Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
I Sverige säljer vi för marknadsvärdet. Så med allt från bilar till guld.
Sålde en bil av lite ovanligare sort men tyvärr lite nedgången också för några år sedan.
Hade inte ute någon annons, bilen var egentligen inte till salu men en jävel snokade upp mig ändå, trots hemligt/skyddat nummer. Vad skall du ha sa han. Jag drog till i överkant och vi skrev på dagen efter.
Så gör man affär i Sverige. Skulle aldrig gått lägre då jag egentligen inte behöver pengarna. Dock skönt att få en garageplats ledig ändå.
Skön du är som passar på att runka egot lite med att ytterliga beskriva dina tillgångar och krösnäsa för stora affärer på ett anonymt forum.
Men när ett företag går ut till privatpersoner och erbjuder en tjänst för värdering av guld och lägger sig 1/4 av vad som tycks vara skäligt marknadsvärde och dessutom under sitt eget lägsta grundpris då heter det inte affärer på svenska, vi kallar det ocker.
De blåser fattiglappar, pensionärer och vanligt folk som inte har näsa för sånt här men bidrar till samhället på andra sätt, kanske mer än dig. Så ofräscht att sitta på hög häst och slå sig för bröstet. För du fattar att de där tusenlapparna gör skillnad för de som inte är välsignade som du.
Känns det bra?