2026-06-21, 09:19
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Totalt nonsens. Jag kan garantera att alla med ett normalt smaksinne kan skilja på en produkt som innehåller socker och en som innehåller sötningsmedel.
Och majoriteten köper lightläsk. Därför är lightläsk den nya standarden.
Citera
2026-06-21, 11:11
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Jag vet inte vad det är för skit du pladdrar här men skit ser det ut som. Finns inget bättre än sockerläsk, de sockerfria alternativen har inget som standard-val att göra sorry grabben

Socker är värre pha tandskada och kalorier.

En 1.5L socker läsk är 500-800 kalorier. En 2L zero är 0.
Citera
2026-06-21, 11:38
  #135
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidSommarVinter
Socker är värre pha tandskada och kalorier.

En 1.5L socker läsk är 500-800 kalorier. En 2L zero är 0.
Du är bara en pajas som hellre dricker gift än att sluta dricka läsk
Citera
2026-06-21, 11:47
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Du är bara en pajas som hellre dricker gift än att sluta dricka läsk

Vad är ditt BMI tjockis?

https://www.calculator.net/bmi-calculator.html

Mitt är 20.


I Sverige lever idag över hälften av den vuxna befolkningen (52–53 procent) med övervikt eller obesitas.

Socker är värre pga tandskada och kalorier.

En 1.5L socker läsk är 500-800 kalorier. En 2L zero är 0.
Citera
2026-06-21, 11:48
  #137
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidSommarVinter
Vad är ditt BMI tjockis?

https://www.calculator.net/bmi-calculator.html

Mitt är 20.


I Sverige lever idag över hälften av den vuxna befolkningen (52–53 procent) med övervikt eller obesitas.

Socker är värre pga tandskada och kalorier.

En 1.5L socker läsk är 500-800 kalorier. En 2L zero är 0.
Det bästa är väl att välja bort socker då? Är du trög på riktigt eller leker du bara?
Citera
2026-06-21, 11:51
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Det bästa är väl att välja bort socker då? Är du trög på riktigt eller leker du bara?

Jag är väl lite trög i vissa saker tacka som frågar.

Men folk vet inte och kan inte välja.

Fetma är foilkhälsoproblem så att få bort socker som är onödigt är bra.
Citera
2026-06-21, 11:52
  #139
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidSommarVinter
Jag är väl lite trög i vissa saker tacka som frågar.

Men folk vet inte och kan inte välja.

Fetma är foilkhälsoproblem så att få bort socker som är onödigt är bra.
Om det innebär att man måste proppa läskerna fulla med kemiskt skit som substitut för socker så håller jag inte med dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in