2026-06-21, 22:58
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Det är väl klart att han var en liten pjäs. Kan man välja i livet så väljer man inte att bosätta sig i Colombia för att göra affärer med kartellerna där.
Han greps i Cali, inte smart att hålla till där. Det han skulle ha gjort om han verkligen var tvungen att bo i Colombia, vore att slå sig ner i Guaivare, där styr gerillan. Snuten vågar inte göra mycket och militären håller sig borta.
Citera
2026-06-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Spanjorer och Colombianer har helt skilda kulturer och därmed förhållningssätt till vilka som är vita nordeuropeer och vilka som är afrikaner/mellanöstern.
Ingen svensk syrier, somalier eller kurd skulle kunna flyga aliaset "el sueco" i Colombia.

Kartellen ville ha en klassisk svenne-svensk "entreprenör" och fick det.

Ironiskt att denne "el sueco" troligtvis langat näsgodis åt Sveriges "elit"-klass under många år, där många slutkunder varit verksamma inom politiken och exempelvis polis- och åklagarmyndigheten.
Varför tror du att det bara är de som snortar? Inför drogtester överallt i samhället och erbjud vård till de som åker fast istället. Ingen ska känna sig trygg med ett missbruksproblem som föder våld och mord. Helt oavsett detta gripande kommer alltid någon annan ta vid i en lukrativ marknad.
Senast redigerad av Truefighter 2026-06-21 kl. 23:19.
Citera
2026-06-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Han greps i Cali, inte smart att hålla till där. Det han skulle ha gjort om han verkligen var tvungen att bo i Colombia, vore att slå sig ner i Guaivare, där styr gerillan. Snuten vågar inte göra mycket och militären håller sig borta.
Jag är inte helt säker på det. Vad vet du om situationen där och banden mellan olika grupperingar. Nä just det!
Citera
2026-06-21, 23:24
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag är inte helt säker på det. Vad vet du om situationen där och banden mellan olika grupperingar. Nä just det!
Jag dejtade en brud i Bogotá som jobbar där nu ditt jävla klappmongo. Har fortfarande kontakt med henne, jag är inte någon jävla nörd som sitter och spelar dataspel hela dagen som du.
Citera
2026-06-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Torka? Torka på vad?

Han är en av 100, om inte 1000 aktiva - det står nog även minst 5000 och väntar på att få chansen att bli aktiva..

På sin höjd blir någon last någonstans runt i världen försenad någon vecka.. om ens det.

På den nivån med nån form av direkt kontakt så kommer knappast så många ens få chansen. Men nån direkt under honom kanske kan få ta över taktpinnen.

Vilken sfär är han kopplad till då?
Citera
2026-06-21, 23:42
Medlem
Citat:
Jag dejtade en brud i Bogotá som jobbar där nu ditt jävla klappmongo. Har fortfarande kontakt med henne, jag är inte någon jävla nörd som sitter och spelar dataspel hela dagen som du.
Du verkar vara precis det du säger och att dejta någon brud räcker inte långt för att bli trovärdig och respekterad här ska du veta. Du vägrar fortfarande att svara på mina högst rimliga frågor och därtill kastar du diverse låga epitet på mig, vilket tyvärr får mig att ifrågasätta din seriositet och får mig att tro att jag pratar med en grabb i de lägre tonåren.
Men om det nu är så, så är det ingen fara och fortsätt du med ditt vuxen äventyr. 🙂
Citera
2026-06-21, 23:46
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Du verkar vara precis det du säger och att dejta någon brud räcker inte långt för att bli trovärdig och respekterad här ska du veta. Du vägrar fortfarande att svara på mina högst rimliga frågor och därtill kastar du diverse låga epitet på mig, vilket tyvärr får mig att ifrågasätta din seriositet och får mig att tro att jag pratar med en grabb i de lägre tonåren.
Men om det nu är så, så är det ingen fara och fortsätt du med ditt vuxen äventyr. 🙂
Guaivare är ett område i södra Colombia där FARC huserade i flera decennier, numera är det en annan gerillagrupp där och militären vågar som sagt inte gå in. Tror du mig inte så får du väl fan googla, jävla mupp.
Citera
2026-06-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaschbackas
På den nivån med nån form av direkt kontakt så kommer knappast så många ens få chansen. Men nån direkt under honom kanske kan få ta över taktpinnen.

Vilken sfär är han kopplad till då?

Jag skrev aldrig att han var min vän eller att jag ens har insyn i just specifikt denna person.

Men att tro att dessa marknader hänger på ensamma personer 2026 menade jag var ganska verklighets frånvänt - givetvis har dessa karteller massvis med backup och att en svensk blir gripen vad det lider var dom med all säkerhet garderade för redan första dagen.
Citera
2026-06-21, 23:52
Medlem
Citat:
Guaivare är ett område i södra Colombia där FARC huserade i flera decennier, numera är det en annan gerillagrupp där och militären vågar som sagt inte gå in. Tror du mig inte så får du väl fan googla, jävla mupp.
Om du nu har googlat fram det eller använt AI är det väl helt okej. Men nu var det ju inte så med "El Sueco" eller hur? Det var ju snarare din egen fantasi som ledde fram till det antagandet och inget annat?
Men vet du vad det är helt okej ändå! 🙂
Citera
2026-06-22, 00:04
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Men då kommer han garanterat ersättas med någon annan pronto.
Narkotikamarknaden är en hydra. Knarket ska flöda!
Citera
2026-06-22, 00:24
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Om du nu har googlat fram det eller använt AI är det väl helt okej. Men nu var det ju inte så med "El Sueco" eller hur? Det var ju snarare din egen fantasi som ledde fram till det antagandet och inget annat?
Men vet du vad det är helt okej ändå! 🙂
Det är inte speciellt svårt att räkna ut att han hade varit säkrare i Guaviare än i Cali. Fattar inte riktigt vad det är med dig.
Citera
2026-06-22, 00:40
Medlem
Citat:
Det är inte speciellt svårt att räkna ut att han hade varit säkrare i Guaviare än i Cali. Fattar inte riktigt vad det är med dig.
Du vet inte det och inte jag heller riktigt.
Vad jag vill komma fram till är att det nog finns en anledning till varför han inte var där från första början. Alltså med all respekt för din dejt där i Colombia. Men det är okej som sagt och även jag har varit väldigt ung en gång i tiden. Så jag förlåter dig för din okunskap och ditt beteende här mot mig i kväll. Att "El Sueco" blev gripen i Colombia har inget att göra med Guaviare som sagt. Men jag uppskattar ändå din fantasi och att tänka utanför boxen så att säga. 🙂
Senast redigerad av Truefighter 2026-06-22 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in