2026-06-20, 13:25
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissCash
Om man skaffar sig skyddad identitet, är det inte ganska korkat att fortsätta outa sig på sociala medier? Och ha eget företag är ju knappast optimalt. Iaf inte enskild firma
Nej, varför skulle det vara det?
Det är inte så att skyddad identitet är synonymt med att tvingas bo i en garderob.
Skyddade uppgifter syftar oftast till att nyfikna likt dig själv och övriga hundar inte ska kunna begära ut uppgifter eller ta reda på vad de har för adress o dyl.
Citera
2026-06-20, 13:29
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo det gjorde han, i och med att han backade så föll samarbetssvårigheterna.
Du kan inte ducka runt det.

Nej, det bevisar det INTE eftersom de enbart hade Julia och fosterhem att ta ställning till. Chrippa drog tillbaka sitt yrkande.
Har du så svårt att fatta verkligen?
Tack för att du bekräftar min poäng.
Om valet stod mellan Julia och fosterhem, och domstolen valde Julia, så slog rätten fast att hon är den trygga föräldern.
Annars hade barnet omhändertagits. Chrippa var inte ens ett alternativ
Nu har du argumenterat emot dig själv tillräckligt, jag är klar med den här diskussionen.👋
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-06-20 kl. 13:32.
Citera
2026-06-20, 13:34
Medlem
Kommer Linnea behålla väskan med gott samvete trots att hennes man har flera miljoner i skulder?
Citera
2026-06-20, 13:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Att tro sig veta hur en människas hela liv är baserat på nån timmes livesändning då och då är bara löjligt.
Det kom från rätt käft .. eller inte.

MissCash har dock svaret åt dig.

Citat:
Ursprungligen postat av MissCash
Eftersom hon är en offentlig person som outar det hon gör får man väl ha vilka åsikter man vill i ett diskussionsforum
Citera
2026-06-20, 13:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tack för att du bekräftar min poäng.
Om valet stod mellan Julia och fosterhem, och domstolen valde Julia, så slog rätten fast att hon är den trygga föräldern.
Annars hade barnet omhändertagits. Chrippa var inte ens ett alternativ
Nu har du argumenterat emot dig själv tillräckligt, jag är klar med den här diskussionen.👋
Nej, det gjorde inte rätten. Den slog fast att det är bättre att hon stannar hos Julia än hamnar hos okända människor i fosterhem.
Dvs det rätten sa var att Julia inte var tillräckligt usel för att fosterhem skulle krävas i detta skede.
Något förtroende från socialtjänsten - som du hävdade - var det inte frågan om eftersom det var Socialnämnden som ville ha barnet placerad.
Chrippa var inte ett alternativ eftersom han drog tillbaka sitt yrkande och så hade inte längre Julia någon att vägra samarbeta med i den delen.
Hon gjorde dock som vanligt och bröt den överenskommelse som gjordes när hon insåg att han skulle gifta sig med Linnea och hon därmed var totalt ratad.

Jag har inte argumenterat emot mig själv, men jag har förstått att ärendet är lite för komplext för att du ska kunna förstå det.
Citera
2026-06-20, 13:42
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Kommer Linnea behålla väskan med gott samvete trots att hennes man har flera miljoner i skulder?
Varför skulle hon inte göra det?
Citera
2026-06-20, 13:44
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Varför inte?
Det är Linneas väska.
Citera
2026-06-20, 13:49
Medlem
Citat:
Varför skulle hon inte göra det?

Med tanke på att väskan kostar en hel del (om den är äkta)
Pengar som kan stoppas i det enorma skuldberget istället.

Men men, dumt av mig att slänga upp den frågan här, där moralen tycks vara obefintlig.
Citera
2026-06-20, 13:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Men men, dumt av mig att slänga upp den frågan här, där moralen tycks vara obefintlig.
Om du vill pladdra moral så kan du ju vända dig till Anjo som inte betalade Lisens skulder eller Rask som inte betalar vare sig sina egna eller Therese.

Väskan är en present, självklart finns inga hinder för henne att ta emot den.
Citera
2026-06-20, 14:02
Medlem
Citat:
Om du vill pladdra moral så kan du ju vända dig till Anjo som inte betalade Lisens skulder eller Rask som inte betalar vare sig sina egna eller Therese.

Väskan är en present, självklart finns inga hinder för henne att ta emot den.

Vad jag vet så har varken Anjo eller Rask med denna diskussion att göra.
Nu berörde jag moralen i att behålla en (dyr?) väska när det finns enorma skulder.
Citera
2026-06-20, 14:06
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Det är inte Linnea som har ett skuldberg.
Citera
2026-06-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är inte Linnea som har ett skuldberg.

Det vet jag.
Men hon är gift med en man som har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in