Igår, 22:07
  #73
Medlem
israelisinnocents avatar
Hon var lite för bra på att effektivisera, och affektisera
Citera
Igår, 22:25
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Kolla bara på anledningarna dessa svin till mellanchefer ger. De kände sig ledsna i ögat för att avdelningschefen ”höjde rösten”. Detta är alltså läkare vi pratar om, de som ska vara samhällets bästa människor. Riktiga svin är det.

Vad som egentligen har skett är att en redig avdelningschef som varit där i 9 år sätter krav på dessa värdelösa mellanchefer och med tanke på region Skåne (och egentligen hela Sveriges) värdelösa sjukvård så gör hon säkert rätt i att vara hård i tonen. Då går dessa värdelösa svin ihop sig och pressar denna människa till att avgå så att de kan få fria tyglar att rasera sjukvården ännu mer.

Du har förmodligen rätt...
Citera
Igår, 22:27
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Och vad är det som säger att det inte är precis det som behövs?


Ja Silke kanske gjorde det som behövdes, eller försökte...

Kan ni som vet varför de krävde hennes avgång vänligen delge anledningen???
Citera
Igår, 22:32
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Hon var lite för bra på att effektivisera, och affektisera


Ja kanske krävde Silke att specialistläkarna skulle träffa patienterna på sjukhuset, hjälpa och bota dem istället för att arbeta med artiklar hemifrån?
Citera
Igår, 22:35
  #77
Medlem
Enbolots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Och vad är det som säger att det inte är precis det som behövs?
Ja säg det, den som kan.....
Citera
Igår, 22:39
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Och vad är det som säger att det inte är precis det som behövs?


Så här står det:

"Hon är onödigt aggressiv och skäller gärna ut. Det omöjliggör arbetet. Hon avslutar med sin egen sanning,"

Silke är väl dansk? I Danmark kan man inte lalla runt som i Sverige, då ryker man...

Tror att de som fick utskällningarna behövde det men de klarade väl inte av att de helt plötsligt skulle behöva arbeta lite mer för att rädda fler liv?
Citera
Igår, 22:54
  #79
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Så här står det:

"Hon är onödigt aggressiv och skäller gärna ut. Det omöjliggör arbetet. Hon avslutar med sin egen sanning,"

Silke är väl dansk? I Danmark kan man inte lalla runt som i Sverige, då ryker man...

Tror att de som fick utskällningarna behövde det men de klarade väl inte av att de helt plötsligt skulle behöva arbeta lite mer för att rädda fler liv?

Utan att veta hur jävlig denna danska är, så står jag på hennes sida. Vet nämligen hur sjuk dagens läkarkår och vårdpersonal är vad gäller att bli kränkta för minsta lilla.
Citera
Igår, 23:00
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Så här står det:

"Hon är onödigt aggressiv och skäller gärna ut. Det omöjliggör arbetet. Hon avslutar med sin egen sanning,"

Silke är väl dansk? I Danmark kan man inte lalla runt som i Sverige, då ryker man...

Tror att de som fick utskällningarna behövde det men de klarade väl inte av att de helt plötsligt skulle behöva arbeta lite mer för att rädda fler liv?
Ditt läkarhat lyser igenom. En kompetent och duglig ledare riskerar inte att mötas av uppror, motstånd mm. En kompetent ledare leder så att hon får alla med sig. Jag travesterar Shakespeare’s Hamlet: ”There is something rotting in the Region of Skåne.”
Citera
Igår, 23:01
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Ditt läkarhat lyser igenom. En kompetent och duglig ledare riskerar inte att mötas av uppror, motstånd mm. En kompetent ledare leder så att hon får alla med sig. Jag travesterar Shakespeare’s Hamlet: ”There is something rotting in the Region of Skåne.”
ROTTEN!
Citera
Igår, 23:21
  #82
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Silke är väl dansk?

Namnet förekommer i Danmark, men är vanligare i Tyskland. Jag har ingen aning om det aktuella fallet.
Citera
Igår, 23:31
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Ditt läkarhat lyser igenom. En kompetent och duglig ledare riskerar inte att mötas av uppror, motstånd mm. En kompetent ledare leder så att hon får alla med sig. Jag travesterar Shakespeare’s Hamlet: ”There is something rotting in the Region of Skåne.”


Lägg ner.
Citera
Igår, 23:33
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Utan att veta hur jävlig denna danska är, så står jag på hennes sida. Vet nämligen hur sjuk dagens läkarkår och vårdpersonal är vad gäller att bli kränkta för minsta lilla.


Utveckla gärna om du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in