Citat:
Mitt argument kommer från det glasklara "det finns ingen nytta med droger, men droger kan förstöra livet för människor, människor kan inte avgöra det själva om de är drogmissbrukare, alltså ska samhället vara emot droget". När det finns nytta, som smärtlindring med ett bloss när man är gammal, så får man gärna använda cannabis och jag röstar för att vi får det så i Sverige.
Det är hopplöst. Kriget mot droger har lyckats övertala er om detta trams, men du kan fortfarande inte visa ett enda dödsfall från cannabis i Sverige. Däremot finns det många som har dött av Spice och annat skit. Det är data, inte bias. Så med det enkla argumentet är det enkelt att konstatera att de som röker gräs ligger mycket bättre till än de som röker annat gift som är "lagligt".
Så länge du inte kan begripa att lagarna spelar 0 roll för drogmissbrukare så kommer det inte vara rimligt för dig. Ingen kommer sluta knarka bara för att det är olagligt, istället knarkar man skit som är farligare. Jag har varit där, det är inget som jag ville. Nu hade jag turen att jag kunde komma ur det, men det finns inget stöd riktigt utan att man förstör sitt liv.
Det spelar ingen roll vad du tycker när data klart och tydligt visar att dödligheten av cannabis existerar inte. Ditt argument kommer alltså från att "fel är fel", eller saker kan vara farligt, snarare än att "vi ska minska skada". Hopplöst men som någon annan sa i tråden, när alla boomers är i graven kanske vi kan få någon rimlig politik i det här landet (gäller saker utöver droger).
Så länge du inte kan begripa att lagarna spelar 0 roll för drogmissbrukare så kommer det inte vara rimligt för dig. Ingen kommer sluta knarka bara för att det är olagligt, istället knarkar man skit som är farligare. Jag har varit där, det är inget som jag ville. Nu hade jag turen att jag kunde komma ur det, men det finns inget stöd riktigt utan att man förstör sitt liv.
Det spelar ingen roll vad du tycker när data klart och tydligt visar att dödligheten av cannabis existerar inte. Ditt argument kommer alltså från att "fel är fel", eller saker kan vara farligt, snarare än att "vi ska minska skada". Hopplöst men som någon annan sa i tråden, när alla boomers är i graven kanske vi kan få någon rimlig politik i det här landet (gäller saker utöver droger).

