2026-06-20, 10:45
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ungefär om det varit de senaste 70 åren eller så? Skillnaden förr var att de kom inte hit och de som kom stoppades vid gränsen. Hungriga negrer i Etiopien hörde vi redan om i början av 70talet, men de kom inte hit.

Tänk på barnen i Etiopien brukade mamma säga när jag inte ville äta gröt när jag var 7 år.

Inte kanske 70 år, men sedan 80-talet framför allt. Sedan har det förstås eskalerat under 2000-talet.

Det som kanske kan bli nytt är två saker. Den stora vattenbristen som försämras ytterligare genom minskad tillgång på vatten och en ökande befolkning. Det andra är som jag ser det risken för s.k failed states, där staten faller samman och det uppstår kaos, som tex Libanon under kriget 1975-1990 och Syriens inbördeskrig. Flera stater i MÖ och Västasien riskerar att hamna i sådant kaos.
Citera
2026-06-20, 10:48
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Först innan vi bråkar med folk som flyttar ifrån fattigdom och smuts och slit i sina hemländer, så måste vi börja med flyttfåglarna.
Vad har dom för jävla rätt att hålla på och flytta hela tiden?
Bara för att dom har det bättre på en annan plats ger inte dom rätt att flytta.

Vi måste stoppa alla flyttfåglar.
Sedan ger vi oss på människor som flyttar.
😤

För negrerna är helt beroende av oss för sin överlevnad din korkade jävel.
Citera
2026-06-20, 10:49
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast den här gången kanske EU faktiskt håller gränsen!

Att MP och V samt C kommer göra allt för att få hit så många som möjligt är klart. Tyvärr kommer vi nog se ett S som viker sig. S verkar ju dessutom vara rätt infiltrerat på gräsrotsnivå.

Vänsterns politiker på topp är idag kvinnor och under dom så har invandrarmän smugit sig in och om några år kommer S partiledare heta Mohammed. Om det fortfarande finns svenskar som röstar S få betyder det att vi håller på att gå under som civilisation.

Men varför vill V och MP ha hit dem? Vad är anledningen? Vill de ha mer kriminalitet? De själva bor ju i helvita områden typ. Aspudden och Bagarmossen???

Jag fattar inte. Alla borde ju fatta att mass- invandringen inte har varit bra för Sverige! Det är inte ens särskilt kontroversiellt att säga det idag.
Citera
2026-06-20, 10:55
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Inte kanske 70 år, men sedan 80-talet framför allt. Sedan har det förstås eskalerat under 2000-talet.

Det som kanske kan bli nytt är två saker. Den stora vattenbristen som försämras ytterligare genom minskad tillgång på vatten och en ökande befolkning. Det andra är som jag ser det risken för s.k failed states, där staten faller samman och det uppstår kaos, som tex Libanon under kriget 1975-1990 och Syriens inbördeskrig. Flera stater i MÖ och Västasien riskerar att hamna i sådant kaos.
Var kaos i den regionen redan på 60talet, Egypten mot Israel. Egypten blev krossade och Israel tog Gaza, Golanhöjderna och västbanken från dem. Kompis låg i Sinai 73 som FN.
Kom inga eller väldigt få flyktingar då, fanns knappt araber i Sverige på 70talet.

Senare fick Egypten frågan om de vill ha tillbaka Gaza men det ville de inte.
Citera
2026-06-20, 11:25
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Var kaos i den regionen redan på 60talet, Egypten mot Israel. Egypten blev krossade och Israel tog Gaza, Golanhöjderna och västbanken från dem. Kompis låg i Sinai 73 som FN.
Kom inga eller väldigt få flyktingar då, fanns knappt araber i Sverige på 70talet.

Senare fick Egypten frågan om de vill ha tillbaka Gaza men det ville de inte.

Fanns inga muslimer här på 80-talet heller de kom först på 90-talet. Och det var faktiskt borgarna med Carl Bildt i spetsen som satte igång eländet.
Citera
2026-06-20, 11:39
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
För negrerna är helt beroende av oss för sin överlevnad din korkade jävel.
Nej, du är helt beroende av svarta och bilden av att du är bättre än dom.
Utan dom skulle det vara uppenbart för dig själv att du är värdelös. Sämst av alla. Vilket du också är .
Men tack vare bilden som målas upp av hjälplösa kriminella afrikaner, så kan du gömma dina sorger och känna ett egenvärde...

Det är sannerligen synd om människan.
Du är inte ensam i ditt patetiska liv.

Och du och jag är bra lika.
Du älskar att kasta skit på andra för att må bättre.
Jag älskar att kasta sanningen på dig, för att jag ska må bättre.
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2026-06-20 kl. 11:43.
Citera
2026-06-20, 11:43
Medlem
LKKINGENs avatar
När öppnar asyl centret i Eritrea? Dags snabba på processen!!

Tänker er när MP sitter i regering med S i höst hur många som kommer få permanent uppehållstillstånd direkt bara för att den långa processen orsakar lidande för de asylsökande, allt kommer bli sååå bra.
Senast redigerad av LKKINGEN 2026-06-20 kl. 11:48.
Citera
2026-06-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Men varför vill V och MP ha hit dem? Vad är anledningen? Vill de ha mer kriminalitet? De själva bor ju i helvita områden typ. Aspudden och Bagarmossen???

Jag fattar inte. Alla borde ju fatta att mass- invandringen inte har varit bra för Sverige! Det är inte ens särskilt kontroversiellt att säga det idag.
1. Empati, vilja till att hjälpa.
2. Tanke att problem som orsakas av invandring så som segregation går att stävja.
Citera
2026-06-20, 12:12
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Man beräknar att exportinkomsterna till Mellanöstern om man först subtraherar oljeintäkterna motsvarar Finlands. Dvs bortåt fyrahundra miljoner araber producerar lika mycket som fem miljoner finnar.
Här i väst gör vi just nu vårt yttersta för att bli av med vårt oljeberoende. Tids nog kommer vi att lyckas med det. Hur skall då alla araber kunna försörja sig? På toppen av det har vi länder som Nigeria, Venezuela och Ryssland som också är helt beroende av olja. Norrbaggarna tror jag kommer att klara sig ändå
Arabvärlden kommer att förvandlas till ett Gaza gånger tvåhundra. Och givetvis kommer då enorma mängder araber att bege sig mot Europa.

Hur skall vi hantera det? Vad säger MP? Blir araberna vårt ansvar?
Araber försörjer sig genom att låta asiater (och amerikaner) ta upp olja och sälja den. Ingen arab i OPEC arbetar, du har inte varit i dessa länder, har du?
Citera
2026-06-20, 12:17
Medlem
Gaza är ett intressant exempel. De är ca 2 miljoner (ja, de är fler nu än före 7e oktober trots att de är utsatta för ett folkmord…) och har en fördubblingshastighet på 20 år! Det betyder att snart kommer de att kräla på varandra. Vad händer då?
Citera
2026-06-20, 12:57
Medlem
HipToBeSquares avatar
Den stora massinvandringen av muslimer är färdigt och EU kommer inte släppa in fler (i stor skala), speciellt inte flyktingar pga kollaps av ekonomi och infrastruktur. Anledningen är att folk från MENA är nu så många att det påverkar Europas stöd till Israel och muslimerna är nu en maktfaktor i Europa. En möjlighet är att globalisterna infogar in islamist på pappret med stödjer Israel ändå, liknande Erdogan men frågan är om det är tillräckligt.

Nu fokuserar man istället på indier och subsahara Afrika eftersom deras har mot Israel är inte lika stort.
Citera
2026-06-20, 13:42
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop

Det handlar om att få känna sig god och hjälpa de hjälplösa små barnen i Mellanöstern och Afrika (den låga förväntningarnas rasism). Dessutom vet man att de röstar vänster i större utsträckning (lite som att kissa på sig i minusgrader, det är varmt ibörjan…).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in