Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Nej, frågan är vem fan du tror du är som tror att du får ta livet av dig genom att göra farliga saker, och under tiden anlita gratis sjukvård på allas bekostnad.
Jaha, så det är egentligen en fråga om ekonomi snarare än att värna andra människors liv?
Det är ju om möjligt ännu mer obegripligt. För du kan väl inte mena att du tror att samhället gör en ekonomisk vinst på vår nuvarande narkotikapolitik?
Men du kanske bara menar rent principiellt? Alltså att det inte kan tillåtas att någon får gratis sjukvård om det är de själva som bidragit till att de behöver vård, av principskäl?
Det kan du såklart få tycka, men det rimmar ganska illa med att det skulle handla om att du är en fin och empatisk människa som vill diktera hur andra ska leva sina liv för deras eget bästa.
Något annat som rimmar illa med detta är att Sverige har bland den högsta narkotikadödligheten i hela EU, samtidigt som vi för den mest restriktiva förbudspolitiken.
Tycker du att det är ett vettigt argument att tårta bör vara strikt förbjudet för hela befolkningen, så inte överviktiga människor får gratis sjukvård?
Citat:
Jag bestämmer ingenting. Jag bara skrev ner vad som redan pågår. Ingenting du sett tydligen, men mer och mer förbud kommer och det är inte för att skydda mig utan för att skydda dig från dig själv. Staten vet inte bättre än alla men staten vet nog bättre än du.
Men vad har det med saken att göra? Har du rätt därför att det finns folk som håller med dig, eller vad är din poäng?