2026-06-21, 02:34
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag har inga problem med att det alltid kommer att finnas en ny dag i en värld utan förtryck och nöd.
Det är en fin tanke, men som du märker finner vi varje dag på nytt en värld präglad av förtryck och nöd.
Citera
2026-06-21, 02:38
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det är en fin tanke, men som du märker finner vi varje dag på nytt en värld präglad av förtryck och nöd.
Här är det så men förtryckare och andra orättfärdiga är inte värdiga det fullkomliga livet.
Citera
2026-06-21, 02:50
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Här är det så men förtryckare och andra orättfärdiga är inte värdiga det fullkomliga livet.
Då sträcker du inte medlidande och kärlek till varje varelse inom existensen. Det är ett partiskt ställningstagande och dessutom dömande.

Jag tar ett annat ställningstagande: jag anser att alla är det. Det beror dock på vad du och jag menar med det ”fullkomliga” livet, givetvis.

Men jag gör inga undantag... alla varelser ska frigöras.

De som vi betraktar som de mest klandervärda, förtryckande och orättfärdiga är de som behöver mest hjälp.
Citera
2026-06-21, 03:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Då sträcker du inte medlidande och kärlek till varje varelse inom existensen. Det är ett partiskt ställningstagande och dessutom dömande.

Jag tar ett annat ställningstagande: jag anser att alla är det. Det beror dock på vad du och jag menar med det ”fullkomliga” livet, givetvis.

Men jag gör inga undantag... alla varelser ska frigöras.

De som vi betraktar som de mest klandervärda, förtryckande och orättfärdiga är de som behöver mest hjälp.
Det kan tyckas själviskt att sortera bort dem men där de tillåts verka är livet inte fullkomligt.
Citera
2026-06-21, 03:12
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Det kan tyckas själviskt att sortera bort dem men där de tillåts verka är livet inte fullkomligt.
Således, för att göra livet fullkomligt måste vi verka inom livet för att göra det så. Även om det kanske aldrig kan bli så, och även om det kanske inte är möjligt, finns det inget annat val.

Och skulle det vara så, upprätthåller vi genom att göra det en balans där förtryck och orättfärdighet aldrig kommer att triumfera.
Citera
2026-06-21, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Ska säga till dig att varenda själ som vandrar vidare efter döden är likadan.
Så är det, ytterst är vi alla och allt en och samma energi som kontinuerligt vandrar vidare i de olika manifestationerna av sig som utgör alltet, allt är ett.
Senast redigerad av Kirev 2026-06-21 kl. 03:22.
Citera
2026-06-21, 05:45
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Så är det, ytterst är vi alla och allt en och samma energi som kontinuerligt vandrar vidare i de olika manifestationerna av sig som utgör alltet, allt är ett.

Men att bortse från skillnader i dessa manifestationer bör inte göras. För i praktiken är differentiering och skillnad ett faktum som gäller i vår vardag.

Se separation och se enhet.
Citera
2026-06-21, 07:54
Medlem
Citat:
Ska säga till dig att varenda själ som vandrar vidare efter döden är likadan.
Så är det, ytterst är vi alla och allt en och samma energi som kontinuerligt vandrar vidare i de olika manifestationerna av alltet, allt är ett.
Citera
2026-06-21, 10:09
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Så är det, ytterst är vi alla och allt en och samma energi som kontinuerligt vandrar vidare i de olika manifestationerna av alltet, allt är ett.

Alla är vi en själ som vandrar vidare efter att vi lämnat köttet.

Ibland undrar om det inte är försent.

Den döde efter dödsögonblicket kan se höra och förstå allt runt omkring sig.
Citera
2026-06-21, 10:12
Avstängd
TwoThousands avatar
Ja har man gjort sig skyldig till grova brott mot Gud kan man också stå för konsekvensen av det.

Jag föreslår att alla människor upphör med att offra gåvor till det sataniska bestialiska odjuret.
Citera
2026-06-21, 10:33
Avstängd
TwoThousands avatar
Förstår du mina ord, tillbe inte odjuren något mer.
Citera
2026-06-21, 10:36
Medlem
Citat:

Den döde efter dödsögonblicket kan se höra och förstå allt runt omkring sig.
Situational awareness behöver du inte dö för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in