Igår, 12:22
  #1
Medlem
Han är en av Wallenbergs stjärndirektörer. Nu pratar Börje Ekholm ut om politik. Ericssons avgående vd hyllar Sverige, fast Europa är ett ”shitty neighborhood”. Han vill ha mer invandring, uppluckrad arbetsrätt och fastighetsskatt.

Har direktören rätt i sina önskemål?

https://www.svd.se/a/d4kVrO/ericssons-vd-borje-ekholm-sverige-behover-mer-invandring
Citera
Igår, 12:28
  #2
Medlem
Klandalfs avatar
Big Shot Börje vill ha mer invandrare som jobbar för en kebab i veckan så lönerna kan pressas för svenskar, uppluckrad arbetsrätt så vi äntligen kan börja röra oss tillbaka mot livegna arbetare utan rättigheter samt avskaffad fastighetsskatt så Big Shot Börje inte behöver betala så mycket skatt för sin herrgård.

Ingen är förvånad.
Citera
Igår, 12:31
  #3
Medlem
dude2ks avatar
Låter som en shitty gubbe med shitty åsikter.
Citera
Igår, 12:32
  #4
Medlem
george.sthlms avatar
Han kan väl börja med att anställa dom 500.000 araber, somalier och afghaner som går
på bidrag från dag ett dom kom till sverige.

Ericsson har säkert stort behov av analfabeter och icke svensktalande och outbildade i sin verksamhet.
Citera
Igår, 12:45
  #5
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
BE är galen på det viset som Wall Enberg-sfären är numer, med att hylla Mångfald och Nykultur.

Att BE därtill själv envisas gå runt och se ut som singer songwriter Elt0n J0hn, bekräftar hans fokus.

Och Erikson-koncernen synes famla runt i globalismens och internationalismens idé-värld.

Men som kloke industrimannen hr Sören G YLL en gång citerade Management-kloke Katten vid Vägskälet, i Alice i Underlandet:

-Om du inte vet vart du är på väg, då spelar det ingen roll vilken väg du tar.
Citera
Igår, 12:48
  #6
Medlem
Högern har väl alltid sett billig arbetskraft som önskvärt?
Citera
Igår, 12:56
  #7
Medlem
Mad monks avatar
Vilken arrogant äcklig padda.
Citera
Igår, 13:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Han är en av Wallenbergs stjärndirektörer. Nu pratar Börje Ekholm ut om politik. Ericssons avgående vd hyllar Sverige, fast Europa är ett ”shitty neighborhood”. Han vill ha mer invandring, uppluckrad arbetsrätt och fastighetsskatt.

Har direktören rätt i sina önskemål?

https://www.svd.se/a/d4kVrO/ericssons-vd-borje-ekholm-sverige-behover-mer-invandring
Naturligtvis vill en överstepräst inom kapitalismen det. Den heliga tillväxten är viktigare än allt! Halleluja
Citera
Igår, 13:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Naturligtvis vill en överstepräst inom kapitalismen det. Den heliga tillväxten är viktigare än allt! Halleluja
Han är ju inte ensam om det. Alla partier inkl SD pratar om nödvändigheten av tillväxt. Bara MP har en mer kluven inställning.
__________________
Senast redigerad av Postino Igår kl. 13:15.
Citera
Igår, 13:16
  #10
Medlem
Wallenbergarna och dess sfär är wannabe-judar. Typ den judiska motsvarigheten till s.k. "wiggers".
Citera
Igår, 13:20
  #11
Medlem
Ganonitos avatar
Hur många har Börje Ekholm boende hemma hos sig?
Citera
Igår, 13:21
  #12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Han är ju inte ensam om det. Alla partier inkl SD pratar om nödvändigheten av tillväxt. Bara MP har en mer kluven inställning.
Nåja, tillväxt? Importera 500k analfabeter från Afrika och mellanöstern hjälper inte ett skit. Importera 500k japaner skulle kanske kunna få landet på fötter. Det är faktiskt skillnad på folk och folk. Sedan att japanerna nog inte vill komma hit är en annan sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in