Annalkande? Vi har ju haft en tsunami från Mellanöstern i flera årtionden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Elpianot
Nja inget jag direkt känner igen men visst finns det säkert sådana med. Känns som att många som röstar mp och v inte har något emot att tex bo i områden med blandad befolkning. Men riktiga ghetton är det nog knappast någon som vill bo i oavsett partitillhörighet.
När jag var bjuden på buffé, så fanns ett stort antal lokala miljöpartistiska politiker på plats. Samtliga var vita. Det är enda gången sedan 1980-talet som jag här i Stockholm har sett endast vita på en arbetsplats eller i en organisation. Ja, förutom när jag gick på veterinärlinjen, om vi räknar med Uppsala. Inte ens nynazistiska grupperingar brukar vara så helvita.
Det är även känt att miljöpartister umgås med färre invandrare från utomeuropeiska länder jämfört med folk som röstar på andra partier. Två tredjedelar av dem angav i en undersökning att de inte inte känner någon utomeuropeisk invandrare (se längst ned i den länkade artikeln). För SD-väljare var det snarare tvärtom, nästan två tredjedelar av dem angav sig känna en utomeuropeisk invandrare, medan 56% av samtliga angav sig ha en utomeuropeisk invandrare som vän/nära bekant. Miljöpartisterna brist på utomeuropeiska bekanta är desto mer anmärkningsvärt, då MP-väljare i första hand finns i städerna där även en stor majoritet av alla utomeuropeiska invandrare bor.
https://www.svd.se/a/alMWM/vi-svenskar-ser-oss-som-en-moralisk-stormakt
Så oavsett om du känner till det, så är det uppenbart att inga undviker utomeuropeiska invandrare så paniskt som miljöpartister gör (med undantag för de representanter för Muslimska brödraskapet som tilläts verka inom partiet, men jag har inte koll på om det finns lika många kvar av dem i partiet idag som för 10 år sedan).