Igår, 14:42
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Hur ser en likbil ut? Har alltid undrat
En mork bil med bakdörrar med plats för en kista. GOOGLA
Citera
Igår, 19:16
  #26
Medlem
Fruktansvärt att läsa om…
Citera
Igår, 19:51
  #27
Medlem
Allt var inte bättre förr. På 1960-talet dog över 1000 människor årligen i trafiken trots betydligt färre bilar i Sverige.
Citera
Igår, 20:22
  #28
Medlem
Två killar från Luleå! Kanske inte kände igen vägen, blir ju inte mörkt men olyckan skedde natten mellan lördag och söndag då Vh inte fick kontakt med sim son som var påväg mot nån ny mot Haparanda. De var ute och sökte så bilen kan inte ha synts från vägen..
Citera
Igår, 20:41
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Northbitch76
Två killar från Luleå! Kanske inte kände igen vägen, blir ju inte mörkt men olyckan skedde natten mellan lördag och söndag då Vh inte fick kontakt med sim son som var påväg mot nån ny mot Haparanda. De var ute och sökte så bilen kan inte ha synts från vägen..

Det har verkligen inte skett natten mellan lördag och söndag. Vi passerade vid 13.20 på söndag och då hade inte olyckan skett än. Och vad jag hört har man sett bilen från vägen, utan tvekan.
Citera
Igår, 21:28
  #30
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Volvo 740 är en uråldrig och livsfarlig konstruktion, bilen är så otroligt solid så mycket av energin vid en krock tas istället upp av passagerarna i bilen. En modern bil hade förmodligen sett ut som skrot men lämnat kupén intakt vid en krock i samma fart som en 740.

Intressant. Tror det har gått bra fort här. Väldigt tragiskt dock.
__________________
Senast redigerad av Fleavmoe Igår kl. 21:31.
Citera
Igår, 21:52
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julgriisen
Det har verkligen inte skett natten mellan lördag och söndag. Vi passerade vid 13.20 på söndag och då hade inte olyckan skett än. Och vad jag hört har man sett bilen från vägen, utan tvekan.


Ok! Hörde bara att pojkarna saknades under natten!
Citera
Igår, 22:44
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julgriisen
Det har verkligen inte skett natten mellan lördag och söndag. Vi passerade vid 13.20 på söndag och då hade inte olyckan skett än. Och vad jag hört har man sett bilen från vägen, utan tvekan.

Man har inte sett bilen när träden låg för, har mer sett ut som att en olycka har hänt men att bilen var borttagen
tog ett tag innan nån såg bilen och då kunde ringa polisen. Olyckan hände nångång på förmiddagen men först vid 16:32 ringer nån polisen.
Citera
Igår, 23:59
  #33
Medlem
Aranjours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdmonster
Satt i kön då dom stängt av vägen.

Ett jäkla pådrag med räddningsresurser, och en likbil.

Hämtar man verkligen med likbil vid svåra olyckor? Har man inte politibil i Luleå eller kör olycksoffer till rättsmedicin eller motsvarande innan kropparna tas om hand med värdighet?
Citera
Idag, 04:54
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aranjour
Hämtar man verkligen med likbil vid svåra olyckor? Har man inte politibil i Luleå eller kör olycksoffer till rättsmedicin eller motsvarande innan kropparna tas om hand med värdighet?
Jo, begravningsbyrå hämtar ibland direkt från olycksplats,,utomhus. Begravningsbyrå hämtar alltid vid dödsfall i hemmet=-( stor svart bil m mörka rutor) det är olika beroende på omständigheterna och offer körs på polisens order till rättsmedicinska obduktion ngr dagar efter olyckstillfället om de begärs obduktion.Den avlidna läggs i kylrum på bårhuset i väntan på ev obduktion å läggs sen i kista via begravningsbyrå tills begravningen sker.
Ambulansen tar sällan med redan avlidna med för transport, , kan vara att ambulans tar med människor när man försöker med återupplivning in till akuten...
Hoppas ni som undrar fick svar.. jag jobbar inom akutsjukvården,så därför ger jag denna information...
Är åxå mamma till 20 åring , så sänder mina tankar till pojkarnas anhöriga o vänner ❤️
Citera
Idag, 07:33
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anki20
Jo, begravningsbyrå hämtar ibland direkt från olycksplats,,utomhus. Begravningsbyrå hämtar alltid vid dödsfall i hemmet=-( stor svart bil m mörka rutor) det är olika beroende på omständigheterna och offer körs på polisens order till rättsmedicinska obduktion ngr dagar efter olyckstillfället om de begärs obduktion.Den avlidna läggs i kylrum på bårhuset i väntan på ev obduktion å läggs sen i kista via begravningsbyrå tills begravningen sker.
Ambulansen tar sällan med redan avlidna med för transport, , kan vara att ambulans tar med människor när man försöker med återupplivning in till akuten...
Hoppas ni som undrar fick svar.. jag jobbar inom akutsjukvården,så därför ger jag denna information...
Är åxå mamma till 20 åring , så sänder mina tankar till pojkarnas anhöriga o vänner ❤️
Utgångspunkten är som du skriver att ambulans ska transportera avlidna av förståliga skäl. Lite längre ner så kan du läsa hur Region Dalarna hanterar transporterna.

En grundregel för ambulansen är att de skall köra levande/sjuka och inte avlidna.
Undantag är om en död påträffas ute på allmän plats, när polis beordrar och barn under
15 år, då tar ambulansen med den döde till akuten om det inte finns misstanke om brott.
Citera
Idag, 16:08
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aranjour
Hämtar man verkligen med likbil vid svåra olyckor? Har man inte politibil i Luleå eller kör olycksoffer till rättsmedicin eller motsvarande innan kropparna tas om hand med värdighet?

Politittransporten hanteras ofta av en begravningsbyrå på de mindre orterna och de använder ofta en vanlig likbil.

Det är bara på de större orterna som det finns speciella politibilar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in