2026-06-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Att vistas i sverige utan laglig grund är ett brott.

Det är inte angiveri att statliga aktörer tvingas dela eller lämna uppgifter om dessa människor
vid myndighetsutövning.

Dom får söka arbets och uppehållstillstånd som alla andra
Visst får de söka absolut - men inte i Sverige.
Citera
2026-06-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Polisen kommer få hjälp av 6 andra statliga myndigheter att lokalisera icke godartade invandrare , som kommer avhysas från svensk mark. Detta är vad Sverige har väntat på i evighet - svenska medborgarskap kommer ännu lättare än förut att bli återkallade , lika lätt som att en äldre individ får sitt körkort återkallat , av transportstyrelsen pga sjukdom -det nya blir till oliktänkande i trafiken som exempel , ja ungefär.
Nja, första beslutet är fattat behövs även ett efter valet, tänk om oppositionen vinner och MP, V, och C ställer krav på att det skall bli ett nej för att S ska få bli regeringsbildare...
Citera
2026-06-22, 14:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Polisen kommer få hjälp av 6 andra statliga myndigheter att lokalisera icke godartade invandrare , som kommer avhysas från svensk mark. Detta är vad Sverige har väntat på i evighet - svenska medborgarskap kommer ännu lättare än förut att bli återkallade , lika lätt som att en äldre individ får sitt körkort återkallat , av transportstyrelsen pga sjukdom -det nya blir till oliktänkande i trafiken som exempel , ja ungefär.
Dagen de tar körkortet från mig får jag väl acceptera, får se hur jag gör då? Här kan jag ju inte bo kvar då i alla fall.

Utlänningar som kommer hit och missköter sig tycker jag fortfarande inget har här att göra från första början!
Citera
2026-06-22, 15:36
Medlem
dude2ks avatar
Minst 2 miljoner måste ut.

Kommer det ske på första dagen? Tveksamt.
Citera
2026-06-22, 15:53
Medlem
Chablisnoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Minst 2 miljoner måste ut.

Kommer det ske på första dagen? Tveksamt.

Om Tidöpartierna vill vinna valet i höst så borde dom ha ett stort antal personer på kö att skicka ut, och verkligen göra slag i saken direkt när vandelslagen träder i kraft.

De flesta svenskar har väntat så länge.
Citera
2026-06-22, 16:10
Medlem
Har läst att vissa piloter som ska verkställa av visningarna vägrat flyga - dessa piloter gör inte sitt jobb , men regeringsplanet fungerar smärtfritt.
Citera
2026-06-22, 16:20
Medlem
Citat:
Vandelslagen & Angiverilagen

Läser man in sig något i dessa båda lagarna förstår man att 100.000 tals människor kommer utvisas ur Sverige.
Någon som tycker att Sverige som eget land - ska få raseras?

Vilka är dessa 100.000 tals människor som ska utvisas från Sverige och hur ska de ut och var?

Det är minst 2 miljoner för lite.
Senast redigerad av Singoallaa 2026-06-22 kl. 16:25.
Citera
2026-06-22, 16:37
Medlem
Får man ange olagliga elever som lärare även fast det inte är ett krav?
Citera
2026-06-22, 16:40
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Tror inte att det kommer följas. Var det inte socialtjänsten som gick ut å sa att dom kommer aldrig ta till sig angiverilagen?
Citera
2026-06-22, 17:04
Medlem
Undrar vad, i vår välfärd. som såldes för denna noll- lag?
Som väldigt få vill följa
Citera
2026-06-22, 17:23
Medlem
Det blir som för temu och shein
Nu är det stopp
Citera
2026-06-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OGfog
Varenda punkt dom skulle tillföra Sverige nåt har ju fallerat totalt

Äldrevården ett exempel
funkade mycket mycket mycket bra innan dom kom hit för att knulla gamlingar

Just det!
De som hade utbildning och kunde svenska och var bra på sitt arbete och omtyckta av de äldre ersattes av invandrare utan utbildning och utan svenska som språk.
Arbetsgivare tar in dessa då de kräver lägre lön och en del har lönebidrag.
(jag har arbetat inom vården men de som togs in förstörde ryktet samt gjorde jobbet outhärdligt. Kollegor det inte gick att kommunicera med alls och cheferna brydde sig inte.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in