2026-06-19, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finmalet
De vill uppenbarligen inte åka hem så hur hittar du 500 000 som exploateras av giriga företagare eller håller på med kriminalitet nu?

Lets go, vad gör du som politiker? ICE? ICE har deporterat färre människor än Obama gjorde.

Sådan här kriminalitet finns för att politikerna accepterar den. Precis som Maffian "utrotades" under fascismen men sen kom tillbaka.

Vi vet vilka invandrarna är och de finns i register och de är här öppet för att de tjänar pengar på det.

Vill man så är det bara att föra dem till tågstationerna och till läger som man bygger, gymnastiksalar och arenor etc. Men viljan finns inte givetvis som det ser ut nu.
Citera
2026-06-19, 17:08
Medlem
"Vi såg det inte komma", folket har vetat om vilket kaos det skulle bli, politikerna lika så men man valde att blunda. Kapitalet och att gynna eliten var viktigare. Sedan när högern bytte sida och insåg att denna invandring är rent självmord så valde vänstern att fortsätta med vansinnet. Vänstern insåg att man kan importera valboskap och på så vis säkra sin egen maktställning i framtiden.

Bra att EU vaknar, men vi får inte glömma bort att vi bara är ett val bort ifrån att vänstersidan får makten och kastar omkull allt igen.

Kan vi skicka hem parasiterna så är det givetvis bra. Jag blir dock inte helt nöjd för ens ansvariga politiker ställs till svars.
Senast redigerad av KetaminKajsa 2026-06-19 kl. 17:10.
Citera
2026-06-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
"Vi såg det inte komma", folket har vetat om vilket kaos det skulle bli, politikerna lika så men man valde att blunda. Kapitalet och att gynna eliten var viktigare. Sedan när högern bytte sida och insåg att denna invandring är rent självmord så valde vänstern att fortsätta med vansinnet. Vänstern insåg att man kan importera valboskap och på så vis säkra sin egen maktställning i framtiden.

Bra att EU vaknar, men vi får inte glömma bort att vi bara är ett val bort ifrån att vänstersidan får makten och kastar omkull allt igen.

men kan dom verkligen gå emot eu då? står inte eu beslut över svensk riksdag i deras beslut har jag för mig?

hoppas det iaf! tack för beslutet för en enda gångs skull eu!

mvh
Citera
2026-06-19, 17:12
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Migranter är alla som inte har medborgarskap i Sverige. Förr hette dessa invandrare.
Så du kallar alla människor i hela världen utom de med svenskt medborgarskap för migranter? Gick du klart grundskolan?
Citera
2026-06-19, 17:20
Medlem
Medves avatar
När kommer denna lagen att gälla?
Citera
2026-06-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
men kan dom verkligen gå emot eu då? står inte eu beslut över svensk riksdag i deras beslut har jag för mig?

mvh
Vänstern brukar övertolka beslut i detta fall troligtvis undertolka, kan nog ta en "böter", skattebetalarna står för kostnaden, vilket ofta blir straffet.
Citera
2026-06-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Så du kallar alla människor i hela världen utom de med svenskt medborgarskap för migranter? Gick du klart grundskolan?

Självklart kunde Trakesson uttryckt sig bättre men med lite god vilja förstår man vad han menar.

Men du kanske inte är smartare eller möjligtvis autist?
Citera
2026-06-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei

mvh

Det är inte tvingande beslut kopplat till böter vad jag förstår.

s vill gärna slicka Eu:s röv dock men eftersom de är beroende av mp, v och ev c så kommer dessa nog att sätta käppar i hjulet. Exempelvis kommer nog Sanchez behöva förlora mkten (vilket ser ut att hända för att detta ska införas i Spanien.
Citera
2026-06-19, 18:44
Medlem
Vad EU har beslutat om:

Europaparlamentet godkände den 17 juni 2026 nya regler som ska göra det lättare att:

- utvisa personer som saknar laglig rätt att stanna i EU,
- hålla personer i förvar under längre tid i vissa fall,
- skapa så kallade "return hubs" eller mottagnings-/förvarscenter utanför EU dit personer kan skickas UNDER själva asylprocessen

När börjar den gälla
- Förordningen träder i kraft direkt efter att den formellt antagits av rådet och parlamentet och publicerats i EU:s officiella tidning.
- Vissa artiklar börjar dock inte tillämpas förrän 12 månader senare. Just genomförandetiden var den stora stridsfrågan i förhandlingarna. Medlemsländerna ville ursprungligen ha upp till två år, medan parlamentet ville gå snabbare fram. Kompromissen blev att vissa delar får en övergångsperiod på ett år.
- Vill Sverige skapa ett mottagandecenter där blatten förvaras under asylprocessen så får det göras efter beslut och publikation i tidning, men då måste Sverige också ha ett avtal med mottagande land.
Citera
2026-06-19, 18:50
Medlem
Sunimods avatar
Men Rumänien är med i EU så tiggarna därifrån blir vi inte av med.
Citera
2026-06-19, 19:00
Medlem
Gefjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Men Rumänien är med i EU så tiggarna därifrån blir vi inte av med.

Det kan vi leva med för Afrikas avskum, Somalierna, kan dock åka hem.

Det skulle Swea Rike tjäna multum på, enkom den nationaliteten.

Det ska ju även tilläggas i denna debatten att afrikanerna, i övriga afrikanska länder, klassar Somalier som en lägre varelse. Men vänta nu, är det inte rasism?
Senast redigerad av Gefjon 2026-06-19 kl. 19:03.
Citera
2026-06-19, 19:05
Medlem
Gefjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Migranter är alla som inte har medborgarskap i Sverige. Förr hette dessa invandrare.

Intet nytt, dom är fortfarande invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in