2026-06-19, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Nä, ingenting. Det är helt ideellt.

(Eller så har jag bara gått på det och gör det gratis när de andra tjänar massor? )
Det är svårt att argumentera för att lönen inte står i proportion till prestationen.
Citera
2026-06-19, 17:34
Medlem
israelisinnocents avatar
Träffas ni irl eller på zoom?
Citera
2026-06-19, 17:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent

De träffas i Outlaw.
Citera
2026-06-19, 17:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Nä, ingenting. Det är helt ideellt.

(Eller så har jag bara gått på det och gör det gratis när de andra tjänar massor? )

Tror inte att alla andra anonyma moderatorer har uppgett kontonummer för löneutbetalning.
Citera
2026-06-19, 18:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tror inte att alla andra anonyma moderatorer har uppgett kontonummer för löneutbetalning.
Sånt brukar väl ske via bitcoins när hasbaranätverket har sina månadsutbetalningar.
Citera
2026-06-20, 02:03
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent

Nä. Vi fortsätter bara på samma vis som när vi var vanliga medlemmar, alltså hemifrån eller på jobbet eller var man nu brukar vara.

Det skulle nog bli väldigt svårt med möten irl när man kan bo var som helst i världen. Därtill vill nog många/de flesta/alla(?) förbli anonyma. Så nä, vi har inga irl-möten.

Och inga zoom-möten heller. Jag har svårt att se vad som vore fördelen med det.

Vad vi har istället är ett internt forum där vi diskuterar (i textform).
Citera
2026-06-20, 02:13
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Det var lite skämtsamt skrivet av mig. Självklart är det som du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Sånt brukar väl ske via bitcoins när hasbaranätverket har sina månadsutbetalningar.

Det är möjligt att de får, ingen aning? Men vi får åtminstone inte det.

Ärligt talat betvivlar jag verkligen att forumet skulle ha råd att betala ut löner för nästa 100 pers. Även med mycket låga löner skulle det bli frågan om extremt mycket pengar i längden.
Citera
2026-06-20, 02:18
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
De träffas i Outlaw.

Ja outlaw legendariskt gömt underforum.
Citera
2026-06-20, 03:57
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Det var lite skämtsamt skrivet av mig. Självklart är det som du skriver.

Det är möjligt att de får, ingen aning? Men vi får åtminstone inte det.

Ärligt talat betvivlar jag verkligen att forumet skulle ha råd att betala ut löner för nästa 100 pers. Även med mycket låga löner skulle det bli frågan om extremt mycket pengar i längden.

Har du någonsin gett en varning åt en moderator?
Citera
2026-06-20, 06:52
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag ser det inte riktigt så, jag ser det som att jag a) hjälper till att göra forumet bättre och b) betalar tillbaka lite av allt bra som jag har fått ut från flashback.

Och det räcker för mig.

Finns det risk att någon av er adm bedömer frågor felaktigt pga personliga och privata åsikter i aktuellt ämne?
Tex: om jag skriver att muslimer är dumma i huvudet och du själv är muslim eller tycker att jag har fel, så blir det lätt att ge mig en varning?
Kan alla ni adm garantera medlemmarna s.k opartiskhet och verkligen ge en objektiv bedömning?
Citera
2026-06-20, 08:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Finns det risk att någon av er adm bedömer frågor felaktigt pga personliga och privata åsikter i aktuellt ämne?
Tex: om jag skriver att muslimer är dumma i huvudet och du själv är muslim eller tycker att jag har fel, så blir det lätt att ge mig en varning?
Kan alla ni adm garantera medlemmarna s.k opartiskhet och verkligen ge en objektiv bedömning?

Den objektiva bedömningen kommer om inte annat när det blir tal om en ohörsamhetsavstängning. Då gås alla aktuella varningar igenom av hela moderatorskåren gemensamt och finns det då någon eller några varningar som majoriteten inte håller med om så tas inte dessa med i omröstningen.
Citera
2026-06-20, 14:43
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Har du någonsin gett en varning åt en moderator?

Jag är osäker, jag minns inte säkert. Men inte vad jag spontant kan påminna mig åtminstone. Men jag har så många ärenden om dagen att det tyvärr är omöjligt att minnas allt jag gör. Men inte den allra senaste tiden åtminstone, möjligen för något/några år sedan kanske?

Men de som blir moderatorer brukar inte vara de som drar på sig några varningar, i så fall hade de aldrig blivit moddar från första början. Så det är rätt ovanligt att moddar blir varnade, även om det händer ibland.

Så vi moderatorer kan bli varnade (och även avstängda) precis som alla andra användare, men det är ganska ovanligt, i synnerhet att någon blir avstängd. Jag tror Admin hade slängt ut oss då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in