2026-06-20, 21:18
Medlem
Man har alltså använt en funktion speciellt framtagen för att avslöja fejkade bilder, visat bilder på en massa olika grejer och däribland bilder tagna på månen. AI:n svarade att dom kinesiska bilderna var äkta men att dom amerikanska var fejk.
Citera
2026-06-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
10 000 bilder i ultrahög kvalitet och råmaterial, usla bilder?

Igen, tröttnar du inte på dig själv när du gång på gång säger så otroligt efterblivna saker?
10 000 bilder varav många är fejk enligt forskarna som jobbar med AI. Kanske alla. Inte så konstigt att dom är så bra tagna...
Citera
2026-06-20, 21:23
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
10 000 bilder varav många är fejk enligt forskarna som jobbar med AI. Kanske alla. Inte så konstigt att dom är så bra tagna...

Inte en enda forskare "som jobbar med ai" säger att bilderna är fejk. Dom enda personerna som säger att det är fejk är folk som har en iq under sin skostorlek. Ai säger inte heller att det är fejk, ai säger snarare att det är bevisat till 100% att man har varit på månen.

Det är väldigt få bilder av alla +10 000 bilder som är bra tagna, det är därför man har valt ut just dom som är bra. Är det verkligen så svårt att förstå?
Citera
2026-06-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Inte en enda forskare "som jobbar med ai" säger att bilderna är fejk. Dom enda personerna som säger att det är fejk är folk som har en iq under sin skostorlek. Ai säger inte heller att det är fejk, ai säger snarare att det är bevisat till 100% att man har varit på månen.

Det är väldigt få bilder av alla +10 000 bilder som är bra tagna, det är därför man har valt ut just dom som är bra. Är det verkligen så svårt att förstå?
Titta på dom länkade videosnuttarna jag länkade.
Citera
2026-06-20, 21:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Om dom verkligen var på månen så tog dom kanske så usla bilder att dom inte gick att använda.

Bara titta i arkiven - det finns väldigt många usla bilder.
Citera
2026-06-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Bara titta i arkiven - det finns väldigt många usla bilder.
Ja så där har vi kanske en anledning till att fejka bilder. Folk vill så klart se bra bilder.
Citera
2026-06-20, 21:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ja så där har vi kanske en anledning till att fejka bilder. Folk vill så klart se bra bilder.

Citat:

Så när du får veta att alla inte alls är bra, då är det bara för dig att byta spår.

Förstår du inte att folk bara skrattar åt sådan argumentation?
Citera
2026-06-20, 21:44
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Titta på dom länkade videosnuttarna jag länkade.

30 sekunder på ryska (är det ens rätt översatt?) utan kontext där Googles ai ska säga att bilderna är fejk?

Är det "forskare som jobbar med ai"?

Citat:

Och därför valde NASA ut dom bilderna som blev bra?
Vad skulle poängen vara med att fejka "bra" bilder när man hade riktiga "dåliga" bilder?
Citera
2026-06-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Så när du får veta att alla inte alls är bra, då är det bara för dig att byta spår.

Förstår du inte att folk bara skrattar åt sådan argumentation?
Nej för jag bytte inte spår, jag citerade DrOutlaw.
Citera
2026-06-20, 21:58
Medlem
Citat:
Har alla AI analyserat bilderna? Har du nån källa på det?

Jag har kollat med 5st olika AI - varav 2 var kinesiska.

Och nu försöker du slingra dig. Ditt argument var att "de" har "fejkat" AI för att dölja den stora konspirationen. Varpå jag påpekade att enligt dig så handlar det inte längre om att det bara är NASA som är inblandade utan även Google, OpenAI och kinesiska DeepSeek.

Och så utvecklade jag det till att man kan få ett hum om hur urbota dum en konspirationsteori är genom att göra en bedömning om hur många som måste vara inblandade. Och när du nu börjar yra om det är är hundra eller bara 99 AI's som är med i komplotten så är det ett tydligt tecken på att konspirationsteorin är mer än urbota dum.
Citera
2026-06-20, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag har kollat med 5st olika AI - varav 2 var kinesiska.

Och nu försöker du slingra dig. Ditt argument var att "de" har "fejkat" AI för att dölja den stora konspirationen. Varpå jag påpekade att enligt dig så handlar det inte längre om att det bara är NASA som är inblandade utan även Google, OpenAI och kinesiska DeepSeek.

Och så utvecklade jag det till att man kan få ett hum om hur urbota dum en konspirationsteori är genom att göra en bedömning om hur många som måste vara inblandade. Och när du nu börjar yra om det är är hundra eller bara 99 AI's som är med i komplotten så är det ett tydligt tecken på att konspirationsteorin är mer än urbota dum.
Jag har sagt att AI har avslöjat bilderna som fejk. Inget annat.
Citera
2026-06-20, 22:01
Medlem
Citat:
Jag har sagt att AI har avslöjat bilderna som fejk. Inget annat.

Men nu säger ju att AI att bilderna inte är fejk.

Varpå du drar till med att "de" minsann har "fixat" alla AI så att de numera ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in