2026-06-21, 04:14
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så du sitter här och dömer mot förintelsen utifrån din extremt ringa kunskap om det du babblar om…?

Du är alltså helt omedveten om att det finns tusentals dokumenterade vittnesmål, som är helt oberoende av våra dra, och som är givna på olika tidspunkter och olika platser, från förövarnas sida vilket handlar om folk inom SS på olika nivåer, företag som levererade tjänster/produkter till SS och naziregimen, järnvägspersonal, läkare, massor av civila tyskar som inte var judar, militärer från alla inblandade nationer, personal från Röda Korset etc etc etc. Vilka sen vid kontroll visat sig vara samstämmiga med vad som uppges i dokumentation i massor som bevarats på olika platser, beslagtagits eller återfunnits vid olika tidpunkter, som dessutom kunnat styrkas av forensiska fynd etc etc..

Du kan ju läsa om det i dessa länkar…
https://www.ushmm.org/antisemitism/holocaust-denial-and-distortion/evidence-documentation-holocaust
https://en.wikipedia.org/wiki/Evidence_and_documentation_for_the_Holocaust

Och en inte så liten lista på publicerade bevis för förintelsen…
https://holocaustcontroversies.blogspot.com/2012/10/index-of-published-evidence-on.html

Nu är det ju ett bra läge för dig att som mången förnekare före dig, kasta fram påståendet (som ingen någonsin kunnat bevisa) att dokumenten etc etc är fake, och de tyskar och SS som vittnat om förintelsen alla är torterade för att bekänna…..

Den som dömer är du och dina kollegor, ni pådyvlar mig åsikter jag inte framfört och drar era slutsatser utifrån det. Under alla år jag varit medlem på FB har jag bara besökt revisionism ett fåtal gånger, och varje gång har jag fått en obehaglig känsla av rigida människor som dig själv. Det räcker att man är nyfiken och ställer frågor för att stämplas som förintelseförnekare.

Jag kan säga såhär: Ni har fått mig att bli mer kritisk mot förintelsen och judar, inte mindre.
Citera
2026-06-21, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Den som dömer är du och dina kollegor, ni pådyvlar mig åsikter jag inte framfört och drar era slutsatser utifrån det. Under alla år jag varit medlem på FB har jag bara besökt revisionism ett fåtal gånger, och varje gång har jag fått en obehaglig känsla av rigida människor som dig själv. Det räcker att man är nyfiken och ställer frågor för att stämplas som förintelseförnekare.

Jag kan säga såhär: Ni har fått mig att bli mer kritisk mot förintelsen och judar, inte mindre.

Jaha, du säger det….
Och du har inte själv på minsta sätt bidragit med hur andra ska uppfatta dig…? Har du tagit till dig en enda av alla de förklaringar (vetenskapligt belagda dessutom…) om förintelsen som jag eller andra givit dig?
Nej just det, du har bara viftat bort alla förklaringar etc som du serverats och hoppat till nästa tuva och kastat fram nya påståenden eller frågor.

Som jag redan förklarat så är det absolut inga fel i att fråga om man undrar över nåt, men om man sen ignorerar alla svar man får som inte passar den egna tron om nåt och heller inte själv kan stödja den tron med nåt seriöst, så har man problem, då får man skylla sig själv om man blir betraktad som oseriös eller som förnekare etc utifrån vad det hela handlar om.

Du har helt enkelt dig själv att skylla i detta för du uppför dig inte seriöst, du ÄR en konspirationstroende stolle, eller varför har du den texten du har i din signatur t ex…?
Citera
2026-06-21, 05:52
Medlem
Citat:
Hur vet du att vittnena till förintelsen är oberoende? De historier jag hört kommer i princip uteslutande från judarna själva.

Så du menar att bara för att de historier du hört kommer från judar, så kan de inte vara oberoende av varandra….?

Har du verkligen kollat upp detta, läst en mängd vittnesmål (inte bara ”historier”) och jämfört dessa med vilka autentiska dokument det finns som ev kan säga samma sak, eller andra vittnesmål från judar, naziregimen, SS eller andra som också säger samma sak, och om dessa sen kan stämma med t ex forensiska fynd etc, och var alla dessa vittnesmål, dokument, forensiska fynd etc hittats, och när…..? Det har du såklart inte gjort, men ändå verkar du ha bestämt dig för att det nog är nåt fuffens….?

Vetenskapen har däremot gjort det jag beskrev, och det grundligt, och sett att vittnesmålen, och annat är oberoende av varandra. Detta har hundratals om inte tusentals forskare gjort genom åren när de granskat vittnesmål, arkiv, forensiska fynd etc etc mot varandra.

Men du kanske tycker du vet mer och bättre än den seriösa historievetenskapen om allt detta…?
Varför skulle du annars komma smygande med dina tvivlande ”frågor”….?
Citera
2026-06-21, 06:48
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så du menar att bara för att de historier du hört kommer från judar, så kan de inte vara oberoende av varandra….?

Har du verkligen kollat upp detta, läst en mängd vittnesmål (inte bara ”historier”) och jämfört dessa med vilka autentiska dokument det finns som ev kan säga samma sak, eller andra vittnesmål från judar, naziregimen, SS eller andra som också säger samma sak, och om dessa sen kan stämma med t ex forensiska fynd etc, och var alla dessa vittnesmål, dokument, forensiska fynd etc hittats, och när…..? Det har du såklart inte gjort, men ändå verkar du ha bestämt dig för att det nog är nåt fuffens….?

Vetenskapen har däremot gjort det jag beskrev, och det grundligt, och sett att vittnesmålen, och annat är oberoende av varandra. Detta har hundratals om inte tusentals forskare gjort genom åren när de granskat vittnesmål, arkiv, forensiska fynd etc etc mot varandra.

Men du kanske tycker du vet mer och bättre än den seriösa historievetenskapen om allt detta…?
Varför skulle du annars komma smygande med dina tvivlande ”frågor”….?
Smygande?
Jag är kristen och intresserar mig därför för relationen mellan just kristna och judar. När förbud mot kritik av förintelsen är en het fråga samtidigt som Israel blir allt aggressivare så är det naturligt att man blir nyfiken på vad som pågår.

Dagens unga har inte utsatts för lika hård propaganda i skolorna som äldre generationer. Förintelseöverlevare som bjuds in att berätta sina historier och skräckinfo. som Om detta må ni berätta hade inte gått hem i skolorna på samma sätt idag då, många unga är muslimer med en annan syn på judar och förintelsen.

Min signatur är inte speciellt kontroversiell, allt fler ser att utvecklingen av Sverige går åt fel håll.

Igen är längre rädd för att bli kallad rasist, fascist, klimatförnekare, vaccinförnekare eller ens antisemit. Folk ser vad som händer i världen och litar till sitt sunda förnuft i en värld där länkkrig har blivit ett moment 22.

Om jag vore lika paranoid som dig skulle jag gissa att du och dina gelikar helt enkelt saboterar den här forumdelen för att ni vill att den ska stängas. Personligen lämnar jag den frivilligt då det finns för många knasbollar här.

Ha de.
Citera
2026-06-21, 07:52
Medlem
Citat:
Smygande?
Jag är kristen och intresserar mig därför för relationen mellan just kristna och judar. När förbud mot kritik av förintelsen är en het fråga samtidigt som Israel blir allt aggressivare så är det naturligt att man blir nyfiken på vad som pågår.

Som sagt, det är absolut inget fel att undra och fråga, det som blir dumt är när folk vägrar ta till sig de seriösa fakta som de får serverade, bara för att de inte passar deras åsikter…

Citat:
Dagens unga har inte utsatts för lika hård propaganda i skolorna som äldre generationer.

Hur vet du det….? Snarare är det mer propaganda i samhället idag än förr, med tanke på hur mycket lättare det är att sprida propaganda idag än förr.

Sen är det heller inte per automatik att propaganda alltid måste vara felaktig, det kan ju även vara sant det som det propageras för eller om, därför är det viktigt att väga allt mot vilka fakta som vetenskapen har om aktuellt ämne.

Citat:
Förintelseöverlevare som bjuds in att berätta sina historier och skräckinfo. som Om detta må ni berätta hade inte gått hem i skolorna på samma sätt idag då, många unga är muslimer med en annan syn på judar och förintelsen.

Må så vara, men menar du att det överlevare berättar aldrig kan vara sant…?

Citat:
Min signatur är inte speciellt kontroversiell, allt fler ser att utvecklingen av Sverige går åt fel håll.

Sådant gnäll har det alltid funnits folk som gnölat om, i alla tider…

Citat:
Igen är längre rädd för att bli kallad rasist, fascist, klimatförnekare, vaccinförnekare eller ens antisemit. Folk ser vad som händer i världen och litar till sitt sunda förnuft i en värld där länkkrig har blivit ett moment 22.

Hur met man att folks sunda förnuft är dugligt nog att avgöra saker som de har ringa eller noll kunskaper om….?
Vad är det för fel med länkar om de går till seriösa bekräftade vetenskapliga teorier?

Citat:
Om jag vore lika paranoid som dig skulle jag gissa att du och dina gelikar helt enkelt saboterar den här forumdelen för att ni vill att den ska stängas.

Jaha, så jag är paranoid när jag argumenterar mot ditt svamlande genom att redovisa seriösa vetenskapliga fakta och teorier…..?

Nej, jag tycker denna forumdel är väldigt intressant då man kan få diskutera med folk och se hur extremt dåliga kunskaper de har om händelser i förintelsen, och trots det dömer hela förintelsen som bluff.

Citat:
Personligen lämnar jag den frivilligt då det finns för många knasbollar här.

Ha de.

Ett rätt pinsamt sätt att smita undan från diskussioner och argument fakta du inte själv klarar att bemöta seriöst…

Har du funderingar på nåt inom förintelsen, må det vara kremeringarna, gaskamrarna eller vad som, ta det gärna i lämplig tråd, så ska du få svar och fakta som förklarar och du kan lära dig och få mer kunskap.
Citera
2026-06-27, 12:18
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Vad har samhällsutvecklingen med Förintelseförnekelse att göra?

Citat:
Igen [sic!] är längre rädd för att bli kallad rasist, fascist, klimatförnekare, vaccinförnekare eller ens antisemit. Folk ser vad som händer i världen och litar till sitt sunda förnuft i en värld där länkkrig har blivit ett moment 22.
Om det anses tillhöra sunt förnuft att vara rasist, fascist, klimatförnekare, vaccinförnekare och/eller antisemit så... Ja, jag betackar mig för sådant!

Citat:
Om jag vore lika paranoid som dig skulle jag gissa att du och dina gelikar helt enkelt saboterar den här forumdelen för att ni vill att den ska stängas. Personligen lämnar jag den frivilligt då det finns för många knasbollar här.

Ha de.
Vem eller vilka saboterar, sa du?? Och hur skulle vi i så fall "sabotera"?????
Citera
2026-06-27, 20:05
Medlem
Citat:

Ha de.

Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey

Vem eller vilka saboterar, sa du?? Och hur skulle vi i så fall "sabotera"?????

Ja det kan man ju undra, vad som menas med det om att sabotera….
Det blev en knasboll mindre när Pripps0.0 fegade ur och försvann när denne inte klarade av en seriös diskussion eller styrka sina påståenden…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in