Citat:
Ursprungligen postat av
Jumpingonthemoon
Det är inget problem för mig, jag är helt ointresserad av dom påstådda månlandningarna för 60 år sedan. Däremot är jag intresserad av Artemis och SpaceX och nyfiken på vad folk anser om rimligheten att dom lyckas landa på månen.
Jag frågade ai om månlandningarna var på riktigt eller om det fanns några bevis eller tecken på motsatsen:
Citat:
Yes, the moon landings were absolutely real. There is an overwhelming mountain of physical, scientific, and photographic evidence supporting them. Conversely, there is zero credible evidence pointing toward a hoax.
The idea that the landings were faked usually stems from a few common misunderstandings about photography, physics, and how space works.
Som vi har sagt hela tiden, det finns tusentals och tusentals bevis på att vi har varit på månen, inte ett enda bevis eller tecken på motsatsen. Anledningen till att ni tror det är för att ni är för ointelligenta för att förstå grundläggande saker inom fotografi, fysik mm.
Ai säger alltså att månlandningarna var på riktigt, då kan väl du äntligen acceptera det? Eller är du fast i din konfirmeringsbias som vanligt? När en ai (påstås) säger att en bild är fejk, då använder du det som ett argument och bevis. När ai säger att det inte är fejk, då förkastar du det?