Citat:
Ursprungligen postat av
Aranjour
Hämtar man verkligen med likbil vid svåra olyckor? Har man inte politibil i Luleå eller kör olycksoffer till rättsmedicin eller motsvarande innan kropparna tas om hand med värdighet?
Jo, begravningsbyrå hämtar ibland direkt från olycksplats,,utomhus. Begravningsbyrå hämtar alltid vid dödsfall i hemmet=-( stor svart bil m mörka rutor) det är olika beroende på omständigheterna och offer körs på polisens order till rättsmedicinska obduktion ngr dagar efter olyckstillfället om de begärs obduktion.Den avlidna läggs i kylrum på bårhuset i väntan på ev obduktion å läggs sen i kista via begravningsbyrå tills begravningen sker.
Ambulansen tar sällan med redan avlidna med för transport, , kan vara att ambulans tar med människor när man försöker med återupplivning in till akuten...
Hoppas ni som undrar fick svar.. jag jobbar inom akutsjukvården,så därför ger jag denna information...
Är åxå mamma till 20 åring , så sänder mina tankar till pojkarnas anhöriga o vänner ❤️