Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Tack för att du bekräftar min poäng.
Om valet stod mellan Julia och fosterhem, och domstolen valde Julia, så slog rätten fast att hon är den trygga föräldern.
Annars hade barnet omhändertagits. Chrippa var inte ens ett alternativ
Nu har du argumenterat emot dig själv tillräckligt, jag är klar med den här diskussionen.👋
Nej, det gjorde inte rätten. Den slog fast att det är bättre att hon stannar hos Julia än hamnar hos okända människor i fosterhem.
Dvs det rätten sa var att Julia inte var tillräckligt usel för att fosterhem skulle krävas i detta skede.
Något förtroende från socialtjänsten - som du hävdade - var det inte frågan om eftersom det var Socialnämnden som ville ha barnet placerad.
Chrippa var inte ett alternativ eftersom han drog tillbaka sitt yrkande och så hade inte längre Julia någon att vägra samarbeta med i den delen.
Hon gjorde dock som vanligt och bröt den överenskommelse som gjordes när hon insåg att han skulle gifta sig med Linnea och hon därmed var totalt ratad.
Jag har inte argumenterat emot mig själv, men jag har förstått att ärendet är lite för komplext för att du ska kunna förstå det.