2026-06-21, 11:44
  #37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Nej, gaza är inte ren öken. Gaza har ganska skönt medelhavsklimat då det ligger så nära havet.

Jo man kan odla massvis med saker där, vad tror du man gör på de israeliska bosättningarna?

Jo man kan ha djur där. Den här fattar jag verkligen inte.

Den främsta importen av mat till Gaza sker förövrigt från Egypten via Israel.

Var fick du all den här konstiga hittepåinfon från? Proisraeliska facebookposter?

Ska ge sig ett tips, dubbelkolla allt. Kolla gärna min info på ex en ai eller google så slipper du se ut som ett fån på publika forum.
Noterar noll faktalänkar så ord står mot ord, och här en bild på Gaza, denna gröna oas nära havet med odlingar och djurliv enligt dig. Egypten ligger förresten också nära medelhavet. Även det en sandöken utöver nil-deltat. Så konstigt.

https://www.nzz.ch/english/satellite-images-show-extent-of-gazas-wartime-destruction-ld.1848123
Citera
2026-06-21, 11:54
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag kan se flera stora strömmar därifrån.

1. Gaza och Västbanken. Israel vill genomföra en etnisk rensning av palestinierna i dessa områden och inget arabland vill ta emot dem. Även Israels aggression mot Libanon kan skapa strömmar.

2. Överbefolkning och befolkningstillväxt utan ekonomisk utveckling. Fler vill söka sig därifrån av ekonomiska skäl.

3. Försämrad tillgång till vatten. Mindre nederbörd i regionen. Idag faller mycket mindre nederbörd i tex Irak och Syrien än för några årtionden sedan. Leder till minskad möjlighet att försörja befolkning. Dammprojekt i Turkiet och Etiopien påverkar tillgången på vatten starkt i länder som Irak och Egypten.

4. Politisk och religiös instabilitet. Många länder är diktaturer och där politisk islam är den enda seriösa oppositionen.

Israel har sitt "Greater Israel Project" så det stannar nog inte vid Libanon. De vill ha delar av både Turkiet och Egypten också.

https://mepei.com/greater-israel-an-ongoing-expansion-plan-for-the-middle-east-and-north-africa/

Att USA har hållit på att destabilisera mellanöstern under VÄLDIGT lång tid är knappast en hemlighet. Det är så den sittande regeringen i Iran kom till. De hade en demokratiskt vald president, Mosaddegh, som ville nationalisera oljan. Det kunde såklart inte USA tillåta så de störtade honom - Operation Ajax. Sen ledde det ena till det andra och det slutade med att Islamisterna till sist tog makten och har haft den sedan dess.

När det kommer till nederbörden är det inte heller helt uteslutet att den åtminstone delvis är fabricerad. Iran har beskyllt USA/Israel för att ligga bakom deras torka. USA var och kladdade på vädret redan under Vietnam kriget - Operation Popeye. Sen finns det ett fördrag som förbjuder den här sortens krigföring (Enmod Treaty) och sådana fördrag görs inte om inte teknologin finns.
__________________
Senast redigerad av mEkM2 2026-06-21 kl. 11:58.
Citera
2026-06-21, 13:51
  #39
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Noterar noll faktalänkar så ord står mot ord, och här en bild på Gaza, denna gröna oas nära havet med odlingar och djurliv enligt dig. Egypten ligger förresten också nära medelhavet. Även det en sandöken utöver nil-deltat. Så konstigt.

https://www.nzz.ch/english/satellite-images-show-extent-of-gazas-wartime-destruction-ld.1848123

Haha också postar han ett totalt sönderbombat gaza. Är du på riktigt?

Så skulle även Stockholm se ut om det blivit sönderbombat, betyder inte att det är en öken. Gaza är inte öken och jag tänker inte ens bemöda mig att "posta en bild" om det är på den infantila nivån du lägger dig.
Citera
2026-06-21, 16:29
  #40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Haha också postar han ett totalt sönderbombat gaza. Är du på riktigt?

Så skulle även Stockholm se ut om det blivit sönderbombat, betyder inte att det är en öken. Gaza är inte öken och jag tänker inte ens bemöda mig att "posta en bild" om det är på den infantila nivån du lägger dig.
Det finns inga träd eller skogar på bilden. Titta en gång till. Det bodde 2.1M människor på 1x4 mil, det fanns bara hus och sand och en dalgång. Mer sand. Och en strand. Mer sand.

Jag tror öknar i mellanöstern är okända för dig. Fast i princip allt där nere är en sandöken och den stora Sinai-öknen är granne till Gaza. Ändå ovanligt inkompetent.
__________________
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-21 kl. 16:33.
Citera
2026-06-21, 18:03
  #41
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det finns inga träd eller skogar på bilden. Titta en gång till. Det bodde 2.1M människor på 1x4 mil, det fanns bara hus och sand och en dalgång. Mer sand. Och en strand. Mer sand.

Jag tror öknar i mellanöstern är okända för dig. Fast i princip allt där nere är en sandöken och den stora Sinai-öknen är granne till Gaza. Ändå ovanligt inkompetent.

Det finns inga träd för att allt är sönderbombat eler nedhugget för att folk behövde värma sig med eld din jubelidiot. Sen är är avsaknad av träd eller skogar inte öken. Du är så jävla blåst. Ska ställa frågan direkt till chatgpt eftersom du är för inept.

Är gaza en öken?

Nej, Gaza är inte en öken.
Gaza Strip ligger vid Medelhavet och har ett varmt, torrt klimat med milda vintrar. Landskapet består främst av kustslätt, sanddyner, jordbruksmark och tätbebyggda områden.
Det regnar betydligt mindre än i Sverige, men mer än i en riktig öken. Historiskt har man odlat bland annat citrusfrukter, oliver, grönsaker och spannmål där.
Däremot gränsar Gaza till områden som är betydligt torrare, särskilt Negev, som klassas som öken.
Så Gaza kan beskrivas som torrt och delvis sandigt, men det är inte en öken.
__________________
Senast redigerad av Wyrdkin 2026-06-21 kl. 18:07.
Citera
2026-06-21, 18:52
  #42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Det finns inga träd för att allt är sönderbombat eler nedhugget för att folk behövde värma sig med eld din jubelidiot. Sen är är avsaknad av träd eller skogar inte öken. Du är så jävla blåst. Ska ställa frågan direkt till chatgpt eftersom du är för inept.

Är gaza en öken?

Nej, Gaza är inte en öken.
Gaza Strip ligger vid Medelhavet och har ett varmt, torrt klimat med milda vintrar. Landskapet består främst av kustslätt, sanddyner, jordbruksmark och tätbebyggda områden.
Det regnar betydligt mindre än i Sverige, men mer än i en riktig öken. Historiskt har man odlat bland annat citrusfrukter, oliver, grönsaker och spannmål där.
Däremot gränsar Gaza till områden som är betydligt torrare, särskilt Negev, som klassas som öken.
Så Gaza kan beskrivas som torrt och delvis sandigt, men det är inte en öken.
Googla Sinai-öknen som börjar 2 km från Gazas södra gräns och också ligger vid medelhavet och är en öken. Glad att kunna hjälpa till.

Gaza var ett av världens mest tätbebyggda områden med 5900 invånare per kvm. Bara Hong Kong bland större städer har mer.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_l%C3%A4nder_efter_befolkningst%C3% A4thet
Sverige har 27 och USA 37.

Så, nej, de hade inga bondgårdar i gaza som försörjde gaza-borna.
__________________
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-21 kl. 18:58.
Citera
2026-06-21, 21:38
  #43
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Googla Sinai-öknen som börjar 2 km från Gazas södra gräns och också ligger vid medelhavet och är en öken. Glad att kunna hjälpa till.

Gaza var ett av världens mest tätbebyggda områden med 5900 invånare per kvm. Bara Hong Kong bland större städer har mer.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_l%C3%A4nder_efter_befolkningst%C3% A4thet
Sverige har 27 och USA 37.

Så, nej, de hade inga bondgårdar i gaza som försörjde gaza-borna.

Varför ska jag googla sinai öknen när sinai inte är gaza? Sinai gränsar även mot Israel, är då Israel en öken? Jävla jubelidiot. Så chatgpt säger att gaza inte är en öken, ingenstans står det att det är en öken men du hävdar att det är en öken.

Att en plats stor som en mindre stad inte kan försörja sig själv med spannmål är inte konstigt. Stockholm kan inte heller försörja sig med mat är Stockholm en öken då?

Så nej att tvinga en bunt människor att bo i en öken är inte en bra ide trots att du tror detta.



Bara på flashback folks
__________________
Senast redigerad av Wyrdkin 2026-06-21 kl. 21:45.
Citera
2026-06-21, 21:48
  #44
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Man beräknar att exportinkomsterna till Mellanöstern om man först subtraherar oljeintäkterna motsvarar Finlands. Dvs bortåt fyrahundra miljoner araber producerar lika mycket som fem miljoner finnar.
Här i väst gör vi just nu vårt yttersta för att bli av med vårt oljeberoende. Tids nog kommer vi att lyckas med det. Hur skall då alla araber kunna försörja sig? På toppen av det har vi länder som Nigeria, Venezuela och Ryssland som också är helt beroende av olja. Norrbaggarna tror jag kommer att klara sig ändå
Arabvärlden kommer att förvandlas till ett Gaza gånger tvåhundra. Och givetvis kommer då enorma mängder araber att bege sig mot Europa.

Hur skall vi hantera det? Vad säger MP? Blir araberna vårt ansvar?
Jag tror inte att varken Mellanöstern eller Europa behöver oroa sig. Mellanöstern levde och frodades innan Västvärlden började konsumera olja i stor skala och man kommer att leva och frodas även efteråt. De här oljeaffärerna har aldrig kommit folken i Mellanöstern till del utan har istället hamnat hos enstaka familjer som har blivit perverst rika och sedan använt pengarna till gränslös lyx och vansinniga infall som att göra engelska fotbollslag från arbetarstäder till världsmetropoler.

Tro det eller ej, majoriteten av världens folk vill inte leva det västerländska livet. Man vill ha den västerländska materiella standarden men man vill inte ha västerländska värderingar på köpet. Så när oljeindustrin dyker kommer det inte att skapa fattigdom i Mellanöstern utan istället kommer Väst att tappa intresset för området och flytta ut. Sedan återgår folken där till att leva på samma sätt som man gör nu, minus Västs inblandning. Det är väl sådana som sultanen av Brunei som får se sina inkomster förtvina men de här familjerna är ändå generationellt rika så även dessa lär överleva i sina palats under överskådlig framtid.
Citera
2026-06-22, 13:30
  #45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Varför ska jag googla sinai öknen när sinai inte är gaza? Sinai gränsar även mot Israel, är då Israel en öken? Jävla jubelidiot. Så chatgpt säger att gaza inte är en öken, ingenstans står det att det är en öken men du hävdar att det är en öken.

Att en plats stor som en mindre stad inte kan försörja sig själv med spannmål är inte konstigt. Stockholm kan inte heller försörja sig med mat är Stockholm en öken då?

Så nej att tvinga en bunt människor att bo i en öken är inte en bra ide trots att du tror detta.



Bara på flashback folks
Jag skickar en översiktsbild som visar att gaza är en total stenöken, men chatgpt säger det motsatta så tror du på den. OK. Mitt påstående kommer från en person som bott i Gaza som jag känner, men vad kan väl hon veta.
Citera
2026-06-22, 20:58
  #46
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag skickar en översiktsbild som visar att gaza är en total stenöken, men chatgpt säger det motsatta så tror du på den. OK. Mitt påstående kommer från en person som bott i Gaza som jag känner, men vad kan väl hon veta.

Ja, chatgpt har mer rätt än din sönderbombade bild på gaza som du inte är minimalt utbildad att tyda förutom på ett högst amatörmässigt sätt. Vad din hittepåkompis säger är ej heller relevant i verkligheten.
Citera
2026-06-24, 09:02
  #47
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Nja inget jag direkt känner igen men visst finns det säkert sådana med. Känns som att många som röstar mp och v inte har något emot att tex bo i områden med blandad befolkning. Men riktiga ghetton är det nog knappast någon som vill bo i oavsett partitillhörighet.


Wake up..... Så är det ju hela tiden. Det finns ingen mp eller V som bor i Akalla eller Rosengård
De skiter på sig i smyg när sossarna pratar om tvångsblandning.
De tycker inte att "det är så trevligt att bo med dom" men MER INVANDRING ska dom minsann ha...
Citera
2026-06-24, 09:31
  #48
Medlem
Kollektiva boenden för oss nordliga där t.ex. 20 familjer och ensamstående bor tillsammans i samma hus med gemensamma kök och toaletter. Allt för att nationellt socialisera. För om dom ger sig på en sådan kåk, då kan man snabbt flera dussin personer gå ihop och försvara sig. Se bara hur vår samhällsmodell med singel-hushåll ständigt slutar med att snygga fransyskor får inbrott och blir våldtagna helt i ensamhet utan att kunna stoppa det. Även en brittisk tjej utsattes för denna typ av brott enligt informationen om pakistanska krigares förehavanden. Är det det vi vill? Att det ska bli så otroligt enkelt att hålla på och våldta oss i singel-hushåll? Hoppas att ni förstår makten i att samlas och socialisera i större hem.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in