2026-06-20, 08:38
  #1
Medlem
Man beräknar att exportinkomsterna till Mellanöstern om man först subtraherar oljeintäkterna motsvarar Finlands. Dvs bortåt fyrahundra miljoner araber producerar lika mycket som fem miljoner finnar.
Här i väst gör vi just nu vårt yttersta för att bli av med vårt oljeberoende. Tids nog kommer vi att lyckas med det. Hur skall då alla araber kunna försörja sig? På toppen av det har vi länder som Nigeria, Venezuela och Ryssland som också är helt beroende av olja. Norrbaggarna tror jag kommer att klara sig ändå
Arabvärlden kommer att förvandlas till ett Gaza gånger tvåhundra. Och givetvis kommer då enorma mängder araber att bege sig mot Europa.

Hur skall vi hantera det? Vad säger MP? Blir araberna vårt ansvar?
Citera
2026-06-20, 09:05
  #2
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Dom kan väl bli telefonförsäljare av lotter och bantningspiller. Det kan dom sköta från sin hemländer.
Citera
2026-06-20, 09:20
  #3
Medlem
DeValeras avatar
Jag kan se flera stora strömmar därifrån.

1. Gaza och Västbanken. Israel vill genomföra en etnisk rensning av palestinierna i dessa områden och inget arabland vill ta emot dem. Även Israels aggression mot Libanon kan skapa strömmar.

2. Överbefolkning och befolkningstillväxt utan ekonomisk utveckling. Fler vill söka sig därifrån av ekonomiska skäl.

3. Försämrad tillgång till vatten. Mindre nederbörd i regionen. Idag faller mycket mindre nederbörd i tex Irak och Syrien än för några årtionden sedan. Leder till minskad möjlighet att försörja befolkning. Dammprojekt i Turkiet och Etiopien påverkar tillgången på vatten starkt i länder som Irak och Egypten.

4. Politisk och religiös instabilitet. Många länder är diktaturer och där politisk islam är den enda seriösa oppositionen.
__________________
Senast redigerad av DeValera 2026-06-20 kl. 09:25.
Citera
2026-06-20, 09:35
  #4
Medlem
pn222jws avatar
Kina kan faktiskt bidra till att styra upp och förbättra både Mellanöstern och Afrika. Då kommer färre lockas att emigrera. Därför ska inte EU fördöma kineserna även om dom ogillar deras inrikespolitik.
Citera
2026-06-20, 09:35
  #5
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag kan se flera stora strömmar därifrån.

1. Gaza och Västbanken. Israel vill genomföra en etnisk rensning av palestinierna i dessa områden och inget arabland vill ta emot dem. Även Israels aggression mot Libanon kan skapa strömmar.

2. Överbefolkning och befolkningstillväxt utan ekonomisk utveckling. Fler vill söka sig därifrån av ekonomiska skäl.

3. Försämrad tillgång till vatten. Mindre nederbörd i regionen. Idag faller mycket mindre nederbörd i tex Irak och Syrien än för några årtionden sedan. Leder till minskad möjlighet att försörja befolkning. Dammprojekt i Turkiet och Etiopien påverkar tillgången på vatten starkt i länder som Irak och Egypten.

4. Politisk och religiös instabilitet. Många länder är diktaturer och där politisk islam är den enda seriösa oppositionen.
Bra listat där, DeValera. Alla fyra anledningar genererar nya svenskar till Sverige.

Om går i riksdagsvalet, som partiska "xperterna" tror, så kommer ny regering att tajma human inresepolitik fint, med dick-tat (...tänk tyska sprakets 'Tat-ort') av röda stödhjulen (v), (mp) och ev. därtill Fru Tand och Tunga, med (c).

"Hej, Magdalena (s), var är det där strama du talat om..? I dina anletsdrag..?"
Citera
2026-06-20, 09:41
  #6
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Dom kan väl bli telefonförsäljare av lotter och bantningspiller. Det kan dom sköta från sin hemländer.


Bra ide, de kan sköta det såssialdemokratiska postkodslotteriet.
Citera
2026-06-20, 09:43
  #7
Medlem
Mad monks avatar
Så du vill ha fler våldtäktsmuslimer här?
Citera
2026-06-20, 09:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Man beräknar att exportinkomsterna till Mellanöstern om man först subtraherar oljeintäkterna motsvarar Finlands. Dvs bortåt fyrahundra miljoner araber producerar lika mycket som fem miljoner finnar.
Här i väst gör vi just nu vårt yttersta för att bli av med vårt oljeberoende. Tids nog kommer vi att lyckas med det. Hur skall då alla araber kunna försörja sig? På toppen av det har vi länder som Nigeria, Venezuela och Ryssland som också är helt beroende av olja. Norrbaggarna tror jag kommer att klara sig ändå
Arabvärlden kommer att förvandlas till ett Gaza gånger tvåhundra. Och givetvis kommer då enorma mängder araber att bege sig mot Europa.

Hur skall vi hantera det? Vad säger MP? Blir araberna vårt ansvar?

Fattigt folk finns och har alltid funnits.

Det enda skillnaden är reglerna för att kunna parasitera på rika länder utan egen insats.

Behövs inte Mp utan M gör ett bra jobb redan.

Vill man ha dem som nu så kommer man ta emot dem i ett försök att sänka löner ännu mer som nu.
Citera
2026-06-20, 09:55
  #9
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Fast den här gången kanske EU faktiskt håller gränsen!

Att MP och V samt C kommer göra allt för att få hit så många som möjligt är klart. Tyvärr kommer vi nog se ett S som viker sig. S verkar ju dessutom vara rätt infiltrerat på gräsrotsnivå.

Vänsterns politiker på topp är idag kvinnor och under dom så har invandrarmän smugit sig in och om några år kommer S partiledare heta Mohammed. Om det fortfarande finns svenskar som röstar S få betyder det att vi håller på att gå under som civilisation.
Citera
2026-06-20, 10:02
  #10
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Först innan vi bråkar med folk som flyttar ifrån fattigdom och smuts och slit i sina hemländer, så måste vi börja med flyttfåglarna.
Vad har dom för jävla rätt att hålla på och flytta hela tiden?
Bara för att dom har det bättre på en annan plats ger inte dom rätt att flytta.

Vi måste stoppa alla flyttfåglar.
Sedan ger vi oss på människor som flyttar.
😤
Citera
2026-06-20, 10:10
  #11
Avstängd
När det inte finns tillräckligt med trådar att gapa om dom muslimer som är här så skapar man nya trådar om eventuella framtida muslimer.

Muslimerna bor inte i förorten i hus som betalas av samhället.

Muslimerna bor gratis i era huvuden.
Citera
2026-06-20, 10:22
  #12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag kan se flera stora strömmar därifrån.

1. Gaza och Västbanken. Israel vill genomföra en etnisk rensning av palestinierna i dessa områden och inget arabland vill ta emot dem. Även Israels aggression mot Libanon kan skapa strömmar.

2. Överbefolkning och befolkningstillväxt utan ekonomisk utveckling. Fler vill söka sig därifrån av ekonomiska skäl.

3. Försämrad tillgång till vatten. Mindre nederbörd i regionen. Idag faller mycket mindre nederbörd i tex Irak och Syrien än för några årtionden sedan. Leder till minskad möjlighet att försörja befolkning. Dammprojekt i Turkiet och Etiopien påverkar tillgången på vatten starkt i länder som Irak och Egypten.

4. Politisk och religiös instabilitet. Många länder är diktaturer och där politisk islam är den enda seriösa oppositionen.
Ungefär om det varit de senaste 70 åren eller så? Skillnaden förr var att de kom inte hit och de som kom stoppades vid gränsen. Hungriga negrer i Etiopien hörde vi redan om i början av 70talet, men de kom inte hit.

Tänk på barnen i Etiopien brukade mamma säga när jag inte ville äta gröt när jag var 7 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in