånger om året?
Imponerande! För det kan ju inte vilken 20 åring som helst som jobbar inom butik, restaurang, lastbilschaufför osv
Eller så köper man klockor, värdepapper, crypto etc.