2026-06-20, 08:53
  #119809
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Äger hon ens ett boende? I en stad hon har har vad för anknytning till? Allt är så jävla konstigt. I Malmö är hon väl bara på besök och kvartar i flickrummet.

I Linköping har hon svärföräldrar och närmre då hon hälsar på Chrippa.

Hon har några vänner också. Precis på samma sätt som de flesta lever.

Allt i Linneas liv behöver inte synas på sociala medier.
Citera
2026-06-20, 09:02
  #119810
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det är fascinerande hur ni febrilt försöker flytta fokus till vad Julia påstås ha sagt i en livesändning, samtidigt som ni helt blundar för de faktiska och dokumenterade skälen till varför situationen ser ut som den gör.

Att påstå att det är en sinnessjuk miljö hos en mamma som har socialtjänstens fulla förtroende och ensam vårdnad blir bara löjligt. Myndigheterna har gjort sin bedömning, och den grundar sig på fängelsestraff, missbruksanklagelser och år av offentlig instabilitet inte på internetrykten.

Verkligheten styrs av myndighetsbeslut och domar, och där har Chrippa tyvärr diskvalificerat sig själv som en stabil förälder.
Det enda beteendet som faktiskt är helt snett här är att sitta som vuxen människa på midsommarnatten och febrilt försvara en dömd brottsling genom att kasta ur sig öknamn.

Trevlig fortsatt Midsommarhelg. NattiNatt!

Det där stämmer inte eftersom soc ville omhänderta flickan trots att Chrippa tog ett steg bakåt.

Soc har inte fullt förtroende för Julia och soc är inte inblandade i domstolens beslut.

Så går det inte till och så gick det inte till.
Citera
2026-06-20, 09:04
  #119811
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Fint ska det vara.

Är det fint att spela golf?

Det är väl snarare kul och man får en stund utomhus medans man golfar.

Bra av Linnea att finna bra sysselsättningar.
Citera
2026-06-20, 09:30
  #119812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Är det fint att spela golf?

Det är väl snarare kul och man får en stund utomhus medans man golfar.

Bra av Linnea att finna bra sysselsättningar.

Ja golf och tennis anses överklass nåt Linnea gärna vill tillhöra. Konstigt det blivit just de två sporterna för henne...

Du behöver inte bråka om allt.
Citera
2026-06-20, 11:09
  #119813
Medlem
[quote=micro113|95236339]
Man gör som Julia, agerar i svartsjuka och använder sitt barn som medel utan hänsyn till barnet.


Jaha din egna tolkning hur man är som padda alltså. Okej.
Citera
2026-06-20, 11:18
  #119814
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
I Linköping har hon svärföräldrar och närmre då hon hälsar på Chrippa.

Hon har några vänner också. Precis på samma sätt som de flesta lever.

Allt i Linneas liv behöver inte synas på sociala medier.

Hahaha, hon har inga jävla vänner
Citera
2026-06-20, 11:40
  #119815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Inte enkelt om man hela tiden måste vända allt Linnea gör till något dåligt. Imponerande hur det kämpas med att vrida på allt hon gör. Hon äger deras hjärnor och det är tragiskt att dessa människor verkar leva utan boendestöd.
Eftersom hon är en offentlig person som outar det hon gör får man väl ha vilka åsikter man vill i ett diskussionsforum
Citera
2026-06-20, 11:48
  #119816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Hahaha, hon har inga jävla vänner

Nupp hon är helt jävla ensam. Alla vänner har tröttnat på henne.
Citera
2026-06-20, 12:38
  #119817
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det där stämmer inte eftersom soc ville omhänderta flickan trots att Chrippa tog ett steg bakåt.

Soc har inte fullt förtroende för Julia och soc är inte inblandade i domstolens beslut.

Så går det inte till och så gick det inte till.

Om socialtjänsten fortfarande ville omhänderta flickan trots att han backade,
så bevisar du ju själv att han inte räddade någonting genom att kliva åt sidan.
Att domstolen lät flickan bo kvar hos Julia bevisar att rätten bedömde henne som den trygga föräldern.
Domstolen hade aldrig nekat ett LVU och lämnat kvar ett barn hos en mamma som de ansåg var problemet.
Citera
2026-06-20, 12:55
  #119818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Självklart! Men när åsikterna bärs upp av skeva tolkningar som inbegriper egenskapade slutsatser utan substans är det inte normalt.
Ja sant. Åsikter som dina o micros är heeeelt galet sjuka 😂
Citera
2026-06-20, 13:12
  #119819
Medlem
Om man skaffar sig skyddad identitet, är det inte ganska korkat att fortsätta outa sig på sociala medier? Och ha eget företag är ju knappast optimalt. Iaf inte enskild firma
Citera
2026-06-20, 13:23
  #119820
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Om socialtjänsten fortfarande ville omhänderta flickan trots att han backade,
så bevisar du ju själv att han inte räddade någonting genom att kliva åt sidan.
Att domstolen lät flickan bo kvar hos Julia bevisar att rätten bedömde henne som den trygga föräldern.
Domstolen hade aldrig nekat ett LVU och lämnat kvar ett barn hos en mamma som de ansåg var problemet.
Jo det gjorde han, i och med att han backade så föll samarbetssvårigheterna.
Du kan inte ducka runt det.

Nej, det bevisar det INTE eftersom de enbart hade Julia och fosterhem att ta ställning till. Chrippa drog tillbaka sitt yrkande.
Har du så svårt att fatta verkligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in