Citat:
Ursprungligen postat av
Undermedvetenh3t
Finns otroligt mycket jobb inom äldreomsorgen men av någon anledning verkar etniska svenskar inte vilja ha dom. Du kanske ska sätta på dig handskarna och rädda äldreomsorgen?
Det är mycket som är fel inom vissa kommunala hemtjänster.
Vet en afrikansk kvinna som vårdade en närstående.
Hon var sådär i början men efter ett tag blev hon bättre och bättre.
Men vissa fel kommunen gjorde där var bl a; Låta henne gå på 90%, jag menar, come on, vem fan vill jobba på 90 %. Det verkade gå bra att lösa något extrapass för henne, då och då, men ändå.
Man vill ju kvalificera sig upp en nivå från soc iaf. (Och kommunen vill ju inte få en duktig fastanställd på halsen.🙂↔️
Sen har jag läst nåt jäkla dokument där kommunpolitikerna menade att då kan ju nyanlända lära sig svenska också, vilket är obeskrivligt naivt, vissa vill inte. Och att utsätta våra äldre som behöver både kontinuitet och kommunikation för att känna sig trygga för det här är hänsynslöst. 😈👊