Gäller det samma för mat då? Det går också att ha framförhållning men jag tror inte du skulle acceptera om du inte får köpa kaffe, mjölk eller mat på 3 dagar
Bara att tura H-H så finns där så mycket du vill ha på båten. Dessutom billigare än i land. Man får ju ha lite framförhållning, inte minst så att man även hinner kyla ner dem. Sup du vidare på krogen idag också samt resten av helgen. Fråga annars någon ungdom vem som levererar hem direkt.
Vadå framförhållning? Dom pratade om någon intressant snaps till midsommarmaten på Nyhetsmorgon nyss. Du menar att jag ska köpa den nästa midsommar då eller?
Fast man vet väl först idag vad man vill dricka?
Flytta till ett annat land om du inte klarar av att ha en flaska hemma.
Du verkar mentalt ostadig när du är nykter. Starköl eller andra drycker med alkohol är det sista du bör dricka, då kommer din redan dåliga hjärna fungera ännu sämre.
Systembolaget är mycket bra, om det dämpar psykfalls möjligheter att dricka så de skapar ännu mer problem för andra människor.
Och högern och onda liberaler vill såklart öka tillgängligheten av alkohol till dessa människor som aldrig borde dricka en droppe till.
Om man ransonerade ditt kaffe bara till jul? Eller nikotin till torsdag fm?
Vadå framförhållning? Dom pratade om någon intressant snaps till midsommarmaten på Nyhetsmorgon nyss. Du menar att jag ska köpa den nästa midsommar då eller?
Fast man vet väl först idag vad man vill dricka?
Visste redan förra veckan vad jag skulle dricka förutom möjligen vinsort, och har ett hyfsat urval där. Damen tog med rosé för det vet hon jag inte har. Annars allt lugnt här, sitter här med en kall och väntar på regnet.
Det verkar vara väldigt svårt att planera för en del människor! Alla vet att på söndagar och helgdagar är Systembolaget stängt, ska man då ha nåt därifrån får man ta sig dit innan!
Under en tid i mitt liv drack jag som en svamp, 12 starköl/dag under flera år. Hade aldrig något problem att hålla ett lager som skulle räcka minst en vecka. Hur svårt skall det vara? Som wannabealkis funkade mitt lager rätt bra. Fick aldrig slut en enda gång.
Numera super jag mer normalt, typ Fred-Lö och inte 12 öl då heller. Har ändå minst tre plattor öl och 30-40 flaskor vin hemma.
Jag dricker också "normalt" om man säger så, har aldrig varit "torrt" här heller. Lite framförhållning får man ha!
Planering.
Många kulturer klarar inte det så du är inte ensam. Likadant med att komma i tid samt att ha respekt för sin omgivning.
Trist ändå att ni inte klarar sånt som vi svenskar ser naturligt.
Häng på lokala pizzerian som någon föreslog. Där är det måndag hela veckan lång alla veckor.
Du kan inte vara svensk som startar en tråd som denna. Du skulle varit med på det glada 90-talet när systemet var stängt minst två dagar i veckan alla veckor.