2026-06-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Men nu säger ju att AI att bilderna inte är fejk.

Varpå du drar till med att "de" minsann har "fixat" alla AI så att de numera ljuger.
AI har sagt att bilderna är fejk. Om AI nu säger att bilderna är äkta så är det fixat för att folk inte ska börja fundera på varför man fejkade bilderna.
Citera
2026-06-20, 22:04
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Nej för jag bytte inte spår, jag citerade DrOutlaw.

Det spelar ingen roll vem du svarar - i ett inlägg säger du att bilderna är bra, i ett annat accepterar du att de är dåliga, och ser det som ännu ett bevis.

Om det inte hade funnits några foton hade det också varit bevis.

Bara inse att du har en övertygelse om att det var fejk, och att evidens inte spelar någon roll för dig. Som en religiös apologet hamrar du dem på plats, oavsett vad det handlar om.
Citera
2026-06-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det spelar ingen roll vem du svarar - i ett inlägg säger du att bilderna är bra, i ett annat accepterar du att de är dåliga, och ser det som ännu ett bevis.

Om det inte hade funnits några foton hade det också varit bevis.

Bara inse att du har en övertygelse om att det var fejk, och att evidens inte spelar någon roll för dig. Som en religiös apologet hamrar du dem på plats, oavsett vad det handlar om.
Att alla månresor innan Artemis var fejk anser jag vara självklart. Och ointressant. Det intressanta är Artemis som kanske var äkta och det kommande samarbetet mad SpaceX som skulle kunna sätta folk på månen för första gången i mänsklighetens historia!
Citera
2026-06-20, 22:08
Medlem
Citat:
AI har sagt att bilderna är fejk. Om AI nu säger att bilderna är äkta så är det fixat för att folk inte ska börja fundera på varför man fejkade bilderna.

Och ditt "fix" omfattar även t.ex kinesiska Deepseek. Vilket i sin tur innebär att det enligt dig nu inte längre handlar om enbart NASA utan att även openAI, google och kinesiska staten är med och "fixar".

Vilket i sin tur är en väldigt tydlig indikation på hur urbota dum den här konspirationsteorin är.

Citat:
Att alla månresor innan Artemis var fejk anser jag vara självklart. ....

Jaha... men du är ju en foliehatt med ett sjukligt konfirmeringsbias så det säger ju egentligen inte ett skit.

Vi kanske kan prova att fråga en AI om du har rätt eller inte? Vill du att jag ska kolla om kinesiska DeepSeek anser att bilderna är fejk?
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-06-20 kl. 22:20.
Citera
2026-06-20, 22:18
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Att alla månresor innan Artemis var fejk anser jag vara självklart. Och ointressant. Det intressanta är Artemis som kanske var äkta och det kommande samarbetet mad SpaceX som skulle kunna sätta folk på månen för första gången i mänsklighetens historia!

Nu är månladningarna fejk igen? När vi börjar åka till månen oftare så skulle du ju erkänna att månlandningarna var på riktigt och att bilderna är äkta?
Citera
2026-06-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Nu är månladningarna fejk igen? När vi börjar åka till månen oftare så skulle du ju erkänna att månlandningarna var på riktigt och att bilderna är äkta?
Det har jag verkligen aldrig sagt.
Citera
2026-06-21, 01:27
Medlem
Citat:

Nu är det ju så att AI kan ha fel vilket jag själv märkt. Så även om AI sagt att bilder är fejk så är det inget bevis för fejkade bilder.
Citera
2026-06-21, 01:43
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Det har jag verkligen aldrig sagt.

Du har sagt att om vi åker till månen och besöker tidigare landningsplatser och om utrustningen är kvar så landade Apollo på månen. Då är bilderna från månen alltså äkta. Fast just nu är dom fejk, eller så är dom äkta bilderna så dåliga och därför fejkade man "bra" bilder, för att ... anledningar.

Du skämmer ut dig varenda gång du skriver någonting och faktumet att du inte inser och accepterar att du har fel är pinsamt.
Citera
2026-06-21, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Du har sagt att om vi åker till månen och besöker tidigare landningsplatser och om utrustningen är kvar så landade Apollo på månen. Då är bilderna från månen alltså äkta. Fast just nu är dom fejk, eller så är dom äkta bilderna så dåliga och därför fejkade man "bra" bilder, för att ... anledningar.

Du skämmer ut dig varenda gång du skriver någonting och faktumet att du inte inser och accepterar att du har fel är pinsamt.
Jag har sagt att om allt står kvar så kommer jag tro på att dom faktiskt var där, det stämmer.
Citera
2026-06-21, 10:04
Medlem
Citat:
Jag har sagt att om allt står kvar så kommer jag tro på att dom faktiskt var där, det stämmer.

Det tvivlar jag starkt på, du kommer troligtvis säga att det är cgi och fejk.
Citera
2026-06-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det tvivlar jag starkt på, du kommer troligtvis säga att det är cgi och fejk.
Det är möjligt. Jag tycker hela frågan är meningslös, det jag är intresserad av är Artemis och SpaceX. Om dom lyckas så är det början på något nytt i mänsklighetens historia.
Citera
2026-06-21, 10:26
Medlem
Citat:
Det är möjligt. Jag tycker hela frågan är meningslös, det jag är intresserad av är Artemis och SpaceX. Om dom lyckas så är det början på något nytt i mänsklighetens historia.

Samma sak där, du kommer fortsätta att säga att allt är fejk, bluff och cgi.

Det är ju bara att ta Apollo och Artemis II som exempel, du är ohjälpligt fast i ditt kaninhål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in