Igår, 20:22
  #61
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Du behöver andas lite, du verkar ju mycket upprörd. Inte bra för hjärtat.

Jag är inte utredare i fallet och har inte samlat bevis. Härav använde jag uttrycket: "Detta är förmodligen…” som indikerar spekulation. Men vi kan väl båda konstatera att det är spekulation på goda grunder, händelsekedjan indikerar att det skulle kunna förhålla sig så.
Sista ordet är viktigt för dig märker jag. Oavsett om det är vettigt eller ej.
Citera
Igår, 20:26
  #62
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Sista ordet är viktigt för dig märker jag. Oavsett om det är vettigt eller ej.

Nu tyckte jag mig märka att det är du som vill ha sista ordet? Vettigt eller inte får vi se, sådant här tenderar att läcka ut till allmänheten.
Citera
Igår, 20:26
  #63
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Nu tyckte jag mig märka att det är du som vill ha sista ordet? Vettigt eller inte får vi se, sådant här tenderar att läcka ut till allmänheten.
Som sagt…
Citera
Igår, 20:40
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
[]


https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/uppgifter-sju-sektionschefer-i-cancervarden-sager-upp-sig-i-protest


Verksamhetschefen för onkologi, hematologi och strålningsfysik vid Skånes universitetssjukhus (och Region Skåne) är Silke Engelholm

Hur kommer det sig att de krävt hennes avgång?

Har de behandlat Silke illa? Missförstånd? Eller något annat?
Citera
Igår, 20:41
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Detta är förmodligen en sexskandal som rullas upp i detta nu. Kanske bara olämpliga jävssituationer, kanske fråga om rena övergrepp.


Ja precis, har någon gjort Silke illa? Hoppas inte det.. Det hela verkar suspekt..
Citera
Igår, 20:44
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad protesterar de egentligen emot då de fortsätter sin läkarroll men avgår som chef? Då kan ju inte vården vara fel eller bristfällig.


För att Silke är kvinna? Språkbarriärer? Ställer hon för höga(rimliga) krav på dem?
Citera
Igår, 20:46
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Detta är troligtvis närmast sanningen som det kan gå. Svensk ”sjukvård” har ingenting med patientens bästa o göra, utan mer hur dessa narcissister till ”läkare” ska suga ut den svenska skattebetalaren på så mycket pengar det bara går.


Exakt så.. Sorgligt..

Många läkare har blivit släppa, börjat jobba/chilla hemifrån istället för att träffa patienter... Får orimligt höga löner osv
Citera
Igår, 20:56
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Du behöver andas lite, du verkar ju mycket upprörd. Inte bra för hjärtat.

Jag är inte utredare i fallet och har inte samlat bevis. Härav använde jag uttrycket: "Detta är förmodligen…” som indikerar spekulation. Men vi kan väl båda konstatera att det är spekulation på goda grunder, händelsekedjan indikerar att det skulle kunna förhålla sig så.

Då kan man säga vad fan som helst.

Då gubbtycker jag och säger det förmodligen är CIA aliens som gjort detta.
Citera
Igår, 20:58
  #69
Medlem
Enbolots avatar
Silke Engelholm är väl ett jävla rivjärn, en näbbgädda, en ättiksgurka som ingen kan med. Såg en bild på henne och det fejset skulle man inte vilja vakna upp vid sidan av. Så enkelt är det nog.
Citera
Igår, 21:48
  #70
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Silke har nu sagt upp sig https://www.sydsvenskan.se/toppchef-lamnar-sus-efter-kritikstorm-fran-kollegor/

Vilken vidrig narcissist. Vad kommer hända med den grisen nu då? Hon lär väl få något nytt toppjobb där hon kan terrorisera och skapa otrygghet.
Citera
Igår, 21:51
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Exakt så.. Sorgligt..

Många läkare har blivit släppa, börjat jobba/chilla hemifrån istället för att träffa patienter... Får orimligt höga löner osv

Kolla bara på anledningarna dessa svin till mellanchefer ger. De kände sig ledsna i ögat för att avdelningschefen ”höjde rösten”. Detta är alltså läkare vi pratar om, de som ska vara samhällets bästa människor. Riktiga svin är det.

Vad som egentligen har skett är att en redig avdelningschef som varit där i 9 år sätter krav på dessa värdelösa mellanchefer och med tanke på region Skåne (och egentligen hela Sveriges) värdelösa sjukvård så gör hon säkert rätt i att vara hård i tonen. Då går dessa värdelösa svin ihop sig och pressar denna människa till att avgå så att de kan få fria tyglar att rasera sjukvården ännu mer.
Citera
Igår, 21:51
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enbolot
Silke Engelholm är väl ett jävla rivjärn, en näbbgädda, en ättiksgurka som ingen kan med. Såg en bild på henne och det fejset skulle man inte vilja vakna upp vid sidan av. Så enkelt är det nog.

Och vad är det som säger att det inte är precis det som behövs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in