2026-06-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Är verkligen alla Wallenbergare judehybrider? Ser inte så mycket judiska drag alls på dem, så jag förhåller mig skeptisk till det, såtillvida du inte har belägg för detta? Att de blandar sig rent socialt ser jag dock inga konstigheter med då mäktiga familjer tenderar att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jag har för mig att Wallenbergs inte var judar från början men de har alltid haft samma agenda som dem och stöttat dem.

De senaste 100 åren eller nåt så har de gift sig med judar och därmed blivit judehybrider.

Klart att Wallenberg och deras agenter vill ha högre invandring.

Lönerna ska pressas ner till slavlöner för svenskarna och sedan måste Kalergiplanen fullföljas.

Högre invandring leder till pressade löner, eftersom fler människor konkurrerar om samma arbetstillfällen och samtidigt ökar företag sina vinster genom större tillgång till arbetskraft och detta skapar en intressekonflikt mellan arbetstagare och kapitalägare och ur det perspektivet är Wallenbergs intressen främst förstås som inriktade på kapitalavkastning, där lönepress är en möjlig följdeffekt.
Citera
2026-06-22, 18:02
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Det föds för lite ungar i landet. Fokusera på det istället, gubbjävel
Citera
2026-06-22, 18:10
Medlem
Börje Ekholm har sin fasta bas och sitt primära hem uppe i bergen i delstaten Colorado i USA, där han bor tillsammans med sin familj. Eftersom han leder ett globalt svenskt bolag har han under sin tid som vd haft ett delat boende:

Huvudbostad: Villan i Colorado. Han har dubbelt svensk-amerikanskt medborgarskap och har under hela sin tid som Ericsson-vd vägrat att flytta sin folkbokföring tillbaka till Sverige.

Övernattningsbostad: En lägenhet i Stockholm (på Östermalm) för de perioder då han arbetar på Ericssons huvudkontor i Kista.

Notera att han inte bor i Kista där många invandrare bor.
Citera
2026-06-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Bättre om landsförrädaren Börje flyttar till Argentina så kan han få den typen av samhälle på stubben.
Det är en förolämpning mot tidigare skattebetalare att de har hjälpt till att försörja och utbilda den här kretinen till minus nytta för Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Tror att Börje bor i USA och har gjort det en massa år.

Han förespråkar uppenbart en samhällsmodell som USA vilket också tycks vara målet att i större utsträckning omforma Sverige i den riktningen.
Citera
2026-06-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Det föds för lite ungar i landet. Fokusera på det istället, gubbjävel

Låga födelsetal spelar i praktiken ingen roll för kapitalet och det som räknas är mer arbetskraft här och nu. Därför driver man lösningar som pressar löner och villkor och gör Sverige mer likt USA.
Citera
2026-06-22, 18:43
Medlem
Kan någon sammanfatta artikeln? Av det lilla man kan läsa utan prenumeration är hans poäng med det hela högst oklart. Tack på förhand.
Citera
2026-06-22, 18:47
Medlem
flytandelyckas avatar
Börje Ekholm är en sann humanist i landet långt, långt borta där alla bor i ett slott bakom en mur. Om han råkat gå in i en muslim på stan hade han antagligen polisanmält honom.
Citera
2026-06-22, 18:51
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Låga födelsetal spelar i praktiken ingen roll för kapitalet och det som räknas är mer arbetskraft här och nu. Därför driver man lösningar som pressar löner och villkor och gör Sverige mer likt USA.

Ok. Jag erkänner att jag inte har läst vad han har skrivit. Skaffa ett par extrajobb, gubbjävel
Citera
2026-06-22, 19:07
Medlem
Det finns mängder av arbetslösa araber att anställa. Varför börjar inte Ekholm med dessa? Syftar han på kvalificerad arbetskraftsinvandring så är det en helt annan sak och har ingenting med invandring generellt att göra.

Ägandeandelar i Investor:
Vanguard

3,2%

BlackRock

2,6%

Båda kända för att pusha DEI, mångkultur, HBTQI+ och radikalfeminism på de företag de är delägare i.
Citera
2026-06-22, 19:24
Medlem
För 500 år sedan hämtade sådana som Börje och hans giriga polare negrer från Västafrika och skeppade dem runt jorden. Det är bara samma gamla med ny förpackning.
Citera
2026-06-22, 19:30
Medlem
sk33s avatar
Det är sådana som han som kört Europa helt åt helvete.

Och då talar jag inte om arbetskraftsimporten och lönedump-importen utan om att han och hans gelikar skiter blankt i de arbetare, och nationer, som byggt upp deras rikedom.

Kan det ge mer guld i kistan om man flyttar produktion, utveckling, forskning till diktaturer så gör de så utan att blinka.

Fatta hur ärkekapitalisterna har sett till att flytta produktion till KOMMUNIST-Kina, utan att för ett ögonblick fundera över saken. Hur är det möjligt?

Nej, sådana här jeppar borde diskvalificeras från all framtida debatt om samhällets utveckling. De är dessutom starkt medskyldiga till sjunkande födelsetal. Huruvida detta är en nackdel kan ju diskuteras, men det lär ju inte gynna välfärdsamhällen, tvärtom.
Citera
2026-06-22, 19:54
Medlem
AlanGarners avatar
Varför så långsökta förklaringar? Han kanske helt enkelt tycker att det är en skatt utan större skada på samhällsekonomin? För hans egen del är det ju kaffepengar. Han bryr sig nog inte om att betala några tusenlappar extra i skatt.

Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Precis, han vill återinföra fastighetsskatten men frågan är varför han skulle ha intresse av det.

Är det för att skapa utrymme för att sänka kapitalskatter?
Är det för att få bort svenskar från hushåll och in i ghettobostäder (miljonprogramm) för skapa ett nytt proleräteriat?

Myket handlar om att skapa en slags dystopi och att folk ska ha det så dåligt som möjligt för att acceptera vad som helst. Vi har redan varit där, dvs sovjetblocket samtidigt som arbetare i väst hade det mycket bättre (familj, hus, bil etc). Väst sprang cirklar runt östblocket i produktivitet så varför strävar man efter det som riskkapitalist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in