2026-06-20, 14:08
  #25
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
1. Empati, vilja till att hjälpa.
2. Tanke att problem som orsakas av invandring så som segregation går att stävja.


Ja, det är en märklig form av empati då många av dessa v- och mp-väljare letar efter blattefria skolor, bosätter sig i väldigt svenska områden etc.
På ett vis påminner de därför om forna tiders rika välgörenhet-tanter som förtjust klappade händerna när de små fattiga barnen visade upp kläder som societen hade skänkt...
Sedan hem i droskan till villan...

De satte inte gärna ner foten i fattiga områden, likadant är det med dagens vänster.
Citera
2026-06-20, 14:13
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Ja, det är en märklig form av empati då många av dessa v- och mp-väljare letar efter blattefria skolor, bosätter sig i väldigt svenska områden etc.
På ett vis påminner de därför om forna tiders rika välgörenhet-tanter som förtjust klappade händerna när de små fattiga barnen visade upp kläder som societen hade skänkt...
Sedan hem i droskan till villan...

De satte inte gärna ner foten i fattiga områden, likadant är det med dagens vänster.

Nja inget jag direkt känner igen men visst finns det säkert sådana med. Känns som att många som röstar mp och v inte har något emot att tex bo i områden med blandad befolkning. Men riktiga ghetton är det nog knappast någon som vill bo i oavsett partitillhörighet.
Citera
2026-06-20, 14:20
  #27
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Blir en bra kombo när S vid ev valvinst ska samarbeta med MP, V och C, 😃.
Alla blivande nya svenskar i u-länderna i Afrika, Asien och Mellanöstern håller tummarna.
Citera
2026-06-20, 16:17
  #28
Medlem
Wyrdkins avatar
De ledande opec- länderna har länge jobbat för att bli av med sitt oljeberoende. De har enorma bankväsen bla.

Nej ni svärjevänner behöver inte oroa er för just detta scenario. Oroa er mer för att Israel ska bomba arabländer.
Citera
2026-06-20, 16:25
  #29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Det ironiska är att araber anses kunna döda för varann. Men de vill inte ens ta hand om 2M araber i Gaza. Fast det finns oändligt med öken i grannlandet Egypten där de kunde bo.

Så, nej, araber kommer inte att hjälpa varann. Araber kommer inte att utkonkurrera någon. Det kommer inte att produceras något i arabländer som väst vill köpa utöver olja. Islam gör att de för evigt kommer att fokusera på religion och syskonäktenskap.
Citera
2026-06-20, 17:36
  #30
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det ironiska är att araber anses kunna döda för varann. Men de vill inte ens ta hand om 2M araber i Gaza. Fast det finns oändligt med öken i grannlandet Egypten där de kunde bo.

Så, nej, araber kommer inte att hjälpa varann. Araber kommer inte att utkonkurrera någon. Det kommer inte att produceras något i arabländer som väst vill köpa utöver olja. Islam gör att de för evigt kommer att fokusera på religion och syskonäktenskap.

Så 2 miljoner ska bo i en öken? Hör du inte själv hur dumt det låter?
Citera
2026-06-20, 18:05
  #31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Så 2 miljoner ska bo i en öken? Hör du inte själv hur dumt det låter?
Haha du kanske inte vet att Gaza är en ren öken som är bara 1x4 mil? Och man kan inte odla något där eller ha djur så de har fått all mat via FN-båtar de senaste 30 åren. Gaza-folket är världens största bidragsfolk och självklart tar inte Egypterna i palestinier ens med tång.
Citera
2026-06-20, 18:40
  #32
Medlem
Europes avatar
Annalkande? Vi har ju haft en tsunami från Mellanöstern i flera årtionden.

Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Nja inget jag direkt känner igen men visst finns det säkert sådana med. Känns som att många som röstar mp och v inte har något emot att tex bo i områden med blandad befolkning. Men riktiga ghetton är det nog knappast någon som vill bo i oavsett partitillhörighet.

När jag var bjuden på buffé, så fanns ett stort antal lokala miljöpartistiska politiker på plats. Samtliga var vita. Det är enda gången sedan 1980-talet som jag här i Stockholm har sett endast vita på en arbetsplats eller i en organisation. Ja, förutom när jag gick på veterinärlinjen, om vi räknar med Uppsala. Inte ens nynazistiska grupperingar brukar vara så helvita.

Det är även känt att miljöpartister umgås med färre invandrare från utomeuropeiska länder jämfört med folk som röstar på andra partier. Två tredjedelar av dem angav i en undersökning att de inte inte känner någon utomeuropeisk invandrare (se längst ned i den länkade artikeln). För SD-väljare var det snarare tvärtom, nästan två tredjedelar av dem angav sig känna en utomeuropeisk invandrare, medan 56% av samtliga angav sig ha en utomeuropeisk invandrare som vän/nära bekant. Miljöpartisterna brist på utomeuropeiska bekanta är desto mer anmärkningsvärt, då MP-väljare i första hand finns i städerna där även en stor majoritet av alla utomeuropeiska invandrare bor.

https://www.svd.se/a/alMWM/vi-svenskar-ser-oss-som-en-moralisk-stormakt

Så oavsett om du känner till det, så är det uppenbart att inga undviker utomeuropeiska invandrare så paniskt som miljöpartister gör (med undantag för de representanter för Muslimska brödraskapet som tilläts verka inom partiet, men jag har inte koll på om det finns lika många kvar av dem i partiet idag som för 10 år sedan).
__________________
Senast redigerad av Europe 2026-06-20 kl. 18:45.
Citera
2026-06-20, 19:29
  #33
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Haha du kanske inte vet att Gaza är en ren öken som är bara 1x4 mil? Och man kan inte odla något där eller ha djur så de har fått all mat via FN-båtar de senaste 30 åren. Gaza-folket är världens största bidragsfolk och självklart tar inte Egypterna i palestinier ens med tång.

Nej, gaza är inte ren öken. Gaza har ganska skönt medelhavsklimat då det ligger så nära havet.

Jo man kan odla massvis med saker där, vad tror du man gör på de israeliska bosättningarna?

Jo man kan ha djur där. Den här fattar jag verkligen inte.

Den främsta importen av mat till Gaza sker förövrigt från Egypten via Israel.

Var fick du all den här konstiga hittepåinfon från? Proisraeliska facebookposter?

Ska ge sig ett tips, dubbelkolla allt. Kolla gärna min info på ex en ai eller google så slipper du se ut som ett fån på publika forum.
__________________
Senast redigerad av Wyrdkin 2026-06-20 kl. 19:43.
Citera
2026-06-20, 21:54
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
De ledande opec- länderna har länge jobbat för att bli av med sitt oljeberoende. De har enorma bankväsen bla.

Nej ni svärjevänner behöver inte oroa er för just detta scenario. Oroa er mer för att Israel ska bomba arabländer.
Du tror att räcker för att hålla 400 miljoner araber som snabbt ökar i antal vid liv? Det tror inte jag.
Citera
2026-06-20, 22:17
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Om det fortfarande finns svenskar som röstar S få betyder det att vi håller på att gå under som civilisation.

Rätt åt oss isåfall. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2026-06-20, 23:12
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Kina kan faktiskt bidra till att styra upp och förbättra både Mellanöstern och Afrika. Då kommer färre lockas att emigrera. Därför ska inte EU fördöma kineserna även om dom ogillar deras inrikespolitik.

Kineserna är som Ryssar, dom ockuperar, söndrar och drar.

Du är knäpp om du tror att Kineserna kommer förbättra saker, de köper upp och sedan utnyttjar Afrikaner som slavar.
Den vite mannen gjorde mer för den svarta mannen där nere än vad kineser någonsin kommer göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in