Citat:
Ursprungligen postat av
lhffan
Absolut kan dom införa en ny lag men den gör inte vad du vill
För det behöver du justera en grundlag
Ja precis vad som är gjort , justeringen i Riksdagen om den nya vandelslagen som gör att icke skötsamma invandrare kommer att få sitt svenska medborgarskap återkallat , visst det blir lättar möjligtvis om dubbla medborgarskap finns i det aktuella fallet.
Jo du kommer se hur dessa icke skötsamma invandrarna blir färre i antalet i den svenska naturen., i samhället.
Får jag fråga - varför tycker du inte detta är en bra och hållsam utveckling framåt? Vem isåfall är så inåtvänd att man fortsättningsvis vill ha kriminella nätverk runt omkring sig .. bristande vandel är genial.
Googla du så får du samma svar som mitt -------> Det lagförslag som behandlats i riksdagen syftar till att inkludera vandel i utlänningslagen, inte grundlagen.
Regeringen gav detta ... förslaget tidigare i år.
skärpta och tydligare krav på vandel för uppehållstillstånd. I lagrådsremissen föreslås ett vandelskrav som innebär att fler uppehållstillstånd kan nekas eller återkallas till följd av brister i levnadssätt och skötsamhet än vad som gäller i dag.
Riksdagen har röstat om detta nya , den 13 Juli 2026 inträder denna nya vandelslagen , i utlänningslagen ... haha ... BRILIANT .. lösning på Sveriges problematik angående miss skötsel av invånare från annat land..
Även deras svenska medborgarskap kan bli återkallade ...
Men , ja ..... du får en poäng... jag såg detta nu ----> Ja, ett nytt lagförslag föreslår (antar att det är denna nya lag 13 Juli 2026) att bristande vandel ska kunna användas som grund för att återkalla svenskt medborgarskap. Det krävs dock att personen har dubbelt medborgarskap och dömts för mycket allvarliga brott.